W211 pelastus koivun alta

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2608
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

juha1 kirjoitti: La 29.03.2025 17:00 Olihan se vähän vajonnu. Tallissa kävin ja lyhyt koeajo aivan täydellä säiliöllä. Käydä yö töissä ja katsoa mitä tekee kun saa 200km ajoa. Aamulla näkee sitte onko pinta laskenut. Ellei tule yli kun lämpenee.

Tuli hieman kuplaa sieltä seasta, kun tallissa pyörittelin, että on siellä jossain vähän ilmaa ollu. Reilu desi meni öljyä, ettei vielä kovin paljon. Voisi purkin ottaa kyytiin autoon jos vaan muistaa.

Tuossa mietin että sehän saattoi alkaa pohjoisen reissulla viikko sitte. Oli yön pari auto pihalla renkaat linkussa pakkasessa. Silloin taisi ensimmäisen kerran ääntää. No ei kai se nyt noin herkkä pitäis yhden tehostimen ja letkujen olla..
Tarkistit kone käynnissä?

Olen kerran ollut jo irroittamassa W210:n pumppua kun vielä sitä ennen käynnissä ollessa lisäsin öljyä ja ääni loppui samantien. Vaikka öljynpinta sitä ennen oli ylämerkissä niin öljyn seassa oli ilmakuplia mitkä vääristivät öljynmäärän.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Tallissa oli käynnissä kun pyörittelin rattia lisäyksen jälkeen korkki auki ja alkoi tulla oikein pientä kuplaa. Sitten pieni ajolenkki ja laitoin täyteen. Reilu 25km ajoa ja oli hieman laskenut pinta, Iihin Kärkkäiselle, pelti auki ja oli noussut pinta kun on öljy lämmennyt hieman. Oulussa taas pelti auki ja oli pinta minusta nyt sen tikun reiän tasolla. Eli elää pinta kohtuudella mutta ei tullut yli ja ei kyllä kovin nopeasti laskekaan. Ekan 25km jälkeen ei pihalla puhtaan jään päällä näkynyt mitään ylimääräistä öljyläikkää. Pitää yrittää aamulla katsoa maahan kun lähtee töistä. Jos muistaa.

Melko ruskeaa tuo öljy oli, ei tullut ajateltua mitä väriä sinne laitoin, oikeaa sen kuitenkin pitäisi olla, ostettu aikanaan kun auton ostin ja tikku kastui juuri ja juuri, tuolloin meni desi niin oli mitta kohillaan. Pari litraa sitä tuli varalle hyllyyn hommattua. FEbin ohjaustehostinoljyä.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2608
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

juha1 kirjoitti: La 29.03.2025 21:23 Tallissa oli käynnissä kun pyörittelin rattia lisäyksen jälkeen korkki auki ja alkoi tulla oikein pientä kuplaa. Sitten pieni ajolenkki ja laitoin täyteen. Reilu 25km ajoa ja oli hieman laskenut pinta, Iihin Kärkkäiselle, pelti auki ja oli noussut pinta kun on öljy lämmennyt hieman. Oulussa taas pelti auki ja oli pinta minusta nyt sen tikun reiän tasolla. Eli elää pinta kohtuudella mutta ei tullut yli ja ei kyllä kovin nopeasti laskekaan. Ekan 25km jälkeen ei pihalla puhtaan jään päällä näkynyt mitään ylimääräistä öljyläikkää. Pitää yrittää aamulla katsoa maahan kun lähtee töistä. Jos muistaa.

Melko ruskeaa tuo öljy oli, ei tullut ajateltua mitä väriä sinne laitoin, oikeaa sen kuitenkin pitäisi olla, ostettu aikanaan kun auton ostin ja tikku kastui juuri ja juuri, tuolloin meni desi niin oli mitta kohillaan. Pari litraa sitä tuli varalle hyllyyn hommattua. FEbin ohjaustehostinoljyä.
Jep, kuten tuossa aiemmin TPLtre jo mainitsikin niin on hyvin tarkka öljynpinnasta. Oma auto aikanaan vuosia sitten rääkäisi kylmänä käynnistettäessä enkä osannut sitä silloin yhdistää tehostimen pumppuun kun tikusta katsoen oli ok. Lämmettyään öljy laajeni niin ettei ääntä kuulunut.

FEBI:ä laitoin itsekin, väriltään kellertävän rusehtava 08972.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

21647 taitaa olla se mitä mulle myytiin yhdestä mersun huollosta öljyksi, netti sanoo että vihertävää pitäisi olla. No aika ruskeaa siellä nyt on pumpulla, mikähän koktaili tullut, mutta jos se nyt menisi. Olisihan se joskus hyvä vaihtaa kokonaan uusiksi. Vaikka harvat sitä taitaa koskaan tehdä. Hiluxin ohjaus ainakin hieman muuttui talvella, kun siihen vaihdettiin uudet öljyt 24 vuoden päästä rekisteröinnistä. Tuntui että liikkeelle lähtiessä siellä olisi ollu hieman kohmeinen tulppa mikä lähti liikkeelle, kääntäessä, uusilla öljyillä ei mitään sellaista. :lol:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2608
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

juha1 kirjoitti: La 29.03.2025 22:33 21647 taitaa olla se mitä mulle myytiin yhdestä mersun huollosta öljyksi, netti sanoo että vihertävää pitäisi olla. No aika ruskeaa siellä nyt on pumpulla, mikähän koktaili tullut, mutta jos se nyt menisi. Olisihan se joskus hyvä vaihtaa kokonaan uusiksi. Vaikka harvat sitä taitaa koskaan tehdä. Hiluxin ohjaus ainakin hieman muuttui talvella, kun siihen vaihdettiin uudet öljyt 24 vuoden päästä rekisteröinnistä. Tuntui että liikkeelle lähtiessä siellä olisi ollu hieman kohmeinen tulppa mikä lähti liikkeelle, kääntäessä, uusilla öljyillä ei mitään sellaista. :lol:
Vastaavaa huuhteluvaihtoa kuin laatikollekin olen tehnyt monen auton pumpulle ja pelkästään hyvää sanottavaa operaatiosta. Parin auton pumppu on pitänyt sellaista hydraulikihinää käännettäessä mutta vaihdon jälkeen ääni poistunut. Lieneekö vanha öljy paksuuntunut ja ollut vaikeammin pumpattavaa?
Tuo on vielä halpa operaatio kun usein tilavuus on noin litra ja huuhtelua varten riittää kolme litraa hyvin.
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1318
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Mätänetin liquidmoly otöljy on käypää tavaraa mersuun, sitä ollut nyt muutaman vuoden, välissä yksi suodattimen vaihto(eli säiliön) ja redlinen väritön on oikein hyvää,mutta kallista
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Tuo pumpun säiliö on kyllä aika ikävä imulla tyhjentää, toki pieni letku menee, mutta varmaan joutuu letkun käyttämään irti jos meinaa huuhtoa kokonaan, pääsee vähemmällä. Ja se säiliö tuntuu muutenkin aika pieneltä jos aikoisi pienen määrän kerrallaan sitä kautta vaihtaa, menisi ikä ja terveys..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2608
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

juha1 kirjoitti: La 29.03.2025 23:34 Tuo pumpun säiliö on kyllä aika ikävä imulla tyhjentää, toki pieni letku menee, mutta varmaan joutuu letkun käyttämään irti jos meinaa huuhtoa kokonaan, pääsee vähemmällä. Ja se säiliö tuntuu muutenkin aika pieneltä jos aikoisi pienen määrän kerrallaan sitä kautta vaihtaa, menisi ikä ja terveys..
Laitoin vanhempaan w210:iin tulpan paluupuolelle säilöön ja paluuletkun jäteöljykannuun. Kyllä siinä monta kertaa sai täyttää ja pyöräyttää startilla pyörät ilmassa.

Hämärä muistikuva tehtaan ohjeesta ilman poistamiseksi on 20 tai 30 kertaa ratti laidasta laitaan pyörät ilmassa. Helposti sitä ilmaa siihen öjyn joukkoon jäi kun pumppu veti ilmaa säiliön tyhjennettyä ja vatkasi ilmaa sekaan.
Avatar
Orlov
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1318
Liittynyt: La 27.02.2021 23:00

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja Orlov »

Tosiaan renkaat ilmaan ja pyörittelemään, jos meinaa konevoimalla pyörittää niin tulee niin kiire, ettei varmasti pysy mukana :lol:
Ottaa vaikka sytkän/polttoaineen syötön irti

Tai jos löytyy sovite säiliöön, mihin saa liitettyä syöttösäiliön kiinni, joku vahva muovipussi vain poisto puolelle asiaksi, niin sekin toimii
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja T-Row »

E200kompressor kirjoitti: La 29.03.2025 23:39 [

Laitoin vanhempaan w210:iin tulpan paluupuolelle säilöön ja paluuletkun jäteöljykannuun. Kyllä siinä monta kertaa sai täyttää ja pyöräyttää startilla pyörät ilmassa.
Just näin se kannattaa tehdä! Mulla on varmaan jokaisessa autossa haisseet ohjaustehostimen öljyt enemmän tai vähemmän palaneelle, ja se ei ole hyvä juttu hydrauliikkaosien käyttöiän kannalta se. Olen melko varma, että ohjaustehostimen pumppuja ja hammastankoja(lähinnä hammastangon vuotojen osalta) tarvitsisi vaihtaa todella harvoin, jos noita öljyjä vaihdeltaisiin silloin tällöin huuhtelemalla.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Joku oli kirjoittanut foorumille, ettei tuo auto ole toiminut päivääkään ilman vikaa. No kyllä on. :D

Ei ole tullut vikatilaa ahtimen vaihdon jälkeen nyt kertaakaan mutta koputetaan puuta varalta. Jos kuukausi menee ilman, niin sitten voinee todeta että on kunnossa?

Tehostinkaan ei ole hukannut öljyä. Pinta on pysynyt samassa koko ajan. Olisiko se pari yötä etuset linkussa pari yötä pakkasessa sitten jotenkin antanut öljyn tippua jostain..? En tiedä, tiivishän sen pitäisi silti olla..

Aiemmin joku haukkui tuon om642, että paska moottori. Tänään juttelin yhden tutun kanssa. Ei kovinkaan vanha Eemeli sillä alla 220 moottori ja diesel. En tiedä mikä tyyppi mutta 193hv. Oli alkanut pitää ääntä. Ajettu yli 200 mutta vähemmän kuin 300. Venttiilin nostajatko siinä oli menny. Eivät alkaneet vaihtamaan vain niitä. Koko yläkerta uusiksi, nostimet, nokka-akselit, ketjua... 4900e oli kuulemma huollon hinta. Sentään kahden vuoden takuu. Tuon jälkeen alkaa se silmälasien vaihto alkaa kuulostaa kohtuullisen hintaiselta. Vaikka onhan se silti suunniteltu huonosti.. mutta on näitä nyt sitten muitakin kuin tämä oman mersun moottori ja se 271.

Mutta lupaavalta tuntuu nyt kulku tällä hetkellä. Yksi homma ehkä vähemmän. Alustavasti.. jos tuo tuolla on ohitse, niin seuraavaksi voisi vähän maalia helmaan ja takaluukkuun..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Menihän siinä kuukausi ja yli ilman vikaa. Tänään martan kanssa reissu yhteen ostoshelvettiin. Ja öljyä pitkät raidat maassa asvaltilla. No ei kai se tästä autosta..

ei haise moottoriöljylle, eikä laatikkoöljylle. Moottoriöljyt tuli tarkistettua kuitenkin ja ok. Sitte pois ahtaasta ruudusta. Renkaat taas aivan linkkuun. Sitte näkyi että pitkä uusi raita öljyä. Ja alkoi ääni kuulumaan. Eli syyllinen löytyi.

Vaan eipä tuolta näe, mistä se tulee. Pitäis saada auto ilmaan ja alta muovit pois ja tutkia.

Mutta tosiaan vain ääriasennossa näyttäisi vuotoa tulevan. Ja ehkä vasen puoli. Toivottavasti ei nyt olisi ainakaan hammastanko.

21647 oli sitä öljyä mitä aiemmin olen laittanut. Nyt oli mnetissä vain 21648 tarjolla. Ensimmäinen oli aeromotoristisin mukaan w211:n öljyä ja tämä tänään hankittu w210:n. Mutta pakkoha sinne jotain oli työntää. Pitää sitte huuhtoa koko systeemi, kun vuoto löytyy ja saa tukittua.

Jotain penniiniä tai pentisiiniä sisältävää öljyä ei kuulemma saa sinne laittaa, ettei mene tiivisteet, mutta tiedä häntä mitä noissa nyt sitten on. Vai oliko se pentosiinia.. mutta eikö se ole sitä alkuperäistä öljyä?

Ensi viikolla kysyä, missä sen saisi ylös nostettua..

E: olikin 81256, mitä aiemmin laittanut..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
multiviri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1152
Liittynyt: La 28.08.2010 13:53
Paikkakunta: Oulu

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja multiviri »

Juu pentosiini pohjaista 345.0 on näihin kuuluva öljy. Eli juurikin tuo febin 81256, tunnusväriltään sinivihreä ja todella juokseva neste. Tehostimen paineputkia näistä menee, toki yleensä näkee selvästi vikapaikan.
W212 E200 BlueTec 2016


Ex. Muutama lankku, seittämän ceetä, yksi CLK ja tenava

www.mbosa.fi
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Keskiviikolle sain ajan nosturille, ylös, muovit pois ja tutkii mistä se vuotaapi. Letku maksaa sen 300e. Jos tehostin vuotaa, niin kuulemma ei saa pelkkää tiivistettä. Tarvikkeena tehostin oliko 270e, mutta netissä halvemmalla, jos tarvikeosan tohtii laittaa. Alkuperäinen kuulemma 700e...

Kesärenkaat eilen vaihdoin ja vasemmalla puolella näyttää olevan se vuoto, hammastankoa koitin kanssa puristella, ei tullut öljyä sieltä kovan muovin sisältä. Samalla imaisin sen tehostimen öljysäiliön tyhjäksi ja laitoin sinne kuuluvaa oikeää öljyä tilalle. Olisko sinne mennyt eilen vajaa puoli litraa sitä väärää öljyä.

Töihin lähtiessä laitoin hieman öljyä lisää, ei tunnu juuri vuotavan normaalissa ajossa, sitten kun vääntää renkaat linkkuun, niin alkaa tihkuttaa reippaasti. Eli tulee tuon kanssa toimeen, mutta kuntoon laitettava, kun ehtiipi. Katsoo nyt ensin, mistä se vuotaa.

Tulipa samalla tutkittua ne etupään kolot iskarin alta talven jäljiltä. Kesällä pestyt ja laitettu sinne kotelosuojaa muuten vaan, varmaan pari senttiä oli jo hiekkaa siellä, pitää kesällä taas painepesuria näyttää ja jos sitä dinitrolin ml:ää sinne suihkii taas pohjalle kun on kuivana. Tuskin siitä haittaakaan olis.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
zukka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 820
Liittynyt: To 25.04.2019 22:55
Paikkakunta: Tuusula

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja zukka »

Ainakaan w203 malliin ei montaa tuntia vaihda hammastankoa.
Isoim homma oli saada hammastanko irti rattiakselista kun ei oltu koskaan avattu.

Motonetistä ostin ja sillä ajoin jotakin 150tkm ilman mitään oireita.

Aiemmin sai lisätä pari kertaa vuodessa tehostimeen öljyä, kunnes yksi päivä sylkäisi säiliön kerralla tyhjäksi. Motonettiin ja sen kautta tallille pääsin kun täytin säiliön moottoriöljyllä pari kertaa 150km matkalla. Lähes koko matka oli onneksi aikalailla suoraan ajamista.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Nostettu ylös. Paineletkussa reikä. Tulee ihan reippaasti kun vääntää etuset linkkuun vasemmalle. Sinänsä ei ongelma kun töissä pääsee kulkemaan, ei ympyröissä tarvitse niin paljon rattia vääntää. Uutta öljyä aina mukana.

A2114603524 pitäisi olla oikea osa. Noin 500e suomessa hinta. Eli netistä pitää alkaa tutkimaan halvempaa.

Paikallinen hydrauliikkafirma sanoi että ovat tehneet mersuihin, mutta jos on 8mm letkua, niin sitä ei ole saatavilla. Eli ei onnistu. Ja jos liittimet on lyhyet, niin pitää helmi laittaa väliin. Mutta oma riskinsä siinäkin ja alkaako mikä firma sen ottamaan nostimelle ja ottamaan irti, sen aikaa seisoo auto ilmassa että uusi letku on tehty, onnistuu tai ei.. siirtää ei voi kun ei tehostin saa öljyä..

Jos sen netissä saa kohtuulliseen hintaan, niin sama kai siellä ostaa. Ja odotella.

Pittää alkaa penkomaan, paikallisesta liikkeestä ei löydy heidän tukkujen kauttakaan..

Aina jotain.
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
juha.liuksiala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 271
Liittynyt: La 25.02.2012 15:36
Paikkakunta: sastamala

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha.liuksiala »

Mitä jos purkuosan vie hydrauliletku tekijälle malliks, kai semmosia suomesta edukkaasti löytyy? Voisko siihen vanhaan putkeen hitsata jonku esim. jic letkulähdön? Jos tuo letku on liian pientä.. Mikäli sikäli valmista ei järkevästi löydy..
-90 c124 300cea 24
-97 w210 230e
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Katsotaan, yksi letku tulossa tällä hetkellä postissa. Vanha irti ja sitten voisi käydä näyttämässä sitä siellä hydrauliikkaliikkeessä. Katsotaan sitten mitä ne sanoo. Olisipahan jemmassa, jos taas menee rikki.

Sitten odotetaan, mikä paikka porsii seuraavaksi. :shifty:

Ei ole sinne Tuikullekaan vielä ehtinyt, aina tullee jotain muuta ensin.. Kaipa se vielä noita ropaa, jos kysyy.. Ellei eläkkeelle ehdi kokonaan, ennenkuin olen kaikki osat käyny läpi tuosta autosta.. :lol:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
cdikuski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 51
Liittynyt: Pe 01.11.2024 09:29

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja cdikuski »

juha1 kirjoitti: Su 11.05.2025 21:17 Katsotaan, yksi letku tulossa tällä hetkellä postissa. Vanha irti ja sitten voisi käydä näyttämässä sitä siellä hydrauliikkaliikkeessä. Katsotaan sitten mitä ne sanoo. Olisipahan jemmassa, jos taas menee rikki.

Sitten odotetaan, mikä paikka porsii seuraavaksi. :shifty:

Ei ole sinne Tuikullekaan vielä ehtinyt, aina tullee jotain muuta ensin.. Kaipa se vielä noita ropaa, jos kysyy.. Ellei eläkkeelle ehdi kokonaan, ennenkuin olen kaikki osat käyny läpi tuosta autosta.. :lol:
ennenku tuikulle menet käyt kaikki aholetkut läpi, tarkistat turbon välykset putsaat maffi ahtopainemittarin puhtaat suodattaminen, muute on iha yhtätyhjänka kanssa ku tulee vikakoodia sitte ku alatte ahtoo syöttää tankkii redline85plussaa ajat sillä suuttimet puhtaaks perusjuttuja ja laitat ahtopainemittari ja pakopainemittarin sitte samalla
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

No johan tuli kauppalappu.. :roll:

Katsotaanpa se paineletku, kun saapuu ensin postissa..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

Ebaysta tuli kohtuulliseen hintaan letku vanhan tilalle. Paikoillaan ollut nyt pari viikkoa ja tuntuu pysyvän öljyt sisällä, eikä vingu pumppu.

Takaluukun oikea poltin ilmoitti viasta, lamppu vaihdettu ja edelleen kertoo aina että se on pimeänä vaikka palaa koko ajan. Mietin onkohan jossain johto menossa, niin huijaisi antamalla vikaa.. Toisaalta vanha lamppu oli mustaksi mennyt ja palanut, niin mistä se johto yhtäkkiä olisi mennyt. edellisen karran kun vaihdoin lampun, niin parissa päivässä ymmärsi kone että on siellä se uusi ja toimiva, nyt juuri samanlainen lamppu kuin edellinenkin oli..

Vänkärin penkki ei toimi edelleenkään, vanhoja ketjuja tuossa luin, ei varsinaista kuvaa ole löytynyt mistään missä niitä johtoja menee. Toisaalta voihan se olla sen kytkimenkin takana se vika, jos hapettunut.

Meinaa vaan olla koko ajan muuta hommaa, terassin tekoa jne. Eipä nuo murheet sinänsä suuria ole ja tullee toimeen. Mutta jos joku kaunis päivä..

Vikatilaa ei ole tullut ahtimen vaihdon jälkeen tosiaan kertaakaan, ei ollut turha homma. Kulutus pyörinyt siinä 7,5 litran kohdilla sen jälkeen.

Maalari kun saa joskus hallinsa rempattua uusiksi, niin jos sitä sitten veisi takaluukun maalaukseen koko kamppeen. Kesän päälle..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja T-Row »

Mikä vänkärin penkissä on vikana?
E200kompressor
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2608
Liittynyt: Ti 14.09.2010 22:22

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja E200kompressor »

juha1 kirjoitti: Pe 13.06.2025 20:53 Ebaysta tuli kohtuulliseen hintaan letku vanhan tilalle. Paikoillaan ollut nyt pari viikkoa ja tuntuu pysyvän öljyt sisällä, eikä vingu pumppu.

Takaluukun oikea poltin ilmoitti viasta, lamppu vaihdettu ja edelleen kertoo aina että se on pimeänä vaikka palaa koko ajan. Mietin onkohan jossain johto menossa, niin huijaisi antamalla vikaa.. Toisaalta vanha lamppu oli mustaksi mennyt ja palanut, niin mistä se johto yhtäkkiä olisi mennyt. edellisen karran kun vaihdoin lampun, niin parissa päivässä ymmärsi kone että on siellä se uusi ja toimiva, nyt juuri samanlainen lamppu kuin edellinenkin oli..
Omassa w210:ssä tuli jo toisen kerran vastaava vika ja osasin siitä syystä etsiä takalampun metallilevyn kontaktipinnoista kosketushäiriötä ja jarruvalopolttimen kontaktipinta oli sinkitystä levystä hapettunut karrelle.

Ruuvimeisselillä karstat pois ja vikailmoitus poistui.
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

T-Row kirjoitti: Pe 13.06.2025 22:35 Mikä vänkärin penkissä on vikana?
Taaksepäin kallistaa selkänojaa sähköllä, eteenpäin ei. Ei ole tohtinut kokonaan taakse sitä ajaa, ettei jää kokonaan siihen asentoon. On se MArtta siinä silti istunut. :lol:
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
Avatar
juha1
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 412
Liittynyt: La 29.01.2005 21:28
Paikkakunta: Meri-Lappi

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja juha1 »

E200kompressor kirjoitti: Pe 13.06.2025 23:33 Omassa w210:ssä tuli jo toisen kerran vastaava vika ja osasin siitä syystä etsiä takalampun metallilevyn kontaktipinnoista kosketushäiriötä ja jarruvalopolttimen kontaktipinta oli sinkitystä levystä hapettunut karrelle.

Ruuvimeisselillä karstat pois ja vikailmoitus poistui.
Pitääkin käyttää se auki uudestaan ja hieman rapata sitä, siisti oli minusta päällepäin kun vaihdoin polttimon. Vuoden verran kesti edellinen, aika nopeasti paloi. Mutta eihän nuo kalliita ole.

Takapuskuria tutkin sen verran, että että uusi tutka ei olisi mikään mahdoton homma laittaa paikoilleen, mutta siitä on ilmeisesti jokin muovinipsukka lähtenyt irti ja siksi puuttuu koko tunnistin. Eli sen laittaminen on jo hieman enemmän haastava homma. Pitäis muovia hitsata tms muuta siihen keksiä, sikapaskalla jos laittaa niin on jo vähän lopun enteitä sitten tulevaisuudessa sen vaihdon suhteen..
"ei mersuun remonttia tehdä, sitä vain huolletaan..."
T-Row
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 485
Liittynyt: Pe 05.05.2023 14:44

Re: W211 pelastus koivun alta

Viesti Kirjoittaja T-Row »

juha1 kirjoitti: La 14.06.2025 00:17
T-Row kirjoitti: Pe 13.06.2025 22:35 Mikä vänkärin penkissä on vikana?
Taaksepäin kallistaa selkänojaa sähköllä, eteenpäin ei. Ei ole tohtinut kokonaan taakse sitä ajaa, ettei jää kokonaan siihen asentoon. On se MArtta siinä silti istunut. :lol:
Siinä kytkimessä hapettuu käret. Pura kytkin irti, pura ja puhdista niin alkaa toimimaan. Omassa oli samaa vikaa. Tosin omassa oli se kytkintä ympäröivä muovi halki siten, että se helpotti kytkimen irroitusta. Jos muovi olisi ollut ehjä, niin saattaa joutua purkamaan koko penkin irti. En muista varmaksi.
Vastaa Viestiin