MB ML W166 Active Blind Spot Assist Inoperative ongelmista
MB ML W166 Active Blind Spot Assist Inoperative ongelmista
Elikkä vuoden 2012 Ml 350 W166 malli ja Active Blind Assist Inoperative sekä Active Lane Keeping Assist Inoperative ongelmat. Ongelmat tulevat satunnaisesti ja välillä vaikuttavat myös suuntavilkkujen toimintaan. Löytyykö täältä apua, että mistä ongelmia voisi lähteä purkamaan, KIITOS.
Re: MB ML W166 Active Blind Spot Assist Inoperative ongelmista
Muistan jollain jenkkifoorumilla lukeneeni tuosta ongelmasta kun selvitin vilkkujen toimimattomuutta omasta w212 korimallista. Tässäkin ongelman taisi aiheuttaa ratin takana oleva "ohjauspyörämoduli" eli siis missä on kaikki viikset kiinni. On sitten uutena ihan törkeän kallis (750e).
Kannattaa toki aloittaa vikakoodin luvulla eli xentryyn kiinni.
https://mbworld.org/forums/m-class-w166 ... rking.html
Edit. Tuossa viestiketjussa on lähinnä vilkkujen toimimattomuudesta, mutta luulen että nuo viat liittyvät vahvasti toisiinsa. Mulla lakkaa vilkut pelaamasta kun on kostea keli. Vikamuistiin jää vika vilkun viiksestä. Sitä ei myydä erikseen.
En ole itse saanut vielä asialle tehtyä mitään koska vika häviää kun tulee kunnon pakkaset tai lämpötila nousee yli 10asteen.
Kannattaa toki aloittaa vikakoodin luvulla eli xentryyn kiinni.
https://mbworld.org/forums/m-class-w166 ... rking.html
Edit. Tuossa viestiketjussa on lähinnä vilkkujen toimimattomuudesta, mutta luulen että nuo viat liittyvät vahvasti toisiinsa. Mulla lakkaa vilkut pelaamasta kun on kostea keli. Vikamuistiin jää vika vilkun viiksestä. Sitä ei myydä erikseen.
En ole itse saanut vielä asialle tehtyä mitään koska vika häviää kun tulee kunnon pakkaset tai lämpötila nousee yli 10asteen.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
OK, ongelma on tosiaan, että viat kuittaantuu, kun auton sammuttaa, eikä niistä jää merkintää vikahistoriaan. Onko tiedossa edullista vikakoodin lukijaa, jonka voisi hankkia, jotta itse pääsee noihin kiinni?
Nuo halpislukijat ei näytä kaikkia vikoja. Määrittele edullinen. Starin saa piraattina 600-800eur. Maksaa itsensä takaisin hyvin nopeasti. Merkkarilla ne ei tuohon rahaan juuri mitään tee.
Onko ehdottaa jotakin lukijaa ja mistä se voi hankkia?
Nettivaraosassa on tällä hetkellä ainakin yksi C4 muxi ja konepaketti. Hintapyynti 895e. Halvemmalla pääsee jos etsii itse koneen ja muxin maailmalta, mutta sitten pitää olla tietotaitoa asentaa nuo ohjelmat itse.
Hoituu muutamalla kympillä plus oma läppäri jos passthru versio riittää (et varmaan pärjää pelkällä DoIP:illa ilman CAN-tukea). Tarvitsetko tukea K-linjoille?
Omaa tuoretta kokemusta blind spot avustimesta. Käytin auton pikapesussa viime lauantaina. Sunnuntaina alkoi vikailmoitukset, DSR inoperative ja pikkuvaihteet meni sisään TODELLA raakasti jysähtäen. Piti kierroksia korkealla ennen vaihtoa isommalle, lämppäriä ei saanut pienennettyä, piti sammuttaa ettei tullut sauna. No sitten alkoi disko, ESP, ABS jne alkoi vilkkua näytössä käsijarrun merkkivaloa myöten, nopeusmittari seilasi nollan ja ajonopeuden väliä jne. Työmaan halliin sisään ja vikakoodit starilla. Joka paikasta CAN-vikoja, kymmeniä.
No, päätin nollata vikakoodit ja nollasi muut, mutta ilmoitti, että ESP:tä ei saa nollattua. Yritin mennä ESP:hen, ei yhteyttä. Eikä muuten enää vaihteistoonkaan. Eli jatkuva neliveto, loota P:llä, eikä saa pois. Siihenhän se jäi. Maanantaiaamuna katsoin uudelleen vikakoodit, nyt olikin sitten lähes kaikki ohjainlaitteet kadonneet, kummallista kyllä moottori käynnistyi. Vaikka ECU:un ei saanut yhteyttä.
Pari päivää penkomista ja CAN-jakojen haeskelua, sitten löysin CAN-johdon jonka nyppäämällä irti väylän jännitetaso nousi normaaliksi. Pikatesti ilman liitintä ja vain lukkoperä puuttuu listalta. No, sitten kävi ilmi, ettei vika ole lukkoperässä, vaan siellä täytyy olla haara vielä jossain. Oikeasta sähkökaaviosta sitten selvisi, että on, siellä on myös rengaspainemonitori ja katveanturit, jotka muuten eivät ole toimineet sinä aikana kun auto on minulla ollut. Takapuskuri irti ja siellähän oli molemmin puolin ähkyyn kuolleet tutka-anturit. Anturissa on musta kotelo ja valkoinen kansi, sen välistä oli mennyt vesi sisään ja koko anturi sisältä täynnä valkoista hapettumatöhnää ja pullisteli. Ja ihan tuoretta vettäkin valui kun käänsi alassuin.
Varmasti vauriot olivat tapahtuneet jo kauan sitten, mutta kun sai vesisuihkun, töhnä alkoi johtaa ja veti väylän alas. Sattuu vaan olemaan aika elintärkeä väylä kokonaisuutena ja nyt yksi haara veti kaiken alas. Liittimet puhtaiksi, suojattuina muovipussiin, jos joskus tulee mieleen, että ne olis kiva olla ja anturit roskiin. Kaikki pelaa normaalisti.
Siellä takapuskurin poskissa, molemmin puolin, kannattanee pitää nämä mielessä.
Edit: Autoni on X164.
No, päätin nollata vikakoodit ja nollasi muut, mutta ilmoitti, että ESP:tä ei saa nollattua. Yritin mennä ESP:hen, ei yhteyttä. Eikä muuten enää vaihteistoonkaan. Eli jatkuva neliveto, loota P:llä, eikä saa pois. Siihenhän se jäi. Maanantaiaamuna katsoin uudelleen vikakoodit, nyt olikin sitten lähes kaikki ohjainlaitteet kadonneet, kummallista kyllä moottori käynnistyi. Vaikka ECU:un ei saanut yhteyttä.
Pari päivää penkomista ja CAN-jakojen haeskelua, sitten löysin CAN-johdon jonka nyppäämällä irti väylän jännitetaso nousi normaaliksi. Pikatesti ilman liitintä ja vain lukkoperä puuttuu listalta. No, sitten kävi ilmi, ettei vika ole lukkoperässä, vaan siellä täytyy olla haara vielä jossain. Oikeasta sähkökaaviosta sitten selvisi, että on, siellä on myös rengaspainemonitori ja katveanturit, jotka muuten eivät ole toimineet sinä aikana kun auto on minulla ollut. Takapuskuri irti ja siellähän oli molemmin puolin ähkyyn kuolleet tutka-anturit. Anturissa on musta kotelo ja valkoinen kansi, sen välistä oli mennyt vesi sisään ja koko anturi sisältä täynnä valkoista hapettumatöhnää ja pullisteli. Ja ihan tuoretta vettäkin valui kun käänsi alassuin.
Varmasti vauriot olivat tapahtuneet jo kauan sitten, mutta kun sai vesisuihkun, töhnä alkoi johtaa ja veti väylän alas. Sattuu vaan olemaan aika elintärkeä väylä kokonaisuutena ja nyt yksi haara veti kaiken alas. Liittimet puhtaiksi, suojattuina muovipussiin, jos joskus tulee mieleen, että ne olis kiva olla ja anturit roskiin. Kaikki pelaa normaalisti.
Siellä takapuskurin poskissa, molemmin puolin, kannattanee pitää nämä mielessä.
Edit: Autoni on X164.