W123 etulokarin irroitus

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
Tyko1976
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 12.09.2025 08:14

W123 etulokarin irroitus

Viesti Kirjoittaja Tyko1976 »

Onko kellään tietoa miten w123 koppaisesta saa etulokarin irroitettua. Otin eilen kaikki ruuvit ja mutterit irti mutta siltä ei irtoa. Oven päästä kyllä nousee ja liikkuu mutta valojen päästä tuntuu olevan yhtä puuta. Onko lokarin ja rungon välissä liimaa taikka jotain muuta jos on niin minkälaisilla keinoilla pitäisi jatkaa?

Irroituksen tarkoituksena on päästä käsiksi konepellin vipuun/saranaan, joka on vääntynyt pellin noustua ylös kesken ajon.
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5562
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W123 etulokarin irroitus

Viesti Kirjoittaja S202 »

On liimattu vilkun takaa, vanhemmissa koko lokasuojan yläosa. Tai ei se varsinaisesti liimaa ole mutta sitä pohjassa olevaa kumimassaa. Kuumailmapuhaltimella annat lämpöä ja alat kangottamaan irti, lähtee aika helposti.
S124 300TE
W124 300D
Tyko1976
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 12.09.2025 08:14

Re: W123 etulokarin irroitus

Viesti Kirjoittaja Tyko1976 »

Kiitos, tyhmä kysymys mutta ilmeisesti lämmittäminen alakautta eli lokarin sisäpuolelta eikä päältä?
Avatar
S202
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 5562
Liittynyt: Ti 30.12.2008 13:40
Paikkakunta: Alavus

Re: W123 etulokarin irroitus

Viesti Kirjoittaja S202 »

Jos sinne kuumailmapuhallin sopii niin sieltä välistä varmaan. Kyllä se pitäis aika helposti lähteä, maalata sitä joutuu varmaan sisäpuolelta.
S124 300TE
W124 300D
Tyko1976
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 3
Liittynyt: Pe 12.09.2025 08:14

Re: W123 etulokarin irroitus

Viesti Kirjoittaja Tyko1976 »

Ok, sillä kysyn kun päältäpäin lämmittäminen varovasti olis niin paljon helpompaa kuin altapäin. Altapäin jos lämmittää niin sinne on laitettu niin paljon massaa, että aikamoinen homma raapata ensin massat pois jotta pääsee liitoskohtaan käsiksi.

Ja tarkoitus on kuitenkin saada irroitettua siten, että niitä ei tarvis lähteä maalailemaan.

Lokareiden irrottaminen tuli eteen kun nokkapelti nousi ylös ja pellin saranat otti nokkiinsa. Ja nyt siihen yhteen pulttiin ei pääse käsiksi irrottamatta lokareita. Aikamoinen homma oman hölmöilyn takia.
Vastaa Viestiin