Jos hinta on ainoa kriteeri, nin joku atp-autoteile saksassa tms, ja saattaa taas muutaman tuhannen päästä, ennenkun kolisee. Kerran se kirpasee kun laitat originaalit tai joku laadukas tarvike, ja taas mennään
W211 vaeltaa
Re: W211 vaeltaa
600 kl.varaosissa olisi kaikki etee . mitäs sanotte suuntauksista MBA korjaamo lahdessa teki ? https://files.fm/u/2xw4cbkj3  .Niin piti sanoa että täristää vieläkin 120kmh vauhdissa.
			
			
									
						
										
						- anselmi123
- Vakiokalustoa 
- Viestit: 375
- Liittynyt: Ti 28.06.2016 15:05
- Paikkakunta: LPR
Re: W211 vaeltaa
Ja oikea etu caster ei ole arvoissaan eikä kumpikaan takapyörän kallistuma?
			
			
									
						
										
						Re: W211 vaeltaa
Eipä noita pyöränsuuntauksia osaa lapissa ainakaan kukaan. Usko on mennyt korjaamoiden ammattitaitoon. Kumikorjaamolla on kokeiltu ja mersukorjaamolla. 
Eteen kaikki uusittu ja taakse myös. Lisäksi takakelkan etukumit.
Silti auto luikertelee niin että ei huvita edes ajella. Oli ennen alusta remppaa jopa hyvä ajettava. Onko vinkkejä mihin nämä pitäis säätää? Tai missä?
Kokeiltu eri renkaitakin eikä kummentunut.
Seuraava auto on etuvetonen niin osaa ammattitaidottomatkin säätää. Harmittaa vaan aina maksella satasia näistäkin ko ei koskaan onnistu. Sama oli w203. Siihen loppuviimein mitalla sain suht kohilleen. Vähän jäi syämään takarengasta.
			
			
									
						
										
						Eteen kaikki uusittu ja taakse myös. Lisäksi takakelkan etukumit.
Silti auto luikertelee niin että ei huvita edes ajella. Oli ennen alusta remppaa jopa hyvä ajettava. Onko vinkkejä mihin nämä pitäis säätää? Tai missä?
Kokeiltu eri renkaitakin eikä kummentunut.
Seuraava auto on etuvetonen niin osaa ammattitaidottomatkin säätää. Harmittaa vaan aina maksella satasia näistäkin ko ei koskaan onnistu. Sama oli w203. Siihen loppuviimein mitalla sain suht kohilleen. Vähän jäi syämään takarengasta.
Re: W211 vaeltaa
teemu272 kirjoitti: ↑Pe 31.10.2025 00:50 Eipä noita pyöränsuuntauksia osaa lapissa ainakaan kukaan. Usko on mennyt korjaamoiden ammattitaitoon. Kumikorjaamolla on kokeiltu ja mersukorjaamolla.
Eteen kaikki uusittu ja taakse myös. Lisäksi takakelkan etukumit.
Silti auto luikertelee niin että ei huvita edes ajella. Oli ennen alusta remppaa jopa hyvä ajettava. Onko vinkkejä mihin nämä pitäis säätää? Tai missä?
Kokeiltu eri renkaitakin eikä kummentunut.
Seuraava auto on etuvetonen niin osaa ammattitaidottomatkin säätää. Harmittaa vaan aina maksella satasia näistäkin ko ei koskaan onnistu. Sama oli w203. Siihen loppuviimein mitalla sain suht kohilleen. Vähän jäi syämään takarengasta.
Ehkä liite mukana. Ehkä ei. Luultavasti ei, kun ei pysty ottaan niin pientä kuvaa että sais selvän.
Re: W211 vaeltaa
Edessä auraus vas 0,7 ja oik 0,5. Yhteensä 1,2mm. 
Takana 1,6 ja 1,6mm.
			
			
									
						
										
						Takana 1,6 ja 1,6mm.
Re: W211 vaeltaa
Auraukset varmasti saa kaikki suuntauspaikat kohdalleen, mutta jonnekin jää välystä joka aiheuttaa ongelman.
Mitä osia on paketissa "kaikki" ? Onko autossa minkä kokoiset renkaat ?
			
			
									
						
							Mitä osia on paketissa "kaikki" ? Onko autossa minkä kokoiset renkaat ?
wiimax.fi
			
						Re: W211 vaeltaa
Mitä tarkoittaa tarkkaan ottaen luikertelu? Luikerteleeko se tasaisella tiellä vai urissa? Oman kokemukseni perusteella taka-auraus saa olla siellä aivan haarukan alapäässä, jopa lähellä nollaa. Liiallinen taka-auraus tekee w211 ja monesta muustakin mersusta todella levottomia ajettavia.
Se, että onko 1,6mm per puoli liikaa, niin en osaa sanoa. Mulla on muutenkin aina näissä millit ja minuutit sekaisin.
			
			
									
						
										
						Se, että onko 1,6mm per puoli liikaa, niin en osaa sanoa. Mulla on muutenkin aina näissä millit ja minuutit sekaisin.
Re: W211 vaeltaa
Taakse narinahelat ja myös pusla alatukivarteen. Lisäksi molemmat tukivarret. 
Eteen kaikki muut paitsi ylätukivarren puslat. Käytetty kuitenki pöydällä jatodettu ehjiksi.
Auto tuntuu siltä että se syöksyilee koko ajan jompaan kumpaan suuntaan. Uudella asfaltilla vähemmän. Mutta koko ajan ohjattava. Tuntuu siltä että edessä olisi liikaa haritusta mutta kokeilin itse säätää 1/4 kierros kerrallaan etuaurausta lisää. Meni vielä huonommaksi 0.375mm lisäyksen jälkeen.
Sen jälkeen kokeilin lisätä haritusta. Nyt teoreettisesti etuauraus on on 0,2-0,3 edessä. Renkaat 205/60r16.
Taidan kokeilla vielä nykäistä taka-aurauksen nolliin. On vaan aika suuri mittausepävarmuus taka-aurausten suhteen. Edessä helppo kun voi kierteen noususta laskea
			
			
									
						
										
						Eteen kaikki muut paitsi ylätukivarren puslat. Käytetty kuitenki pöydällä jatodettu ehjiksi.
Auto tuntuu siltä että se syöksyilee koko ajan jompaan kumpaan suuntaan. Uudella asfaltilla vähemmän. Mutta koko ajan ohjattava. Tuntuu siltä että edessä olisi liikaa haritusta mutta kokeilin itse säätää 1/4 kierros kerrallaan etuaurausta lisää. Meni vielä huonommaksi 0.375mm lisäyksen jälkeen.
Sen jälkeen kokeilin lisätä haritusta. Nyt teoreettisesti etuauraus on on 0,2-0,3 edessä. Renkaat 205/60r16.
Taidan kokeilla vielä nykäistä taka-aurauksen nolliin. On vaan aika suuri mittausepävarmuus taka-aurausten suhteen. Edessä helppo kun voi kierteen noususta laskea
Re: W211 vaeltaa
Harmittaa ettei tullu koko ylätukivartta vaihdettua mutta pallonivel siihen ja ne oli kyllä ihan priimat ne sisäpuslat. Oli koko tukivarsi silloin tilaustavaraa eikä ehtinyt odotella. Ja kaikki uusitut osat ovat lemförderiä.
			
			
									
						
										
						Re: W211 vaeltaa
Tuolla vakio rengaskoolla ei ole herkkä luikertelemaan jos vertaa johonkin 19" settiin. Omassa S211 muuten pidin etuaurauksen noin 2,5-3mm paikkeilla, jos jätti pienemmäksi niin vaati koko ajan pikku korjausliikettä ajaessa.
			
			
									
						
							wiimax.fi
			
						





