Tuli tilattua halvat ilmajouset S213:seen Ebaysta, kun toinen puoli laskee. Saas nähdä kuinka kauan kestää, raportoin tänne vähän sitten miltä näyttää Vaihdetaan sitten laadukkaampaa tilalle jos ja kun nämä ei kestä.
GL 420 CDI kirjoitti: ↑La 20.04.2024 13:04
Saapihan sitä ihminen kokkeilla. Mulle on nyt tulossa seuraavaksi Biilsteiniä testiin kun tais ne edelliset arnottitkin olla jotain sontaskaa.
Olikos Arnotit sinulla kovin lyhytikäiset? Niitä kun on hyvinä pidetty.
Tämä onkin mielenkiintoisa aihe, mulla on ne etutolpat jossain, täytyypä katsoa löytyykö merkintöjä.
Se oli jm-tech kun myi mulle sellaisen setin jossa oli sekä kompura että arnott pussit joka nurkkaan.
Eli arnott lukee toisella puolen ja continental toisella puolen, kestoikä melko tarkalleen kolme vuotta
liekö sitten normaali mutta vuotivat molemmat kuin seulat. Takana on ihan kohtuullisesti mennyt kun
yli viisi vuotta. Täytyy ne takaset nyt vaihtaa renkaitten kanssa vapun jälkeen, katsotaan ja ihmetellään.
Itse laitoin aikanaan S212:n taakse (ei Airmatic) Miesslerit ja kyllä ne vaihdon jälkeen ainakin pari vuotta ja 40 tkm kestivät ilman pienintäkään ongelmaa. Auto tuli myytyä, joten myöhemmät vaiheet eivät ole tiedossa.
puunakki kirjoitti: ↑La 20.04.2024 09:31
Tuli tilattua halvat ilmajouset S213:seen Ebaysta, kun toinen puoli laskee. Saas nähdä kuinka kauan kestää, raportoin tänne vähän sitten miltä näyttää Vaihdetaan sitten laadukkaampaa tilalle jos ja kun nämä ei kestä.
Kuinka tässä kävi, tuliko ensin halvat ja sen jälkeen hyvät?
S212 harkinnassa pussien vaihto taakse. 2 vrk kun seisoo niin kaari laskee renkaan tasolle. Putki/pusseja ei ole vielä kummemin tarkistettu mistä vuotaa.
Arnotit olisi 277€ kpl. Edelliseen 211 koriseen näistä hyvät kokemukset. Sachsin pussit olisi 224€ kpl.
Onko kukaan kokeillut Ilmajousikauppa.com pusseja?
Itsellä w212 kestänyt nyt 7Vuotta ja liki 200tkm ne ebayn halvimmat. Maksoi muistaakseni 168e kotia toimitettuna pari. Nyt näyttää laskevan perä 4päivässä alas. Taidan laittaa seuraavat samanlaiset.
puunakki kirjoitti: ↑La 20.04.2024 09:31
Kuinka tässä kävi, tuliko ensin halvat ja sen jälkeen hyvät?
S212 harkinnassa pussien vaihto taakse. 2 vrk kun seisoo niin kaari laskee renkaan tasolle. Putki/pusseja ei ole vielä kummemin tarkistettu mistä vuotaa.
Arnotit olisi 277€ kpl. Edelliseen 211 koriseen näistä hyvät kokemukset. Sachsin pussit olisi 224€ kpl.
Onko kukaan kokeillut Ilmajousikauppa.com pusseja?
Mulla on S212 alkuperäiset 350 tkm ajetut ilmajouset. Yleensä aamulla liikkeelle lähtiessä pumppu käy hetken aikaa. Kuinka pitkään teillä on alkuperäiset pussit kestäneet? Tarviiko muuten ilmajouset jotain huoltotoimenpiteitä? Pakkasella tulee joskus näyttöön herja malfunction.
Tarvii huoltoa. (jotkut ovat eri mieltä)
Ilman kulku sisään pitää olla esteetön, ja ilma pitää puhdistaa, sekä kuivata. Eli imuletkun tarkastus, ilmanpuhdistimen vaihtaminen, ilman kuivaimen ryynien kuivaus tai vaihto.
Korkeus-anturien voitelu aina renkaiden vaihdon yhteydessä.
Kompura kestää yli 10V, ei tarvi säännöllistä huoltoa. Painetesti Starilla kertoo kompuran kunnosta.
Tuo herja sopii ainakin kosteus ongelmaan, jokin venttiili ei ehkä sulkeudu kunnolla, kun on pakkaskelit.
Viimeksi muokannut EemeliErkki, La 23.08.2025 09:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
EemeliErkki kirjoitti: ↑To 21.08.2025 11:01
Tarvii huoltoa. (jotkut ovat eri mieltä)
Ilman kulku sisään pitää olla esteetön, ja ilma pitää puhdistaa, sekä kuivata. Eli imuletkun tarkastus, ilmanpuhdistimen vaihtaminen, ilman kuivaimen ryynien kuivaus tai vaihto.
Korkeus-anturien voitelu aina renkaiden vaihdon yhteydessä.
Onnistunee tee-se-itse-mieheltä? En ole tuonne ilmajousisysteemiin koskaan kurkannut.
tulimäki kirjoitti: ↑Su 21.04.2024 18:22
Minulla ollut S213:n alla kiinanpussit kohta vuoden / 20 tkm.
Edellisessä S211:ssa uusi Bilstein kesti 6kk eli tämä etappi on jo ohitettu.
Nyt 2v. 3 kk ja kilometrejä 53 tkm. Vielä pysyy perä ylhäällä eikä muitakaan ongelmia.