Hei
Taas tarvittaisiin neuvoja asiantuntijoilta.
Pitäisi vaihtaa polttoainesuodatin otsikon autoon.
Nyt on kuitenkin niin, että olen kesän yli Norjassa pienessä kunnassa missä ei ole muita varaosaliikkeitä kuin Biltema josta löytyi win-numerolla yhtä lajia suodattimia (kuva).
Vanhassa suodattimessa on ilmeisesti keskellä vedenerotin (?) toisen letkun liittimen jatkeena ja letkujen liittimet eri suuntiin, kun uudessa ne ovat saman suuntaisia (kuva).
Kysymyksiä.
Käykö tuo kuvan, ilman vedenerotinta oleva, suodatin ollenkaan autoon (ks. vanhan suodattimen kuva)?
Kannattaako alkaa ollenkaan säätämään lisäletkulla ja letkuliittimillä sellaista lenkkiä letkusta että sopisi paikoilleen?
Jos päätän jättää väliin ja etsiä sitten Suomesta oikean kaltaisen suodattimen niin lisäkysymyksiä:
toinen letku on vedenerottimessa kiinni - kuinka vaikeasti/herkästi vedenerotin nousee suodattimesta?
Pitääkö vedenerottimen tiivisteet vaihtaa suodattimen vaihdon yhteydessä?
Riittääkö jos ruiskuttaa ruiskulla naftaa uuden suodattinen läpi ennen asennusta vai pitääkö järjestelmä erikseen ilmata?
Jos, niin miten?
Kiitos taas jo etukäteen.
Yt,
Eero
270 CDI vm.2001 polttoainesuodatin
270 CDI vm.2001 polttoainesuodatin
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Re: 270 CDI vm.2001 polttoainesuodatin
Sulla on ilmeisesti OM612 ja laatikon suodatin näyttäs OM64x moottorisarjan suodattimelta... En ole varma mutta veikkaisin ettei käy päittäin millään.
9/2006 S211 320CDI
Re: 270 CDI vm.2001 polttoainesuodatin
Kiitos vastauksestasi.
Näin vähän arvelin itsekin.
Onneksi vaiva ei ole niin akuutti, että estäisi ajamisen.
Sen voi katsoa sitten Suomessa parin viikon päästä.
Ja onneksi tuo suodatin maksoi vain tyyliin 10 € tms.
Ja tuo polttoainesuodatin on itse asiassa vain arvaus.
Hyytyy joskus kun ajaa esim. vakkarilla pidemmän matkan - ei löydy kierroksia.
Mutta kun sammuttaa moottorin niin hetken päästä wörkkii normaalisti ja kun olen auton järjestyksessä toinen omistaja ja ensimmäinen huollatti kaikki huollot merkkiliikkeessä, samoin lähes kaikki kuitit tallella nippeleitä myöten, eikä suodatinta ole käsittääkseni vaihdettu 380 K kilometrin aikana kertaakaan niin.....????
Yt,
Eero
Näin vähän arvelin itsekin.
Onneksi vaiva ei ole niin akuutti, että estäisi ajamisen.
Sen voi katsoa sitten Suomessa parin viikon päästä.
Ja onneksi tuo suodatin maksoi vain tyyliin 10 € tms.
Ja tuo polttoainesuodatin on itse asiassa vain arvaus.
Hyytyy joskus kun ajaa esim. vakkarilla pidemmän matkan - ei löydy kierroksia.
Mutta kun sammuttaa moottorin niin hetken päästä wörkkii normaalisti ja kun olen auton järjestyksessä toinen omistaja ja ensimmäinen huollatti kaikki huollot merkkiliikkeessä, samoin lähes kaikki kuitit tallella nippeleitä myöten, eikä suodatinta ole käsittääkseni vaihdettu 380 K kilometrin aikana kertaakaan niin.....????
Yt,
Eero
Re: 270 CDI vm.2001 polttoainesuodatin
Ettei olis ihan vikatila, joka kuittaantuu auton sammuttamisella. Täytyis lukea vikamuisti. Mistähän lie yleensäkään johtuu tämä, että osa vikakoodeista on sellaisia, että laittavat auton vikatilaan, mutta ei sytytä moottorin vikavaloa? Mikä järki tälläisessä on ajateltu olevan, kun se vikavalo juuri kertoisi tavan auton käyttäjälle parhaiten, että nyt on vika olemassa?
Re: 270 CDI vm.2001 polttoainesuodatin
No sekin, mutta ei siitä filtterin vaihtamisesta haittaakaan olisi?
Tiedätkö ilmaantuuko itsestään, pitääkö ruiskuttaa naftaa suodatin täyteen vai erikseen ilmata jostain jotenkin?
Tiedätkö ilmaantuuko itsestään, pitääkö ruiskuttaa naftaa suodatin täyteen vai erikseen ilmata jostain jotenkin?