W124 Lämmityslaitteen moottori
Nyt on uusi moottori asennettu. Ja niinku sanoin, vaikka ihan tavallista yrittää tehdä, hyvää vaan tuppaa tulemaan. Ennen toi moottori satunnaisesti ja välillä hermoja kiristävästi vinku ja kolmos- ja nelosnopeudet olivat yhtä tehokkaat. Uuden moottorin myötä kaikki nopeudet toimii ja vieläpä ilman ylimääräsiä vikinöitä tai rohinoita.
Kahta en vaihda - merkkiä ja vaihdetta.


1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
1990 300 E aut. Rauchsilber | 1979 220 D aut. Kaledoniengrün
Tassa kommenttina viela etta sama Motonetin (tai minka tahansa puljun) moottori kay nyt todistetusti myos oikeanpuoleisella ohjauksella varustettuun S124:aan. Nayttaa olevan tuurista kiinni minka moottorin sielta saa. Omani oli joku "Uni"-merkkinen halpakopio, minka valmistusmaasta ei ollut tietoa. Erona Boschiin oli se, etta molemmat navat olivat samalla liittimella (alkup. + uros, - naaras).
Vanha Bosch-moottori alkoi kiukutella siten, etta lahti pyorimaan vasta esim. kaarteessa tai patopaineen avustuksella. Pyoriessaan se piti myos aikamoista rohinaa. Hiilia ei enaa oikeastaan ollut jaljella, ja kollektoriin oli kulunut puolen millin ura. Laakereissa ei ollut valysta yhtaan ja akseli pyori herkasti. Propelli lahti irti lyomalla, kiitos vain vinkista. Tuurnaa ei ollut kasilla, joten uhrasin lopulta onnistuneesti pari lidl-poranteraa tekniikan alttarilla. Vanha moottori ratkesi prosessin aikana, ei ihan huvikseen kannata alkaa irroittamaan sita siivista.
Vanha Bosch-moottori alkoi kiukutella siten, etta lahti pyorimaan vasta esim. kaarteessa tai patopaineen avustuksella. Pyoriessaan se piti myos aikamoista rohinaa. Hiilia ei enaa oikeastaan ollut jaljella, ja kollektoriin oli kulunut puolen millin ura. Laakereissa ei ollut valysta yhtaan ja akseli pyori herkasti. Propelli lahti irti lyomalla, kiitos vain vinkista. Tuurnaa ei ollut kasilla, joten uhrasin lopulta onnistuneesti pari lidl-poranteraa tekniikan alttarilla. Vanha moottori ratkesi prosessin aikana, ei ihan huvikseen kannata alkaa irroittamaan sita siivista.
S124 E220 -93
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Suzuki DL1000 V-Strom K3
Re: W124 Lämmityslaitteen moottori
Onko tietoa passaako tuo ilmastoidun puhallin tuollaiseen ilman ilmastointia olevaan malliin?
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies

- Viestit: 1545
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 Lämmityslaitteen moottori
Ei, AC'lla on kaksisiipinen = siivet molemmissa päissä, ja ilman = siivet vain oikealla puolella.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 Lämmityslaitteen moottori
Joo niin on. Tuossa vain yksi varaosadiileri väitti että kaksisiipinen passaa tuon yksisiipisen paikalle..
- Juhani Halmeenmäki
- Mersumies

- Viestit: 1545
- Liittynyt: Ti 23.06.2015 21:57
- Paikkakunta: Varsinainen Suomi
- Viesti:
Re: W124 Lämmityslaitteen moottori
Tilaa siellä kotelossa kyllä on, mutta ei pelkkä moottori kyllä riitä, jos haluaa, että kansi menee kiinni ja puhaltaisi sisällekin...

Eiköhän tuo kerro, että ei oo, ei tuu!

Eiköhän tuo kerro, että ei oo, ei tuu!
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Re: W124 Lämmityslaitteen moottori
Kyllä vain 


