Airmaticin jäykkä vaimennus

Miten muutetaan auton asetuksia? Ohjelmallisesti lisättävät ja koodattavat lisävarusteet, tee-se-itse -ohjelmistopäivitysten ohjeet ym.
(Vikakoodien tulkitseminen, Star-ongelmat, Kiinan näytöt ym. ei alkuperäiset lisävarusteet eivät kuulu tänne.)
Vastaa Viestiin
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1285
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Airmaticin jäykkä vaimennus

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

GL 350 CDI -12 matikilla tuntuu yllättävän kovalta pehmeimmässäkin asennossa. ML rautajousilla on pehmeämpi. Venttiilit testattu starilla, samoin kiihtyvyysanturit ja kaikki ok. Kokeilin muuttaa auton jenkkiversioksi ja se auttoi vaimennukseen, oli ihan ok tasolla. Mutta muita sivuvaikutuksia ilmeni. Comand meni pimeäksi, anti-theft protection activated. Siitä pääsin kun asetin auton taas muille maille ja boottasin Comandin. Onneksi.

Star kertoi jenkkiversiona, että Comandia ei ole koskaan otettu käyttöön ja se on lukittu (anti-theft). Koodaukset pitää tehdä... En vaan taida uskaltaa kokeilla, kun nyt vielä heräsi henkiin Eurooppalaisena.

Mitenkäs minä saan koodattua vain airmatikin jenkiksi? Siihen liittyy kyllä maaversioasetus ja sen voi lukea, mutta muutettua vain Central Gatewaysta, jolloin menee koko auto.
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2681
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: Airmaticin jäykkä vaimennus

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Ompas mielenkiintoista. Erikoinen lähestymistapa ongelmaan. Kysymykseesi ei kyllä hajuakaan. Arvauksena että joku virhetoiminto aiheuttaa kovuuden noston euroversiossa mutta se ei näy jenkkiversioksi koodattuna kun siellä ei semmoista tapahtumaa ole ollut. Jostain syystä siis auto haluaa pitää alustan kovana? Mistä keksit kokeilla eri maaversiota? Onko euroversiossa (tai muut maat) joku varuste tai toiminto mitä jenkkiversiossa ei ole, johtuisiko ero jostain sellaisesta?

Onko aina ollut "kova"?

Itse vanhemmassa airmatikissa ihmetellyt miksi alusta tuntunut tosi kovalta siitä lähtien kun vaihdoin kesärenkaat. Mitään koodeja ei anna. Samat rengaspaineet kuin viime kesänä - laskinkin jo kovuuden takia vähän.
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
TPLtre
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1285
Liittynyt: To 31.01.2019 19:12

Re: Airmaticin jäykkä vaimennus

Viesti Kirjoittaja TPLtre »

No kaverin idea se oli ja tottahan se on, jenkit ovat aina halunneet alustansa vähän vetelinä. Sellaista "lentävää mattoa" en tavoitellut, eikä siitä sellaista tullutkaan. Sen verran vain pehmeämpi, ettei jokainen nykyteiden tilkkutäkin reuna jysähdä.

En usko, että siinä mitään virhetoimintoa on, mutta eurooppalainen tyyli on kai aina ollut vähän jämäkämpi. Onhan tuo 2.5t tiiliskivi, että saa vähän painetta olla, että pysyy ylhäällä. 9.5 baria vaatii pusseihin. Vaimennushan sen kovuuden siihen tekee ja on kolmeasentoinen säädettävä. Comfort, sport ja auto, mitä sitten auto lieneekään. Säätää kai nopeuden mukaan tms. Tolppien yläpäissä on kiihtyvyysanturit, jotka liittyvät systeemiin. Toimivat nekin.

Se vain on kovempi kuin haluaisin sen olevan. Ja ilmeni, että kyllä jenkkiversio olisi juuri sopivasti pehmeämpi.

Voi olla etten kaikkia lieveilmiöitä maaversion vaihdosta vielä edes huomannut, Comand nyt ainakin lopetti yhteistyön.
Vastaa Viestiin