Tervehdys kaikille
Tuli hankittua 2010 vuoden farkku jossa pitäisi olla kännykkäohjauksella toimiva Eberspächer hydronic II D5S. Ratin vasemmalla puolella on pieni nappi josta lämmityksen saa ohjattua manuaalisesti on/off. Oletukseni on, että kännykkäohjaus olisi tekstiviestein toimiva malli. Jotta asiassa pääsisi eteenpäin pitäisi löytää paikka, johon vaihtaa toimiva 4g sim-kortti. Mistähän näitä jälkiasennettuja teleohjauspurkkeja voisi etsiskellä? Repsikan jalkatilasta ei sellaista löytynyt. Eberi kuulostaa olevan oikealla puolella paisuntasäiliön kohdalla.
W212 350 CDI Eber
W212 350 CDI Eber
300TDT(TE) 4Matic -88
320 S CDI V6 4Matic -08
350 CDI -10
320 S CDI V6 4Matic -08
350 CDI -10
Re: W212 350 CDI Eber
Lähdet seuraamaan johtoa siltä käynnistysnapilta se menee Eberin ohjausboksille. Se telekäynnistin on myös kytketty tuohon eberin boksille. Jos käynnistysnappi on kuskin puolella niin ehkä ne muutkin romut on jätetty kuskin jalkotilaan?
Yksi mahdollinen paikka on myös akun ympäristö konehuoneessa. Sitähän paikkaa ei kukaan muu tiedä kun sen laitteen asentaja.
Yksi mahdollinen paikka on myös akun ympäristö konehuoneessa. Sitähän paikkaa ei kukaan muu tiedä kun sen laitteen asentaja.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: W212 350 CDI Eber
Omassa W212:ssa on jälkiasennettu Webasto, jossa tele / ohjausboxi on hantin jalkatilassa rintapellissä kiinni. Siellä taitaa myös olla ihan alkuperäinen paikka sille. Edit: Näköjään olisi kannattanut lukea ajatuksella loppuun asti aloittajan viesti. 
Re: W212 350 CDI Eber
Siellähän se on kuskin puolella. Sivulevyssä kiinni. Näköyhteys saatu. Musta laatikko, päällä on tarra, jossa IMEI-koodi. Pitää vaan purkaa jalkatilan muovisuoja edestä pois, että pääsee jotenkin käsiksi. vaatii konepellin aukaisimen ja obd-liittimen irroittamisen 
300TDT(TE) 4Matic -88
320 S CDI V6 4Matic -08
350 CDI -10
320 S CDI V6 4Matic -08
350 CDI -10
Re: W212 350 CDI Eber
Remuc 2 löytyi. Play-kaupasta Remuc -app kännyyn, uusi sim-kortti purkkiin, vähän käyttöönottoa netistä löytyvillä ohjeilla ja vot. Toimii
300TDT(TE) 4Matic -88
320 S CDI V6 4Matic -08
350 CDI -10
320 S CDI V6 4Matic -08
350 CDI -10
Re: W212 350 CDI Eber
Alkaa olla Eberille käyttöä jo eteläsuomessakin ja kävi ilmi, ettei sisätilapuhallin lähde päälle, vaikka veden lämmöt nousee mittarin mukaan rivakastikin. Onkohan näissä jälkiasennuksissa jäänyt joku piuha irti, vai liekö ominaisuus?
300TDT(TE) 4Matic -88
320 S CDI V6 4Matic -08
350 CDI -10
320 S CDI V6 4Matic -08
350 CDI -10
Re: W212 350 CDI Eber
Jälkiasenteisissa sisätilanpuhallinta yleensä yritetään ajaa "ipcu" releellä. Se yleensä enemmän tai vähemmän sotkee auton ilmastoinnin toimintaa. On myös mahdollista että se ei ole koskaan toiminutkaan. Mersuun pitäisi aina jälkiasentaa alkuperäinen webasto lämmitin alkuperäisillä ohjaimilla.
Käyttis: W212FL 250CDI
Harraste: C215 M113k
Harraste: C215 M113k
Re: W212 350 CDI Eber
Eberin oman jälkiasennussarjan puhalluksen säädin ei ole väyläohjaukseen perustuva vaan alkukantaisempi: laitetaan auton omasta johtosarjasta 3 johtoa poikki ja kytketään Eberin ohjamelta 6 piuhaa vapaisiin päihin, eli ohitetaan auton oma elektroniikka kun lämmitin on päällä.
Auton johtosarjan valkoinen johto on kierrosluvun säätö, muut kääntelee läppiä (LIN-väylä + moottorien käyttöjännite). Jos puhallin ja sen säätö toimii normaalisti kun Webasto on pois päältä niin vika osoittaa vahvasti sen puhalluksen säätimen ohjainpurkin sisuksiin.
Näin ainakin sen Hydronic II asennusohjeen mukaan jonka Google ensin löysi. Saattaahan siellä jotakin muutakin olla.
Auton johtosarjan valkoinen johto on kierrosluvun säätö, muut kääntelee läppiä (LIN-väylä + moottorien käyttöjännite). Jos puhallin ja sen säätö toimii normaalisti kun Webasto on pois päältä niin vika osoittaa vahvasti sen puhalluksen säätimen ohjainpurkin sisuksiin.
Näin ainakin sen Hydronic II asennusohjeen mukaan jonka Google ensin löysi. Saattaahan siellä jotakin muutakin olla.




