Olisiko kellään vinkkejä W204 etuvakaajan korikiinnikkeiden eli kumipuslien vaihtoon? Vakaaja on irti autosta ja uudet tarvikepuslat hankittu mutta en saa vanhoja puslia ja niiden kiinnikkeitä irtoamaan.
Metallisista kiinnikkeistä on ne kynnet käännetty auki mutta paketti ei silti suostu aukeamaan ei edes ruuvipenkissä. Kyseessä on juuri se malli johon valmistaja myy vain uutta kallistuksenvakaajaa koko pakettina. Mutta kun näihin myydään tarvikepuslia niin kai joku nuo osaa avata..
Kiitos vinkeistä jo etukäteen!
W204 kallistuksenvakaajan kumipuslien vaihto
Re: W204 kallistuksenvakaajan kumipuslien vaihto
En ole nähnyt edes koko härveliä, mutta yleensä jos puslat temppuilee, niin kaiverran paineilmataltalla pois. Sitä kun tarjoaa kumin ja metallin reunasta sisään niin antautuu kyllä.
Jos ei ole vehkeitä, niin porakoneeseen sopiva terä ja porailee kumista läpi useasta kohtaa jotta leikkaantuu irti. Pora käynnissä kääntelee vääntelee niin leikkaantuu kivasti. Jämät kaivelee sitten taltoilla ja puukoilla kiinnikkeestä.
Jos ei syystä x silläkään, lämpöä. Eli kunnolla tuleen koko homma puhalluslampulla hetkeksi, sammuttaa niin on pehmennyt niin että puukolla tmv. kaivelee pois. Sotkuista ja savuavaa hommaa, eli viimeinen vaihtoehto.
EDIT: Jaa, se on vulkanoitu myös itse vakaajaan...
No sama homma, leikkelee kiinnikkeen irti ja sitten kumin jämät tangosta vaikka teräsharjalaikalla ja kulmahiomakoneella. Maali tankoon ennen uusien asennusta.
Jos ei ole vehkeitä, niin porakoneeseen sopiva terä ja porailee kumista läpi useasta kohtaa jotta leikkaantuu irti. Pora käynnissä kääntelee vääntelee niin leikkaantuu kivasti. Jämät kaivelee sitten taltoilla ja puukoilla kiinnikkeestä.
Jos ei syystä x silläkään, lämpöä. Eli kunnolla tuleen koko homma puhalluslampulla hetkeksi, sammuttaa niin on pehmennyt niin että puukolla tmv. kaivelee pois. Sotkuista ja savuavaa hommaa, eli viimeinen vaihtoehto.
EDIT: Jaa, se on vulkanoitu myös itse vakaajaan...
No sama homma, leikkelee kiinnikkeen irti ja sitten kumin jämät tangosta vaikka teräsharjalaikalla ja kulmahiomakoneella. Maali tankoon ennen uusien asennusta.