W206 threadi

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1386
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Auton keskusnäyttöön tuli merkillinen vikailmoitus tänään.
Auto pelaa muuten OK mutta keskusnäytön takana olevat toiminnot ei, koska kosketusnäyttö ja painikkeet eivät toimi.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Nippe
Mersumies
Mersumies
Viestit: 902
Liittynyt: Ti 27.05.2008 17:55
Paikkakunta: Vantaa

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Nippe »

Ootko koittanu MBUX resettiä? https://mbworld.org/forums/c-class-w206 ... -mbux.html

Jos se ei auta ja mobilo on voimassa niin sinne kannattaa olla yhteydessä.
W202 C200 CDI -00 (Ikuinen projekti :D )
W206 C300e -22
(Seat Ibiza 1.0tsi -20)

ex: S203 C320 4Matic -04, S205 C250d -14, CL203 C200 Kompressor -02, W163 ML270 CDI -02, W124 250D -88, W202 C180 -99, W124 E420 -94 (Muita menneitä: VW Golf II, Honda CRX, BMW 530D, Toyota Corolla, Volvo S80 T6, VW Golf III)
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1386
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Autossa on huoltosoppari joten en ala itse tolskaamaan sen kanssa. Vaimo käytti autoa marmorilla vikakoodien luvussa ja sille varattiin huoltoaika ensi viikolle.
DBFI
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 13781
Liittynyt: Pe 25.07.2008 21:26
Paikkakunta: Finland Proper

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja DBFI »

Sharedoc kirjoitti: Ke 30.07.2025 15:18 Auton keskusnäyttöön tuli merkillinen vikailmoitus tänään.
Auto pelaa muuten OK mutta keskusnäytön takana olevat toiminnot ei, koska kosketusnäyttö ja painikkeet eivät toimi.
Erikoista, MBUX on hukannut auton runkonumeroon sidotun varkaussuojakoodin.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1386
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Auto kävi Marmorilla keskusnäytön varkaustilan korjauksessa, eivät kertoneet mitä oli tehty, kesti 3 tuntia. Nyt pelittää. Kaikki käyttäjäasetukset oli kadonneet, mikä vähän ärsytti. Asentelin nyt aluksi istuimen, peilit, puhelimen, ajan ja kielen oikeaksi.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1386
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Toinen auton kahdesta käyttäjäasetuksista on palautunut itsestään. Toinen on vielä hukassa, saa nähdä palautuuko itsestään.

MBUX-huollossa oli jäänyt nopeusliikennemerkkiavustin asentamatta. Auto menee loppuviikosta uudestaan Marmorille huoltoon. Onneksi on huoltosoppari niin saa business-luokan palvelua.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Avatar
Sharedoc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1386
Liittynyt: La 03.03.2012 15:48
Paikkakunta: Oulu

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Sharedoc »

Auto kävi Marmorilla uudestaan nopeusliikennemerkkitunnistuksen elvytyksessä. Ei vaan onnistunut elvytys, vaikka neljä kertaa olivat yrittäneet, yhteensä yli kolme tuntia. Aikovat lähettää tehtaalle tiketin asiasta mitä tehdä. Uusi huoltoaika koko päivän mittainen varattu myöhemmäksi syksyyn.
Avatar
Laaksonen
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1227
Liittynyt: Ma 16.04.2012 18:09
Paikkakunta: Hollola

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Laaksonen »

Rautapiha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: To 17.02.2022 16:28

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Rautapiha »

Tuli vaihdettua 205-korinen farkku s206 C 300 e:hen jokunen viikko sitten ja kilometrejä on takana toista tuhatta. Autolla ajettu n. 46 tkm. Yleisesti ottaen ihan tyytyväinen ollut, mutta muutama asia tässä on askarruttanut autoa koskien ja olisikohan täällä noihin kokemusta/vastauksia:

1. Sähkömoottori nykäisee melko voimakkaasti n. 30 km/h kohdalla "moottorijarruttaessa", lieköhän sen kuuluisi tehdä tuota? Tuolla kohdalla tuntuu olevan joku vaihteen vaihto. Samaan syssyyn voisi todeta jarrutuksen olevan välillä todella epätasaista kaupunkiajossa osaksi varmasti juuri tuon sähkömoottorin käyttäytymisen takia vaikka bensalla ajaisi. Tämä on tällä hetkellä autossa suurin harmituksen aihe. Etenkin, kun sähköllä ajaminen on muuten niin sulavaa kaupungissa, niin on todella ärsyttävää että jarrutus ei ole tasaista.

2. Luin, että näihin olisi jossain vaiheessa tullut testiin ChatGPT jonkun päivityksen myötä, onko tietoa pitäisikö tuota olla tuohon edes saatavana? MBUX 2.6.1 päivitys on jäänyt asentamatta merkillä "Ei vaadita". Jossain oli, että tuota päivitystä olisi ajettu 2.6-version myötä autoihin. Lähinnä kiinnostaisi kun tuossa puhuvassa päässä on potentiaalia olla hyödyllinenkin.

Takaosasta kuuluu ärsyttävää nitinää ja natinaa sisältä, pitää katsoa jos saisi jonkun istumaan takapenkille kuuntelemaan mistä se voisi tulla. On näissä autoissa kyllä rakentamisen laatu laskenut, ovissa olevaa kiiltävää osaa missä on penkinlämmitin, kun painaa niin aivan kauheaa ääntä pitää.

On autossa hyviäkin puolia, ajaminen on noita yllä olevia asioita lukuun ottamatta erittäin miellyttävää. Matka-ajossa voimaa löytyy pellin alta sen verran, että ohittaminen ei ole ongelma ja laatikko vaihtaa vaihteet 7-lovista nopeammin sen enempää miettimättä. Lohkolämmittimen asennusta pitäisi kysyä ja jollakin taisi olla tässä ketjussa jo kokemusta.
Devi82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: To 28.07.2016 20:10
Paikkakunta: Kangasala

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Devi82 »

Rautapiha kirjoitti: Ti 02.09.2025 17:16 Tuli vaihdettua 205-korinen farkku s206 C 300 e:hen jokunen viikko sitten ja kilometrejä on takana toista tuhatta. Autolla ajettu n. 46 tkm. Yleisesti ottaen ihan tyytyväinen ollut, mutta muutama asia tässä on askarruttanut autoa koskien ja olisikohan täällä noihin kokemusta/vastauksia:

1. Sähkömoottori nykäisee melko voimakkaasti n. 30 km/h kohdalla "moottorijarruttaessa", lieköhän sen kuuluisi tehdä tuota? Tuolla kohdalla tuntuu olevan joku vaihteen vaihto. Samaan syssyyn voisi todeta jarrutuksen olevan välillä todella epätasaista kaupunkiajossa osaksi varmasti juuri tuon sähkömoottorin käyttäytymisen takia vaikka bensalla ajaisi. Tämä on tällä hetkellä autossa suurin harmituksen aihe. Etenkin, kun sähköllä ajaminen on muuten niin sulavaa kaupungissa, niin on todella ärsyttävää että jarrutus ei ole tasaista.

2. Luin, että näihin olisi jossain vaiheessa tullut testiin ChatGPT jonkun päivityksen myötä, onko tietoa pitäisikö tuota olla tuohon edes saatavana? MBUX 2.6.1 päivitys on jäänyt asentamatta merkillä "Ei vaadita". Jossain oli, että tuota päivitystä olisi ajettu 2.6-version myötä autoihin. Lähinnä kiinnostaisi kun tuossa puhuvassa päässä on potentiaalia olla hyödyllinenkin.

Takaosasta kuuluu ärsyttävää nitinää ja natinaa sisältä, pitää katsoa jos saisi jonkun istumaan takapenkille kuuntelemaan mistä se voisi tulla. On näissä autoissa kyllä rakentamisen laatu laskenut, ovissa olevaa kiiltävää osaa missä on penkinlämmitin, kun painaa niin aivan kauheaa ääntä pitää.

On autossa hyviäkin puolia, ajaminen on noita yllä olevia asioita lukuun ottamatta erittäin miellyttävää. Matka-ajossa voimaa löytyy pellin alta sen verran, että ohittaminen ei ole ongelma ja laatikko vaihtaa vaihteet 7-lovista nopeammin sen enempää miettimättä. Lohkolämmittimen asennusta pitäisi kysyä ja jollakin taisi olla tässä ketjussa jo kokemusta.
Voin jotain vastailla, minulla 2023 c300e farmari.
Se nykäisy hidastaessa ei johdu sähkömoottorista, se johtuu 9 lovisen laatikon tyyppiominaisuudesta(ongelmasta). Laatikko vaihtaa 3-2 vaihteelle ja nykäisy tuntuu.
Lisäksi jos sinulla yleisesti jarrutustuntuma on outo, eli ensin jarruttaa kevyesti kun poljinta painaa, sitten itsestään jarrutus muuttuu teräväksi. Tämä korjaantuu ohjelmistopäivityksellä merkkiliikkeessä, ei ole ota päivitystä tuohon.
Takaosan nitinät tulevat takapenkkien selkänojien lukituksista, noitakin on takuuseen korjattu.
Lohkolämmitintä tähän malliin ei saa, laita defan letkulämmitin 500w, se on hyvä ja tehokas. En suosittele kiertovesipumpullista eli esim. Tt-thermo, tulee vikatiloja ja flektit huutaa täysillä.
S206 300e 2023
W203 C55 AMG 2005
Rautapiha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: To 17.02.2022 16:28

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Rautapiha »

Devi82 kirjoitti: Ke 03.09.2025 07:06
Rautapiha kirjoitti: Ti 02.09.2025 17:16 Tuli vaihdettua 205-korinen farkku s206 C 300 e:hen jokunen viikko sitten ja kilometrejä on takana toista tuhatta. Autolla ajettu n. 46 tkm. Yleisesti ottaen ihan tyytyväinen ollut, mutta muutama asia tässä on askarruttanut autoa koskien ja olisikohan täällä noihin kokemusta/vastauksia:

1. Sähkömoottori nykäisee melko voimakkaasti n. 30 km/h kohdalla "moottorijarruttaessa", lieköhän sen kuuluisi tehdä tuota? Tuolla kohdalla tuntuu olevan joku vaihteen vaihto. Samaan syssyyn voisi todeta jarrutuksen olevan välillä todella epätasaista kaupunkiajossa osaksi varmasti juuri tuon sähkömoottorin käyttäytymisen takia vaikka bensalla ajaisi. Tämä on tällä hetkellä autossa suurin harmituksen aihe. Etenkin, kun sähköllä ajaminen on muuten niin sulavaa kaupungissa, niin on todella ärsyttävää että jarrutus ei ole tasaista.

2. Luin, että näihin olisi jossain vaiheessa tullut testiin ChatGPT jonkun päivityksen myötä, onko tietoa pitäisikö tuota olla tuohon edes saatavana? MBUX 2.6.1 päivitys on jäänyt asentamatta merkillä "Ei vaadita". Jossain oli, että tuota päivitystä olisi ajettu 2.6-version myötä autoihin. Lähinnä kiinnostaisi kun tuossa puhuvassa päässä on potentiaalia olla hyödyllinenkin.

Takaosasta kuuluu ärsyttävää nitinää ja natinaa sisältä, pitää katsoa jos saisi jonkun istumaan takapenkille kuuntelemaan mistä se voisi tulla. On näissä autoissa kyllä rakentamisen laatu laskenut, ovissa olevaa kiiltävää osaa missä on penkinlämmitin, kun painaa niin aivan kauheaa ääntä pitää.

On autossa hyviäkin puolia, ajaminen on noita yllä olevia asioita lukuun ottamatta erittäin miellyttävää. Matka-ajossa voimaa löytyy pellin alta sen verran, että ohittaminen ei ole ongelma ja laatikko vaihtaa vaihteet 7-lovista nopeammin sen enempää miettimättä. Lohkolämmittimen asennusta pitäisi kysyä ja jollakin taisi olla tässä ketjussa jo kokemusta.
Voin jotain vastailla, minulla 2023 c300e farmari.
Se nykäisy hidastaessa ei johdu sähkömoottorista, se johtuu 9 lovisen laatikon tyyppiominaisuudesta(ongelmasta). Laatikko vaihtaa 3-2 vaihteelle ja nykäisy tuntuu.
Lisäksi jos sinulla yleisesti jarrutustuntuma on outo, eli ensin jarruttaa kevyesti kun poljinta painaa, sitten itsestään jarrutus muuttuu teräväksi. Tämä korjaantuu ohjelmistopäivityksellä merkkiliikkeessä, ei ole ota päivitystä tuohon.
Takaosan nitinät tulevat takapenkkien selkänojien lukituksista, noitakin on takuuseen korjattu.
Lohkolämmitintä tähän malliin ei saa, laita defan letkulämmitin 500w, se on hyvä ja tehokas. En suosittele kiertovesipumpullista eli esim. Tt-thermo, tulee vikatiloja ja flektit huutaa täysillä.
Kiitos viestistä, tuossa oli paljon hyvää tietoa ja nyt ei enää tunnu ihan niin pahalta. :) Olikin tarkoitus käydä marmorilla kysymässä noista nitinöistä ym. Tuo nykäisyhomma on harmi, ajattelin että kun vaihdan auton 9-loviseen niin nykäisyt pienillä vaihteilla on historiaa... Jarrutusongelma on juurikin tuo, eli tuntuu että jarru tarraa kiinni todella voimakkaasti yhtäkkiä.

Yksi uusi ihmetyksen aihe tuli myös tässä huomattua: Peruutuskameran luukku avautuu ja sulkeutuu itsestään eteenpäinkin ajaessa, kuulee äänestä. Mitä Googlella löysin tietoa, niin ilmeisesti auto haluaisi tehdä jonkun kalibroinnin ja sitä varten pitäisi ajaa ratti suorassa useampi minuutti n. 20-25 km/h eikä takanakaan saisi olla autoja. Voin kertoa, että ei ole helppo tehtävä ja en ole nyt kahtena päivänä ilmeisesti sitä onnistunut tekemään, koska ongelma jatkuu edelleen. Pitää toivoa että marmorilla osaavat tuohonkin auttaa.
x_ismo
Mersumies
Mersumies
Viestit: 690
Liittynyt: Ke 23.11.2011 08:28
Paikkakunta: Vesilahti

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja x_ismo »

Jos sulla on 360 kamerat niin se avaa kameran valmiiksi hitaassa nopeudessa jos alatkin etsimään pysäköintipaikkaa tms. Ainakin siihen sen olen yhdistänyt mielesäni.
S205 2020 C300de
exS205 2016 C300h,
exS204 2012 C220cdi
exW204 2008 C200cdi
exS203 2004 C200cdi
Rautapiha
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: To 17.02.2022 16:28

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Rautapiha »

Ei ole 360-kameroita minulla. Kävin Wetterillä ja kuulemma tuo kameran luukun avautuminen on normaalia? Ei oikein tunnu mitenkään järkevältä hommalta. Nitinäongelmaan tuntui reagoivan niin, että on tuttu homma ja saa nähdä, viikon päähän on aika. Jarrujen käyttäytymiseen totesivat, että GLE:ssä on tuota ohjelmistopäivitystä aiemmin tehty, katsotaan tuleeko tuohon mitään.
Devi82
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 80
Liittynyt: To 28.07.2016 20:10
Paikkakunta: Kangasala

Re: W206 threadi

Viesti Kirjoittaja Devi82 »

Kyllä tähän c sarjan 206 mallin on myös päivitys tuohon jarrujen käyttäytymiseen, nimenomaan plugin hybridiin. Nämähän jarruttavat aina ensin sähkömoottorilla, sitten ennen pysähdystä siirtyy levyjarruille, juuri tässä kohtaa se töksähdys esiintyy, oli minulla myös mutta päivyksen jälkeen ei huomaa enää milloin sähköjarrutus loppuu ja levujarrutus alkaa. Vaadi vaan reippaasti että päivittävät. Siksi varmaan kiertelevät koska se vaatii koko mbux järjestelmän päivityksen ja ainakin minulla se kesti yli 8 tuntia.
Jos käytät facebookia, suosittelen liittymään englanninkieliseen W206 C Class Mercedes international group nimiseen ryhmään. Siellä on reilusti infoa kaikista näistä mainitsemistasi ja paljon muusta.
S206 300e 2023
W203 C55 AMG 2005
Vastaa Viestiin