C200 kompressor M271 yhtäkkiä alkanut hukkaamaan öljyä.
Öljyt vaihdettu viimeksi 261tkm kohdalla, 269tkm öljytaso oli alle alaviivan. Lisätty 2L jolla nousi 3/4 asteikosta.
Viikon ajon jälkeen oli laskenut alle puolivälin.
Edellisen öljynvaihtovälin aikana ei lisätty kertaakaan.
Vuotoja ei näy, konehuone ja pohjamuovit puhtaat eikä lätäkköjä alla.
Ei mielestäni savuta sinistä, kylmänä vähän harmaata.
Miten selvitetään mihin öljy katoaa?
M271 kompressor öljynkulutus
M271 kompressor öljynkulutus
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
Re: M271 kompressor öljynkulutus
OM642:ssa auttoi öljynkulutukseen huohottimen PCV-venttiilin vaihto, enää ei tarvi lisätä vaihtojen välillä.
Auttaisko M271:ssä sama? Siinähän on huohotin integroituna venttiilikopan kanteen (kallis) joten ei viitsisi turhaan kokeilla
Auttaisko M271:ssä sama? Siinähän on huohotin integroituna venttiilikopan kanteen (kallis) joten ei viitsisi turhaan kokeilla
-Esukki-
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)
260 SE -87, R 320 CDI 4matic -06, A 160 BE -09, C200 A Kompressor -07, C180 TA -18
(ex. 190D -65, 200B -76, 230B -77, 190E 2.0 -86, V220 CDI A -01, C 180 TA Classic -01, E 230 TA Elegance -96, C 230 TA Avantgarde -08, C200 TA CDI Classic -08)