Alkaa olla jarru nesteiden vaihto ajankohtainen vm 2012 W212 mersuun. Pitääkö tehdä jotakin taikoja ( testeri esiin, akun kengät irti, avaimet taskuun, ovet lukkoon....) ennen jarrunesteen vaihtoa?
Katselin videoita joissa imuvaihtaja vain lyötiin kiinni kauimmaiseta pyörästä alkaen ilmausnippaan ja imu päälle. Sitten vaan uutta nestettä koko ajan lisään säiliöön.
Oliskohan Mersun kyseessä ollen kuitenkaan niin yksinkertaista?
W212 jarru nesteiden vaihto
- Väsynyt Mies
- Vakiokalustoa

- Viestit: 137
- Liittynyt: Ti 05.06.2007 19:29
- Paikkakunta: Kotka
Re: W212 jarru nesteiden vaihto
Eipä siinä mitään sen kummempaa tarvii tehdä. Näissä on ihan perus jarrujärjestelmä
Välillä vähän vastoinkäymisiä ja sitten taas pettymyksiä.
Nyk.
-MB S212 E220T Bluetec -15
-MB S203 C180T -03
Ex.
-MB X204 GLK220 -14
-MB S210 E240T -99
-MB S202 C180T -00
Nyk.
-MB S212 E220T Bluetec -15
-MB S203 C180T -03
Ex.
-MB X204 GLK220 -14
-MB S210 E240T -99
-MB S202 C180T -00
-
Risto Reipas
- Sisäänajossa

- Viestit: 40
- Liittynyt: Su 20.07.2025 08:09
Re: W212 jarru nesteiden vaihto
Ei taida ilman testeriä vaihtua abs-yksikköön. Ainakin saman ikäluokan vitossa kaikesta päätellen jäi ilmaa abs-yksikköön perinteisesti ilmaamalla. Siis kun yksikkö oli tyhjä. Jos yksikköä ei päästä tyhjäksi niin eihän sinne luulisi ilmaa jäävän mutta vaihtuuko kaikki neste? Epäilen että ei.
Alias Tenutähti
Re: W212 jarru nesteiden vaihto
Se nesteen määrä mikä jää abs-pumpusta vaihtamatta on niin vähäinen että ei ole mitään merkitystä. Kaikki putket kuitenkin menevät yksikköön ja sitä kautta sinne putkiin siirtyy uutta nestettä säiliöstä.
Se on totta että jos järjestelmä menee täysin tyhjäksi/vaihdetaan pumppu tai pääsylinteri niin silloin ei imemällä saa kaikkia ilmoja välttämättä pois.
Se on totta että jos järjestelmä menee täysin tyhjäksi/vaihdetaan pumppu tai pääsylinteri niin silloin ei imemällä saa kaikkia ilmoja välttämättä pois.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k

