W124 tarrat

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
JPM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 373
Liittynyt: Su 09.04.2006 10:32

W124 tarrat

Viesti Kirjoittaja JPM »

Muotoilin otsikon niin, että samaan ketjuun mahdollisesti tulee keskustelua laajemminkin.
Itseäni kiinnostaa korin alapuolella, varapyöräkotelon pohjassa, siis auton alla oleva suurehko tarra. Auto on massattu ja tarra näin ollen blanko tai ehkä paremmin blacko. Jos jollain on tiedossa menetelmä jolla poistaa massan vahingoittamatta tarraa niin sekin kiinnostaa kovasti.
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
Avatar
jnes
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 252
Liittynyt: Ti 26.06.2012 21:05
Paikkakunta: Vantaa

Re: W124 tarrat

Viesti Kirjoittaja jnes »

Toimisikohan kuivajää tuohon?
w124 500E -91
w204 C300 CDI 4-matic -13
w124 300-24TE 3.6 Oettinger -90
Avatar
JPM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 373
Liittynyt: Su 09.04.2006 10:32

Re: W124 tarrat

Viesti Kirjoittaja JPM »

Voisi muuten toimia, tutkin asiaa. Kiitos vinkistä.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
350ÄSÄL
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 211
Liittynyt: La 18.08.2012 11:48
Paikkakunta: Äänekoski

Re: W124 tarrat

Viesti Kirjoittaja 350ÄSÄL »

Jos kyseessä on muovitarra, kokeile tärpittiin kastetulla liinalla vaikka tarran viereen, sulaako massa. Jos tai kun se massa alkaa pehmenemään, voi kokeilla pyyhkiä pois.
Tärpätti ei ole kovin vahva liuotin, kuten esim. tinneri ja luulisi tarran tekstin sen kestävän.
Jos kyseessä on paperitarra, ei kannata liuotinta siihen tarjota.
Avatar
JPM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 373
Liittynyt: Su 09.04.2006 10:32

Re: W124 tarrat

Viesti Kirjoittaja JPM »

Kiitos vinkistä. Pitää kokeilla tärpättiä. Dieseliä kokeilin jo, sillä rättiin jää musta väri eli liuottaa kyllä jonkin verran. Tarra lienee paperia eli saman tyyppinen mitä vaikka takapään apurungossa oleva on. Olen kovasti koettanut miettiä mihin se voisi liittyä. Coupessa, jota ei ole massattu, ei ole samassa kohtaa jälkeäkään tarrasta. Moinen tosin helposti irtoaakin reilun 30v elinkaaren aikana..
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3815
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Re: W124 tarrat

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Itse ottaisin tuon tarran irti kun se valmiiksi on jo irrallaan osittain. Sitten lämmitys ja jollakin muovilastalla kokeilisin kaapia massan pois. Jos se on paperinen osanumero tarra kuten epäilen, niin se ei kestä oikein minkäänlaisia nestemäisiä liuottimia. Paperitarra ei myöskään kestä puhallusta vaikka se olisi vaan kuivajäätä. Vinyylitarra kestää molemmat, mutta siinäkään muste ei kestä sitä jos tarra ei ole laminoitu.
Hyvällä säkää muste näkyy paperin liimapuoleta kun sen irrottaa, joten kuva->peilaus, uus vektoriaineisto ja uusi tarra sitten paikalleen kun pohja on muuten valmis.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
JPM
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 373
Liittynyt: Su 09.04.2006 10:32

Re: W124 tarrat

Viesti Kirjoittaja JPM »

Kiitos ideasta. Itse asiassa raotin sitä hiukan ja tuntuu irtoavan kyllä.
Täsmälleen saman kokoiset osanumerotarrat muuten löytyy tavarasäiliön sivuverhoilujen takapuolelta. Autoon on jälkeen päin asennettu vetokoukku ja sivuverhoilut on vaihdettu niiden sivulle tulevien putkihässäkkätukien kanssa yhteensopiviksi. Tästä tuli mieleen josko pohjassa olevalla tarralla on jotain tekemistä koukun kanssa(?) Ainakin se on samalla alueella pohjan läpi tulevien kiinnityspulttien kanssa.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
Vastaa Viestiin