Pulmia/vikoja/ongelmia w 126 500sel -82-
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: La 15.01.2005 15:24
Pulmia/vikoja/ongelmia w 126 500sel -82-
Terve
Toivottavasti voitte auttaa...
Tuli moinen tossa hankittua ja siinä on hiukan vikoja...
Vaihdelaatikko:
Vaihteet vaihtuvat suht pehmeesti, paitsi pakki nykäsee inhottavasti.
Isoilla kierroksilla vaihde ei vaihda 2sta kolmoselle, joutuu hellittämään kaasua ja vasta sitten vaihtaa??
Laatikkoöljyt on juuri vaihdettu, eikä auttanut.
Sähköt:
Se onkin merkillinen juttu. Kone ei käynnisty kuin "n" asennossa ja parkit tai valot päällä, heti kun laittaa valot pois kone sammuu tai käy huonosti...?
(saakohan tarpeeksi virtaa...?)
Samaten mittari ja koetaulu valot on pimeenä, ei johdu sulakkeista.
Kone:
Kone toimii muuten mielestäni hyvin, paitsi nyt kun käytin perushuollossa niin alkoi etupää pitämään pientä "nakutusta", johtuukohan öljystä??
Lämmöt:
Mittaritaulussa lämmöt heittelehtii hiukan 80-95 välillä onko epänormaalia?
(nesteet tarkastettu ja lisätty juuri=)
Kiitos etukäteen..:
Toivottavasti voitte auttaa...
Tuli moinen tossa hankittua ja siinä on hiukan vikoja...
Vaihdelaatikko:
Vaihteet vaihtuvat suht pehmeesti, paitsi pakki nykäsee inhottavasti.
Isoilla kierroksilla vaihde ei vaihda 2sta kolmoselle, joutuu hellittämään kaasua ja vasta sitten vaihtaa??
Laatikkoöljyt on juuri vaihdettu, eikä auttanut.
Sähköt:
Se onkin merkillinen juttu. Kone ei käynnisty kuin "n" asennossa ja parkit tai valot päällä, heti kun laittaa valot pois kone sammuu tai käy huonosti...?
(saakohan tarpeeksi virtaa...?)
Samaten mittari ja koetaulu valot on pimeenä, ei johdu sulakkeista.
Kone:
Kone toimii muuten mielestäni hyvin, paitsi nyt kun käytin perushuollossa niin alkoi etupää pitämään pientä "nakutusta", johtuukohan öljystä??
Lämmöt:
Mittaritaulussa lämmöt heittelehtii hiukan 80-95 välillä onko epänormaalia?
(nesteet tarkastettu ja lisätty juuri=)
Kiitos etukäteen..:
Viimeksi muokannut atte laakso, Su 16.01.2005 15:12. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kone: Jäykemät voiteet sisään, edellyttäen että on mahdollisuus pitää autoa piuhassa. Ääni voi tulla ketjusta( ei riitä paineet kiristäjällä/ seuraajat kuluneet / virunut ketju ) tai venttiilin nostimilta ( Likaiset= Fortepesu+uudet öljyt tai todennäköisemmin kuluneet eli uusiksi+uudet keinuvivut. Nokkakin on tuon ikäisessä todennäköisesti finaalissa.
Lämmöt: Tarkista että nestettä on tarpeeksi, mittari höpelöityy jos menee ilmaa ohi välillä.
Vastatkoot viisaat muihin kysymyksiin.
Lämmöt: Tarkista että nestettä on tarpeeksi, mittari höpelöityy jos menee ilmaa ohi välillä.
Vastatkoot viisaat muihin kysymyksiin.
Re: Pulmia/vikoja/ongelmia w 126 500sel -82-
Mulla 280SE:ssä sekä lämpömittarin että polttoainemittarin neula heittelehtii reippaasti aina silloin tällöin. Ei näytä olevan sen vakavampaa, neljän vuoden kokemuksella todennettu.atte laakso kirjoitti: Mittaritaulussa lämmöt heittelehtii hiukan 80-95 välillä onko epänormmalia?(nesttet tarkastettu ja lisätty juuri=)
EDIT: Niin, Atte tervetuloa kuninkuusluokan kuskiksi. Et tule katumaan - etenkään tuolla moottorilla.
1939 Pontiac Six 2D Sedan De Luxe MYYNNISSÄ www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
1987 MB 560 SEC museoauto
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
https://www.youtube.com/user/karra224
-
- Sisäänajossa
- Viestit: 24
- Liittynyt: La 15.01.2005 15:24
Re: Pulmia/vikoja/ongelmia w 126 500sel -82-
Vaikuttaisi vähän siltä, että 3:sen pannat laatikossa alkaisivat olla tiensä päässä. Tälläkin forumilla laatikkorempoista on ollut puhetta ja tarjolla on ollut ilmeisen järkihintaisia korjaajia. Omassa 126-mersussani nelonen luisti samalla tavalla, kun laatikon piti vaihtaa kolmoselta neloselle. Painettein säätö ei enää juuri auttanut, vaan laatikkoon piti mennä sisälle. Nelonen oli tullut vain tiensä päähän, kun kilometrejä autoon oli kertynyt n. 270 tkm.atte laakso kirjoitti:Vaihdelaatikko:
Vaihteet vaihtuvat suht pehmeesti, paitsi pakki nykäsee inhottavasti.
Isoilla kierroksilla vaihde ei vaihda 2sta kolmoselle, joutuu hellittämään kaasua ja vasta sitten vaihtaa??
Laatikkoöljyt on juuri vaihdettu, eikä auttanut.
Exät: 220b -64 (W111); 230B -69 (W114); 200B Aut. -83 (W123); 190E 2.0 -89 (W201); E300 Turbodiesel -97 (S210); E 200D -94 (W124); 300SEA -89 (W126) ja Vespa SS 180cc -67 sekä nykyiset: 250 S -66 (W108); 300 TDT -92 (S124) ja C 220 CDI T Avantgarde -08 (S204).
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)
Johto(tähti)ajatus: "Sydämellä on syynsä, joita järki ei tunne" (Blaise Pascal)