Moottorivalo otti ja syttyi. Star paljasti viaksi öljyn lämpötila anturin. No uusi on ostettu virallinen ja varaosa (varaosassa muuten kuparitiiviste mukana, virallisessa ei). Vika ilmenee niin, että käynnistettäessä lämmöt hyppää ylös ja palaa hetken kuluttua normaaliksi...kaiketi mittaus siirtyy hetken jälkeen nesteen lämpötilaan ja siten kaikki ok.
Mutta se anturin sijainti...Räjäytyskuvissa paikka viittaisi kuskinpuolen öljypohjan tietämille moottorin kylkeen, mutta ei löydy millään. Siinä käytöstä poistetun öljynpaineen venttiilin vieressä on sopiva anturi, mutta töpseli on liian pieni uudelle osalle (virallinen ja varaosa). Lisäksi sen anturin takaa tulee dieseliä.
Kyllähän tuon vaihtaisi, jos löytäisi. Muutenkin pitäisi se öljynsuorattimen jalka vaihtaa, josko anturi olisi hankalammassakin paikassa, niin vaihtaisi senkin samalla.
Onko tietoa tarkasta paikasta vai onko se tuo löytämäni anturi, josta tulee dieseliä ja töpseli on kutistunut. Töpseli on malliltaan hyvin samanlainen, mutta hippasen liian pieni uuteen osaan.



