Pulmia/vikoja/ongelmia w 126 500sel -82-

Mersujen (ja vain Mersujen tai suoraan niihin liittyvät) korjaustarinat, -ohjeet ja muut vastaavat projektikertomukset.
Vastaa Viestiin
atte laakso
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: La 15.01.2005 15:24

Pulmia/vikoja/ongelmia w 126 500sel -82-

Viesti Kirjoittaja atte laakso »

Terve

Toivottavasti voitte auttaa...
Tuli moinen tossa hankittua ja siinä on hiukan vikoja...

Vaihdelaatikko:

Vaihteet vaihtuvat suht pehmeesti, paitsi pakki nykäsee inhottavasti.
Isoilla kierroksilla vaihde ei vaihda 2sta kolmoselle, joutuu hellittämään kaasua ja vasta sitten vaihtaa??
Laatikkoöljyt on juuri vaihdettu, eikä auttanut.

Sähköt:

Se onkin merkillinen juttu. Kone ei käynnisty kuin "n" asennossa ja parkit tai valot päällä, heti kun laittaa valot pois kone sammuu tai käy huonosti...?
(saakohan tarpeeksi virtaa...?)

Samaten mittari ja koetaulu valot on pimeenä, ei johdu sulakkeista.

Kone:

Kone toimii muuten mielestäni hyvin, paitsi nyt kun käytin perushuollossa niin alkoi etupää pitämään pientä "nakutusta", johtuukohan öljystä??

Lämmöt:

Mittaritaulussa lämmöt heittelehtii hiukan 80-95 välillä onko epänormaalia?
(nesteet tarkastettu ja lisätty juuri=)


Kiitos etukäteen..:
Viimeksi muokannut atte laakso, Su 16.01.2005 15:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Nuo sähköongelmat viittaisivat ongelmaan maadoitusten kanssa.

Rohkean ostoksen olet tehnyt. :lol:
Avatar
HVM
Hupimestari
Hupimestari
Viestit: 3410
Liittynyt: Ma 20.09.2004 23:05
Paikkakunta: Tajunkangas

Viesti Kirjoittaja HVM »

Kone: Jäykemät voiteet sisään, edellyttäen että on mahdollisuus pitää autoa piuhassa. Ääni voi tulla ketjusta( ei riitä paineet kiristäjällä/ seuraajat kuluneet / virunut ketju ) tai venttiilin nostimilta ( Likaiset= Fortepesu+uudet öljyt tai todennäköisemmin kuluneet eli uusiksi+uudet keinuvivut. Nokkakin on tuon ikäisessä todennäköisesti finaalissa.

Lämmöt: Tarkista että nestettä on tarpeeksi, mittari höpelöityy jos menee ilmaa ohi välillä.

Vastatkoot viisaat muihin kysymyksiin.
Avatar
Mesedesi
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 3987
Liittynyt: Ma 01.09.2003 15:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Mesedesi »

Mittariston ja keskikonsolin valaistuksen puute saattaa johtua myös siitä himmentimestä.
Tärkeintä ei ole vauhdin määrä, vaan miltä se tuntuu.
Avatar
jallu77
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 59
Liittynyt: La 15.01.2005 16:42
Paikkakunta: Kempele

Viesti Kirjoittaja jallu77 »

Juu minulla oli kans mittaristo ja kojelauta pimeenä ja vika oli siinä himmentimessä. Juotos irronnut.
w124 300TD
w140 400SE
Avatar
suhari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 259
Liittynyt: La 31.01.2004 22:29
Paikkakunta: koillismaa

Viesti Kirjoittaja suhari »

Lämpöjen heittelyyn vois ollaa syynä esim. takelteleva termostaatti tai ikävämpi vaihtoehto vois olla vuotava kannen tiiviste :cry: Mutta termarin vaihdosta on varmaan parempi aloittaa.
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13654
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Pulmia/vikoja/ongelmia w 126 500sel -82-

Viesti Kirjoittaja karra »

atte laakso kirjoitti: Mittaritaulussa lämmöt heittelehtii hiukan 80-95 välillä onko epänormmalia?(nesttet tarkastettu ja lisätty juuri=)
Mulla 280SE:ssä sekä lämpömittarin että polttoainemittarin neula heittelehtii reippaasti aina silloin tällöin. Ei näytä olevan sen vakavampaa, neljän vuoden kokemuksella todennettu.

EDIT: Niin, Atte tervetuloa kuninkuusluokan kuskiksi. Et tule katumaan - etenkään tuolla moottorilla.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
atte laakso
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 24
Liittynyt: La 15.01.2005 15:24

Viesti Kirjoittaja atte laakso »

joo kiitos kaikille, täytyy alkaa tutkimaan...
Avatar
Juha K.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 320
Liittynyt: La 22.03.2003 11:09
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Pulmia/vikoja/ongelmia w 126 500sel -82-

Viesti Kirjoittaja Juha K. »

atte laakso kirjoitti:Vaihdelaatikko:
Vaihteet vaihtuvat suht pehmeesti, paitsi pakki nykäsee inhottavasti.
Isoilla kierroksilla vaihde ei vaihda 2sta kolmoselle, joutuu hellittämään kaasua ja vasta sitten vaihtaa??
Laatikkoöljyt on juuri vaihdettu, eikä auttanut.
Vaikuttaisi vähän siltä, että 3:sen pannat laatikossa alkaisivat olla tiensä päässä. Tälläkin forumilla laatikkorempoista on ollut puhetta ja tarjolla on ollut ilmeisen järkihintaisia korjaajia. Omassa 126-mersussani nelonen luisti samalla tavalla, kun laatikon piti vaihtaa kolmoselta neloselle. Painettein säätö ei enää juuri auttanut, vaan laatikkoon piti mennä sisälle. Nelonen oli tullut vain tiensä päähän, kun kilometrejä autoon oli kertynyt n. 270 tkm.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Vastaa Viestiin