Kirjoittelin tuossa aiemmin ja kyselin automaatti W124 230E:n kaupunkikulutuksesta
kun omani vei ns. talventullen jo 15litr./100km 98:a ja sitä pidettiin pääsääntöisesti kohtuu kaupunki kulutuksena(itsestä kuulosti vähän paljolta).
Mulla oli tyyppivikana/ominaisuutena että aamun ensistartissa lähti vasta toisella käyntiin muuten päivänmittaan ekalla ja aamustarttiin ei vaikuttanut oliko roikan-nokassa vai ei sama ilmiö.
Käytin ennen esson bensaa ja ajattelin piruuttani kokeilla teboilin terraa ja avot kaupunkikulutus pieneni n 3litr/100km ja nyt lähtee käyntiin ekalla aamullakin!!!!!! Kai noissa eri bensa-asemien bensoissa on sitten jotain koostumus eroa.Ajelut on sitä samaa 5km/suunta työmatkaa ja nurkkapyöritystä asioilla eli ajotyyli ja muut kuviot samat mutta kulutus putosi noin paljon.
Onko muut huomannut samansuuntaista? Ajattelin vaan että monet täällä kyselee noista kylmäkäynnistyksistä ym. niin kannattaisko kokeilla eri asemien bensoja oisko vaikutusta
W124 230E.n kulutuksesta ja käynnistyvyydestä
Kyllä muuten löytyy isojakin eroja eri asemilta kulutuksen suhteen! Esim. itellä Jetin, Seon ja St1:sen asemien bensalla rupes bensamittari heittämään häränpyllyä ja tankista kuulu semmonen "kiehunta"/"poriseva" ääni ja meni n.1-2litraa sataselle enemmän ainetta! Siirryin takas nesteen ja shellin bensoihin ni parin tankillisen jälkeen oireet asettu ja kulutus palas normaaliksi!
Jotkut sanoo, et eroja ei oo, mut itellä ainaki henk.koht. kokemusta, että erot ovat aika isojakin! Tiiä sitte miten mahollista, mutta näin kävi! Enää en muualta tankkaa kuin nesteeltä tai shelliltä (saa myös s-bonusta) ja vain todellisen pakon edessä muualta!
Jotkut sanoo, et eroja ei oo, mut itellä ainaki henk.koht. kokemusta, että erot ovat aika isojakin! Tiiä sitte miten mahollista, mutta näin kävi! Enää en muualta tankkaa kuin nesteeltä tai shelliltä (saa myös s-bonusta) ja vain todellisen pakon edessä muualta!
MB 220cdi 4matic W214
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Jaguar XF 2.2d
EX- MB 180 cgi W204
EX- MB 270cdi S211
EX- MB 200 kompura C209 "Rouvan coupe"
EX- Toyota Yaris
EX- Volvo S60
EX- MB 200 cdi W211
EX- MB 270cdi W163 "Jykevä juna, joka vain puski eteepäin..."
EX- MB 290TD W210 "Halvin kulkupeli ikinä, uskollinen tiennielijä. Suosittelen kaikille lämpöisesti"
EX- BMW E34 520B
EX- MB 190 W201
EX- VW Transporter T3-type 2
EX- MB 230E W124"Ikirakas oma"
EX- Nissan Bluebird 2.0i vm91
EX- Ford Taunus vm81
Ihanko tosissanne ootte???meze1 kirjoitti:Kyllä muuten löytyy isojakin eroja eri asemilta kulutuksen suhteen! Esim. itellä Jetin, Seon ja St1:sen asemien bensalla rupes bensamittari heittämään häränpyllyä ja tankista kuulu semmonen "kiehunta"/"poriseva" ääni ja meni n.1-2litraa sataselle enemmän ainetta! Siirryin takas nesteen ja shellin bensoihin ni parin tankillisen jälkeen oireet asettu ja kulutus palas normaaliksi!
Jotkut sanoo, et eroja ei oo, mut itellä ainaki henk.koht. kokemusta, että erot ovat aika isojakin! Tiiä sitte miten mahollista, mutta näin kävi! Enää en muualta tankkaa kuin nesteeltä tai shelliltä (saa myös s-bonusta) ja vain todellisen pakon edessä muualta!
Minä ainakin olen tottunut tankkaamaan milloin mistäkin, lähinnä sen mukaan, koska auton tankki alkaa olla tyhjä ja sopivan hintaista(???!!!) menovettä osuu silmiin. Kulutuslukemat aina ihan tasaiset ja autokin toimii ihan normaalisti riippumatta minkä jakeluyhtiön ainetta tankkiin on tunkenut.

kulutuksesta
No eipä tässä viitsi huvinvuoksi urbaanilegendaa heittää että mulla hommaat muuttu em tavalla kun vaihdoin bensalaatua.Muuta muutosta ei tapahtunut enkä keksi mistä muusta se vois johtua ellei mersu sitten yönaikana korjaile itse pikku vikojaan(käyntiinlähtöjään)
Tottapa ne on kohta sitten venttiilit jumissa(eikös ne ennen väittänyt että terra ainaskin opelin koneista liimaa venttiilit kiinni)
Tottapa ne on kohta sitten venttiilit jumissa(eikös ne ennen väittänyt että terra ainaskin opelin koneista liimaa venttiilit kiinni)
Essohan tuo itse bensat maahan, samoin epäilisin Jetistä(DuPont) , näin ainakin aikaisemmin. St 1 varmaan käy imaisemassa muilta asemilta kun ne sulkevat
. Teboil ostaa bensan Fortumilta, kaasuöljyä tulee aikin Venäjältä.
Shell tuo ainakin osan kaasuöljystään Venäjältä. Kaitpa se on jollakin tapaa yhdistettävissä laatuun jos tuntuu siltä että Essolta menee ruutana tankkiin

Shell tuo ainakin osan kaasuöljystään Venäjältä. Kaitpa se on jollakin tapaa yhdistettävissä laatuun jos tuntuu siltä että Essolta menee ruutana tankkiin

Sama täällä.meze1 kirjoitti:Kyllä muuten löytyy isojakin eroja eri asemilta kulutuksen suhteen! Esim. itellä Jetin, Seon ja St1:sen asemien bensalla rupes bensamittari heittämään häränpyllyä ja tankista kuulu semmonen "kiehunta"/"poriseva" ääni ja meni n.1-2litraa sataselle enemmän ainetta! Siirryin takas nesteen ja shellin bensoihin ni parin tankillisen jälkeen oireet asettu ja kulutus palas normaaliksi!
Ja eräs kokemus tietää kertoa, että C180:sen polttoainemittari alkaa oireilee epämääräisesti kun tankissa on JETtiläistä, liekö joku pa-lisäaineen ja anturin yhteensopivuus juttu.

177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Kaikkien asemien liemiä on tullut tonkkaan kaadettua, eikä mitään eroja kulutuksessa tai muussa käytöksessä ole havaittuna. Oktaavien kanssa kyllä eli aikaisemmin jo puitu 95/98+ aiheutti eroa kulutuksen suhteen - ysivitosta hiukan paloi enemmän.
Uusimissa bensatesteissä on kaiketi ilmennyt, että mm. Jetin ja St1:n bensat ovat Nesteen, Esson ja muiden "oikeiden" asemien litkujen kanssa laadullisesti samalla viivalla. Jokunen vuosi sitten asia oli vielä toisin. Tietenkin Kaapo's Institute of Used Preservatives voisi suorittaa ko. vertailun kenttätasolla, mutta parhaillaan instituutin Degeneration Department -osasto valmistelee Suurta Krapulatestiä, joten resurssit ovat sidotut
TB:n Terra-bensa oli myös suurennuslasin alla, aikoinaan tämä "Tarra-bensa" tuppasi sotkemaan ja jopa jumittamaan venttiileitä. Muistavammat voivat taas tarkentaa, mutta varmastikin lisäaineistusta on jo moneen kertaan korjattu tämän kohdalla.
Uusimissa bensatesteissä on kaiketi ilmennyt, että mm. Jetin ja St1:n bensat ovat Nesteen, Esson ja muiden "oikeiden" asemien litkujen kanssa laadullisesti samalla viivalla. Jokunen vuosi sitten asia oli vielä toisin. Tietenkin Kaapo's Institute of Used Preservatives voisi suorittaa ko. vertailun kenttätasolla, mutta parhaillaan instituutin Degeneration Department -osasto valmistelee Suurta Krapulatestiä, joten resurssit ovat sidotut


TB:n Terra-bensa oli myös suurennuslasin alla, aikoinaan tämä "Tarra-bensa" tuppasi sotkemaan ja jopa jumittamaan venttiileitä. Muistavammat voivat taas tarkentaa, mutta varmastikin lisäaineistusta on jo moneen kertaan korjattu tämän kohdalla.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85