W112 300 SE Cabriolet 1966
W112 300 SE Cabriolet 1966
Ajattelin avata tästä autosta projekti topikin, kun auto on hieman harvinaisempi, vai olisiko oldtimers ollut oikeampi?
Tulen varmastikin tarvitsemaan matkan varrella hieman neuvoja, joten kysytään niitä sitten. Lisään kuvia ensi tilassa, kun pääsen takaisin tallille.
Auto on siis W112 300 SE Cabriolet, suhteellisen harvinainen malli, kokonaisvalmistusmäärän ollessa 708 yksilöä.
En ollut tällaista autoa/projektia suunnitellut hankkivani, hintakaan ei ihan edullinen ollut, mutta kun tarjous kuitenkin oli, vain sinulle ja tähän hintaan, niin 15 minuuttia auton ympärillä sai ostopäätöksen kypsymään. Eurooppalainen iso avoauto, johon koko 5 hengen perhe mahtuu vappuajelulle, on kuitenkin mielenkiintoinen hankinta.
Auto on valmistettu 20.8.1965, suomalaisessa rekisteriotteessa käyttöönottovuodeksi on merkitty 1966. Auton aiempi historia on vielä etsinnässä.
Kantakortin mukaan auto on toimitettu uutena Lontooseen Englantiin, josta se on viety Yhdysvaltoihin. Ilmeisesti siinä yhteydessä valot on vaihdettu US mallisiin, jollaiset siinä nytkin on, harkinnassa on, jos hyvät löytyy palauttaminen euromalliksi, ovipahvit jne ovat euromallisia, mutta UK viennistä johtuen matka- ja nopeusmittari ovat maileissa, mittarin kohtalo pitää päättää vielä.
Suomeen auto on tuotu 1990 luvulla ja museoitu samalla vuosikymmenellä, Suomi taipaleen alkuvuodet auto vietti ilmeisesti Oulun seudulla, josta sitten etelämmäksi jatkui matka.
Edellinen omistaja hankki auton noin 15 vuotta sitten ja aloitti varsin perusteellisen kunnostuksen vuonna 2012, joka jäi hieman kesken, alkuperäiseen seisomiseen jäämiseen saattoi olla myös jokin tekninen syy . Pitkä seisonta on tuonut myös omia uusia haasteitaan ja seisontaan jäämisenkin juurisyy saattoi selvitä. toinen ja isompi haaste on, että autoa on tehty ja purettu edellisen omistajan hallin lisäksi ainakin kahdessa muussa paikassa ja merkittäviä pisteosia on kateissa, toivottavasti ne vielä pintautuvat vuosien jälkeen, osa ainakin tuntuu olevan liki mahdoton löytää nopealla etsimisellä.
Auto on noin kymmenisen vuotta sitten maalattu uudestaan alkuperäisellä Hellblau värillä, kokoaminen oli siinä vaiheessa, että lähes kaikki korinosat oli kiinnitetty takaisin ja merkittävin osa kromiosista oli uudelleen kromattu. Merkittävimmät ja hieman huonossa kunnossa olevat puutteet kromeissa ovat tuulilasin kehys ja kolmioikkunat, joiden pinnassa on sanomista, niiden kohtalo pitää miettiä, mutta ei juuri nyt.
Alkuperäinen kuomun ja sisustan väri on ollut musta, edellinen omistaja oli aloittanut värinvaihdon mustasta koodiin 039, kaksivärinen antiikki konjakki, jatkan sillä tiellä. Mukana tuli myös uusi pintakuomu, tummansinisenä ja se autoon myös tulee.
Autoa tarkasteltaessa sai todeta kyseessä olevan käytännössä ruosteeton yksilö, pohjasta löytyi kaksi pientä, asiallisesti korjattua kohtaa. Pieni fender bender autolla oli ollut ilmeisesti Yhdysvalloissa 1970 luvulla ollessaan, jolloin vasen etulokasuoja oli korjattu isolla kittimäärällä ja saman puolen alatukivarsi ja jousikammio oli vaihdettu. Lokasuojan edellinen omistaja oli vaihtanut uuteen ennen maalausta uuteen.
Minulle tullessaan auto kävi huonosti, vanhasta bensasta johtuen, mutta koko polttoainejärjestelmä ruiskuineen oli kerrotun mukaan käyty läpi ja säädetty, joten luotin siihen ja näinhän se olikin, uudella polttoaineella käynti on kunnossa, auto lähtee laakista käyntiin, niin kylmänä kuin kuumana.
Isompi ihmettely oli jäähdytysnesteen kierto tai siis sen puute, se saattoi olla myös syynä alkuperäiseen seisomiseen jäämiseen? Syyksi paljastui laturilta vesipumpulle vievän akselin kiilan antautuminen, erikoinen tilanne ja en ymmärrä, miten se on voinut sattua, mutta ainakin toistaiseksi toimii uudella kiilalla, pitää seurata.
Seisonta oli saanut etupään jousipussit puhkeamaan ja myös yksi putki oli antautunut, kompressori toimi, pussien ja putken vaihdolla auto alkoi nousemaan ja jousitus toimii. Uudet takapussitkin hankin ja ne odottavat vaihtoa, mutta vanhat vielä pitävät, joten autoa saa nyt liikutettua.
Verhoilu ja kattotyöt ovat isoimmat kokoamisen lisäksi ja varmasti yllätyksiä vielä tulee. Verhoilu ja kattotyöt tekee ulkopuolinen osaaja, josta osan tulee ainakin tekemään minun hallille, osan sitten omassa paikassaan. Myös muita ammattilaisia tulee käytettyä varmastikin.
Moottorin numeron paikkaa en ole mistään "normaalista" paikasta löytänyt, tietääkö joku missä se on M189 moottorissa, niin saisin varmistettua matching numbers tilanteen, muut osat ovat kantakortin mukaisia numeroiltaan.
Nyt kun autoa saa liikutettua, siirrän sen tuosta työtilasta pois, jotta saan ikuisuusprojekti 107:n koottua, tavoitteena kuitenkin vapuksi ajoon.
Tulen varmastikin tarvitsemaan matkan varrella hieman neuvoja, joten kysytään niitä sitten. Lisään kuvia ensi tilassa, kun pääsen takaisin tallille.
Auto on siis W112 300 SE Cabriolet, suhteellisen harvinainen malli, kokonaisvalmistusmäärän ollessa 708 yksilöä.
En ollut tällaista autoa/projektia suunnitellut hankkivani, hintakaan ei ihan edullinen ollut, mutta kun tarjous kuitenkin oli, vain sinulle ja tähän hintaan, niin 15 minuuttia auton ympärillä sai ostopäätöksen kypsymään. Eurooppalainen iso avoauto, johon koko 5 hengen perhe mahtuu vappuajelulle, on kuitenkin mielenkiintoinen hankinta.
Auto on valmistettu 20.8.1965, suomalaisessa rekisteriotteessa käyttöönottovuodeksi on merkitty 1966. Auton aiempi historia on vielä etsinnässä.
Kantakortin mukaan auto on toimitettu uutena Lontooseen Englantiin, josta se on viety Yhdysvaltoihin. Ilmeisesti siinä yhteydessä valot on vaihdettu US mallisiin, jollaiset siinä nytkin on, harkinnassa on, jos hyvät löytyy palauttaminen euromalliksi, ovipahvit jne ovat euromallisia, mutta UK viennistä johtuen matka- ja nopeusmittari ovat maileissa, mittarin kohtalo pitää päättää vielä.
Suomeen auto on tuotu 1990 luvulla ja museoitu samalla vuosikymmenellä, Suomi taipaleen alkuvuodet auto vietti ilmeisesti Oulun seudulla, josta sitten etelämmäksi jatkui matka.
Edellinen omistaja hankki auton noin 15 vuotta sitten ja aloitti varsin perusteellisen kunnostuksen vuonna 2012, joka jäi hieman kesken, alkuperäiseen seisomiseen jäämiseen saattoi olla myös jokin tekninen syy . Pitkä seisonta on tuonut myös omia uusia haasteitaan ja seisontaan jäämisenkin juurisyy saattoi selvitä. toinen ja isompi haaste on, että autoa on tehty ja purettu edellisen omistajan hallin lisäksi ainakin kahdessa muussa paikassa ja merkittäviä pisteosia on kateissa, toivottavasti ne vielä pintautuvat vuosien jälkeen, osa ainakin tuntuu olevan liki mahdoton löytää nopealla etsimisellä.
Auto on noin kymmenisen vuotta sitten maalattu uudestaan alkuperäisellä Hellblau värillä, kokoaminen oli siinä vaiheessa, että lähes kaikki korinosat oli kiinnitetty takaisin ja merkittävin osa kromiosista oli uudelleen kromattu. Merkittävimmät ja hieman huonossa kunnossa olevat puutteet kromeissa ovat tuulilasin kehys ja kolmioikkunat, joiden pinnassa on sanomista, niiden kohtalo pitää miettiä, mutta ei juuri nyt.
Alkuperäinen kuomun ja sisustan väri on ollut musta, edellinen omistaja oli aloittanut värinvaihdon mustasta koodiin 039, kaksivärinen antiikki konjakki, jatkan sillä tiellä. Mukana tuli myös uusi pintakuomu, tummansinisenä ja se autoon myös tulee.
Autoa tarkasteltaessa sai todeta kyseessä olevan käytännössä ruosteeton yksilö, pohjasta löytyi kaksi pientä, asiallisesti korjattua kohtaa. Pieni fender bender autolla oli ollut ilmeisesti Yhdysvalloissa 1970 luvulla ollessaan, jolloin vasen etulokasuoja oli korjattu isolla kittimäärällä ja saman puolen alatukivarsi ja jousikammio oli vaihdettu. Lokasuojan edellinen omistaja oli vaihtanut uuteen ennen maalausta uuteen.
Minulle tullessaan auto kävi huonosti, vanhasta bensasta johtuen, mutta koko polttoainejärjestelmä ruiskuineen oli kerrotun mukaan käyty läpi ja säädetty, joten luotin siihen ja näinhän se olikin, uudella polttoaineella käynti on kunnossa, auto lähtee laakista käyntiin, niin kylmänä kuin kuumana.
Isompi ihmettely oli jäähdytysnesteen kierto tai siis sen puute, se saattoi olla myös syynä alkuperäiseen seisomiseen jäämiseen? Syyksi paljastui laturilta vesipumpulle vievän akselin kiilan antautuminen, erikoinen tilanne ja en ymmärrä, miten se on voinut sattua, mutta ainakin toistaiseksi toimii uudella kiilalla, pitää seurata.
Seisonta oli saanut etupään jousipussit puhkeamaan ja myös yksi putki oli antautunut, kompressori toimi, pussien ja putken vaihdolla auto alkoi nousemaan ja jousitus toimii. Uudet takapussitkin hankin ja ne odottavat vaihtoa, mutta vanhat vielä pitävät, joten autoa saa nyt liikutettua.
Verhoilu ja kattotyöt ovat isoimmat kokoamisen lisäksi ja varmasti yllätyksiä vielä tulee. Verhoilu ja kattotyöt tekee ulkopuolinen osaaja, josta osan tulee ainakin tekemään minun hallille, osan sitten omassa paikassaan. Myös muita ammattilaisia tulee käytettyä varmastikin.
Moottorin numeron paikkaa en ole mistään "normaalista" paikasta löytänyt, tietääkö joku missä se on M189 moottorissa, niin saisin varmistettua matching numbers tilanteen, muut osat ovat kantakortin mukaisia numeroiltaan.
Nyt kun autoa saa liikutettua, siirrän sen tuosta työtilasta pois, jotta saan ikuisuusprojekti 107:n koottua, tavoitteena kuitenkin vapuksi ajoon.
---
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB 300 SE Cabriolet 1965
Muut harrasteet
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari F355 F1 Spider 1998, Azzurro California
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB 300 SE Cabriolet 1965
Muut harrasteet
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari F355 F1 Spider 1998, Azzurro California
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
Re: W112 300 SE Cabriolet 1966
Katos vaan! Harvinainen auto juu. Tiedän vaan yhden suomessa, eräällä Artolla joka on tännekin kirjoitellut tällä nimimerkillä: memberlist.php?mode=viewprofile&u=310
En oo varma onko Artsilla enää autoa, joku sanoi että se olisi ollu klubilaisen vanha, Soilaksen, mutta käsitykseni mukaan se on taas hopea 220 cabrio joka on tapahtumissa liikkunut.
Nimimerkki Pontuksen kaverilla on W111 cabrio.
En oo varma onko Artsilla enää autoa, joku sanoi että se olisi ollu klubilaisen vanha, Soilaksen, mutta käsitykseni mukaan se on taas hopea 220 cabrio joka on tapahtumissa liikkunut.
Nimimerkki Pontuksen kaverilla on W111 cabrio.
1987 MB 560 SEC museoauto
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1991 MB 190E projekti
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
Re: W112 300 SE Cabriolet 1966
Minullakin on jonkinlainen kosketus W111 Cabrioon, talon, jossa minulla on asunto, rakennuttajalla on erittäin hieno hopea musta 280 SE automaatti, sitä autohallissa katsellut ja hän kertoi sen olevan auto, josta ei ikinä luovu.
---
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB 300 SE Cabriolet 1965
Muut harrasteet
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari F355 F1 Spider 1998, Azzurro California
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB 300 SE Cabriolet 1965
Muut harrasteet
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari F355 F1 Spider 1998, Azzurro California
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
Re: W112 300 SE Cabriolet 1966
Todella mielenkiintoista,jäädään seuraamaan.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Re: W112 300 SE Cabriolet 1966
Oi oi, kaunista 60-luvun teknologiaa. Seurantaan menee.
C124 320 CE -93 (vaimon)
W124 300E-24 -92 (oma)
W124 300E-24 -92 (oma)
Re: W112 300 SE Cabriolet 1966
Hieno aihio! Yksi oikeasti arvokkaista klassikko Mersuista. Tässä ei mene rahat hukkaan kun sitä entisöi! Älä vaihda niitä tuhnuisia Euroajovaloja, menee ihan lerpuksi koko ilme niillä. Jenkkivalot sopii tasan yhteen koppaan ja se on juuri W108//11/12. Paljon skarpimpi ja designillisesti onnistuneempi se US lyhty.
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91
1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair
http://garage59.blogspot.fi/
Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Re: W112 300 SE Cabriolet 1966
Joo kaverillani on W111 220SEb Cabriolet vuodelta 1964. Tämä taitaa olla aikaerilainen verrattuna W112 Cabriolet mallin. Eikös kaikissa W112 ollut levyjarrut joka pyörässä?karra kirjoitti: ↑La 06.12.2025 17:39 Katos vaan! Harvinainen auto juu. Tiedän vaan yhden suomessa, eräällä Artolla joka on tännekin kirjoitellut tällä nimimerkillä: memberlist.php?mode=viewprofile&u=310
En oo varma onko Artsilla enää autoa, joku sanoi että se olisi ollu klubilaisen vanha, Soilaksen, mutta käsitykseni mukaan se on taas hopea 220 cabrio joka on tapahtumissa liikkunut.
Nimimerkki Pontuksen kaverilla on W111 cabrio.
Tässä 1964 mallissa on rummut takana ja pyörissä ei ole pultteja vaan pyörän mutterit.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Purettu ja paalattu: W123 200D/230E A 1980
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Purettu ja paalattu: W123 200D/230E A 1980
Re: W112 300 SE Cabriolet 1966
Tässä autosta hieman kuvia, jos jollain tietoa auton aiemmista vaiheista, otan ne kiitollisuudella vastaan.
1
2
3
4
5
6
7
Vanha kattokin on saatu purettua pois ja uudet puut odottavat asennusta, enenkuin verhoilija sitten katon asentaa.
Ja edelleen, jos joku tietää, mistä M189 moottorista löytyy numero, niin se olisi minulle arvokas tieto, mistään "tavallisesta paikasta" ei tunnu löytyvän tai sitten on jossain hyvässä piilossa.
1
2
3
4
5
6
7Vanha kattokin on saatu purettua pois ja uudet puut odottavat asennusta, enenkuin verhoilija sitten katon asentaa.
Ja edelleen, jos joku tietää, mistä M189 moottorista löytyy numero, niin se olisi minulle arvokas tieto, mistään "tavallisesta paikasta" ei tunnu löytyvän tai sitten on jossain hyvässä piilossa.
---
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB 300 SE Cabriolet 1965
Muut harrasteet
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari F355 F1 Spider 1998, Azzurro California
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB 300 SE Cabriolet 1965
Muut harrasteet
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari F355 F1 Spider 1998, Azzurro California
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
Re: W112 300 SE Cabriolet 1966
Jaan kyllä mielipiteesi valoista, sopivat tuohon hyvoin ja tuskin se nyt kovin paha virhe alkuperäisyyttäkään ajatellen, kun jo sisustan värikin vaihtuu ja nuo on helppo vaihtaa jos haluaa. Nuo valot ovat vielä kaiken lisäksi mintissä kunnossa, oranssien lisävalojan lasissa lukee tosin valmistajana IPP, en ole ihan varma mikä sen pitäisi olla.EVO X kirjoitti: ↑Ma 08.12.2025 08:28 Hieno aihio! Yksi oikeasti arvokkaista klassikko Mersuista. Tässä ei mene rahat hukkaan kun sitä entisöi! Älä vaihda niitä tuhnuisia Euroajovaloja, menee ihan lerpuksi koko ilme niillä. Jenkkivalot sopii tasan yhteen koppaan ja se on juuri W108//11/12. Paljon skarpimpi ja designillisesti onnistuneempi se US lyhty.
---
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB 300 SE Cabriolet 1965
Muut harrasteet
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari F355 F1 Spider 1998, Azzurro California
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB 300 SE Cabriolet 1965
Muut harrasteet
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari F355 F1 Spider 1998, Azzurro California
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
Re: W112 300 SE Cabriolet 1966
Kaikkia eroja en tiedä, mutta suurimmat ymmärtääkseni, että W112 oli alumiinisella M189 moottorilla, ilmajousituksella, levyjarrut joka nurkassa, laajempi kromisarja, sekä erilainen puu kojetaulussa. Tässä 14 tuuman vanteet ja pulteilla kiinni.Pontus kirjoitti: ↑Ma 08.12.2025 14:33Joo kaverillani on W111 220SEb Cabriolet vuodelta 1964. Tämä taitaa olla aikaerilainen verrattuna W112 Cabriolet mallin. Eikös kaikissa W112 ollut levyjarrut joka pyörässä?karra kirjoitti: ↑La 06.12.2025 17:39 Katos vaan! Harvinainen auto juu. Tiedän vaan yhden suomessa, eräällä Artolla joka on tännekin kirjoitellut tällä nimimerkillä: memberlist.php?mode=viewprofile&u=310
En oo varma onko Artsilla enää autoa, joku sanoi että se olisi ollu klubilaisen vanha, Soilaksen, mutta käsitykseni mukaan se on taas hopea 220 cabrio joka on tapahtumissa liikkunut.
Nimimerkki Pontuksen kaverilla on W111 cabrio.
Tässä 1964 mallissa on rummut takana ja pyörissä ei ole pultteja vaan pyörän mutterit.
---
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB 300 SE Cabriolet 1965
Muut harrasteet
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari F355 F1 Spider 1998, Azzurro California
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB 300 SE Cabriolet 1965
Muut harrasteet
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari F355 F1 Spider 1998, Azzurro California
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
- Nostalgia124023
- Sisäänajossa

- Viestit: 11
- Liittynyt: Ma 03.05.2021 12:00
- Paikkakunta: Pk- ja Turun seutu, tilanteen mukaan
Re: W112 300 SE Cabriolet 1966
Olisikohan moottorin numero tuossa ruiskutuspumpun takana koneen kyljessä. Sen mitä kuva suurenee niin laatassa näyttäisi lukevan Motor Nr
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... oid=113110
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... oid=113110
W124 230E -91 MR
Re: W112 300 SE Cabriolet 1966
Kiitos, tuossakohdassa lohkoa, on tosiaan tasianen kohta, jossa kaksi ruuvinreikää, tuollaista laattaa siinä ei kyllä ole ja ei myöskäään selkeitä merkkejä, että sellainen siinä olisi ollut, toisaalta taas ei ne varmaan näkyisikään, jos vuosia puuttunut. Stanssattua numeroa ei ilmeisesti ole löydettävissä?Nostalgia124023 kirjoitti: ↑Ti 09.12.2025 09:21 Olisikohan moottorin numero tuossa ruiskutuspumpun takana koneen kyljessä. Sen mitä kuva suurenee niin laatassa näyttäisi lukevan Motor Nr
https://mercedes-benz-publicarchive.com ... oid=113110
---
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB 300 SE Cabriolet 1965
Muut harrasteet
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari F355 F1 Spider 1998, Azzurro California
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB 300 SE Cabriolet 1965
Muut harrasteet
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari F355 F1 Spider 1998, Azzurro California
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
Re: W112 300 SE Cabriolet 1966
Stanssattu numero on tuosta laatasta taaksepäin olevan putken alla. Kuvassakin näkyy numeron loppuosa siinä klemmarin alla.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
- Nostalgia124023
- Sisäänajossa

- Viestit: 11
- Liittynyt: Ma 03.05.2021 12:00
- Paikkakunta: Pk- ja Turun seutu, tilanteen mukaan
Re: W112 300 SE Cabriolet 1966
Katsoin kuvaa vielä kerran tietokoneen kunnon näytöltä niin suurena kuin sen saa.
Jos nyt oikein näen niin laatassa koneen numero päättyy ...470. Ja laatasta koneen perään päin jatkuu tasainen, ei niin korkea alue, jossa minun silmillä näkyisi stanssattuna tuo 470. Alkuosa jää vaan sen letkun taakse piiloon.
Jos nyt oikein näen niin laatassa koneen numero päättyy ...470. Ja laatasta koneen perään päin jatkuu tasainen, ei niin korkea alue, jossa minun silmillä näkyisi stanssattuna tuo 470. Alkuosa jää vaan sen letkun taakse piiloon.
W124 230E -91 MR
Re: W112 300 SE Cabriolet 1966
lohkoJuuri noin itsekin kuvasta päättelin ja netistä löysin kuvan myytävästä lohkosta, omassani yritin sitä katsoa, myös kuitukameralla ja kännykällä, mutta en nähnyt mitään tai sitten sitä ei ole lainkaan, joka ilmeisesti voisi viitata varaosalohkoon? Kuva on hieman huono, mutta siitä näkyy tuo kohta lohkosta, sitä ei myöskään ole minusta koneistettu tuollaisesksi sileäksi, kuin tuossa esimerkkikuvassa. Pieni mahdollisuus on toki, että numero olisi jossain muussa paikassa, mutta missä?
---
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB 300 SE Cabriolet 1965
Muut harrasteet
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari F355 F1 Spider 1998, Azzurro California
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB 300 SE Cabriolet 1965
Muut harrasteet
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari F355 F1 Spider 1998, Azzurro California
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
Re: W112 300 SE Cabriolet 1966
On kyllä nätti väri tässä autossa.Kirahvi kirjoitti: ↑Ma 08.12.2025 17:18 Tässä autosta hieman kuvia, jos jollain tietoa auton aiemmista vaiheista, otan ne kiitollisuudella vastaan.
1
2
3
4
5
6
7
Vanha kattokin on saatu purettua pois ja uudet puut odottavat asennusta, enenkuin verhoilija sitten katon asentaa.
Ja edelleen, jos joku tietää, mistä M189 moottorista löytyy numero, niin se olisi minulle arvokas tieto, mistään "tavallisesta paikasta" ei tunnu löytyvän tai sitten on jossain hyvässä piilossa.
Onko auton ajokilometreistä mitään tietoa, siis kokonaismäärää tarkoitan? Tuosta Kaverin auto: W111 220 SEb lähti Vaihdelaatikko Siekkiselle korjattavaksi. Ilmeisesti ajettu vain noin 100tkm. Liekö sitten seisonta tehnyt tehtävänsä.
W124 E 200 A 1994 (käyttis)
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Purettu ja paalattu: W123 200D/230E A 1980
W123 230E A 1982 (MR-projekti)
S204 C200 Kompressor A 2008 (Välillä lainassa)
Ex: Mercedes Benz w115 220 D (mr) 1976
Purettu ja paalattu: W123 200D/230E A 1980
Re: W112 300 SE Cabriolet 1966
Ajomäärästä, kuten muustakaan historiast ei ole kunnollista tietoa, mittarilukema on nyt 50 973 mailia, tuskin kahta kertaa mennyt ympäri, mutta olisiko kerran vaiko ei? Koska autossa ei ole nykyaikaista vin koodia, ei US ajaltakaan saa verkosta hankittua historiatietoja. Mitään välyksiä ei tunnu ohjauksessa tai alustassa liiemmin olevan, etuiskarit vaihdoin olivat uskoakseni alkuperäiset Bilsteinit, taemmat olivat vaihdettu Monroen iskareihin.Vaihedelaatikko, sen mitä olen pihalla ajanut tuntuu erittäin hyvältä toiminnaltaan.Pontus kirjoitti: ↑Su 14.12.2025 18:03
On kyllä nätti väri tässä autossa.
Onko auton ajokilometreistä mitään tietoa, siis kokonaismäärää tarkoitan? Tuosta Kaverin auto: W111 220 SEb lähti Vaihdelaatikko Siekkiselle korjattavaksi. Ilmeisesti ajettu vain noin 100tkm. Liekö sitten seisonta tehnyt tehtävänsä.
Toivottavasti saan historiasta jotain tietoa jotain kautta, Suomessahan auton hsitria alkaa vuodesta 1991, joten yli puolet iästä on täältä ja se mitä vähän olen Suomen ajalta ymmärtänyt ei autolla ole juurikaan kilometrejä kerätty.
---
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB 300 SE Cabriolet 1965
Muut harrasteet
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari F355 F1 Spider 1998, Azzurro California
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970
MB S580eL 4matic 2022
MB E200 Cabrio 2020
MB 560SL 1986
MB 300 SE Cabriolet 1965
Muut harrasteet
Chevrolet Corvette Roadster 1971, matching numbers
Ferrari F355 F1 Spider 1998, Azzurro California
Ferrari 296 GTB 2024, Rosso Magma
Fiat 500 1970





