W211 parkkitutkat
W211 parkkitutkat
Morjesta
Autona w211 03 ja tarkotuksena olis laittaa parkkitutkat toimimaan. Ongelmana vain on, että testerillä saatu edestä sekä takaa vain yhdestä tutkasta per pää jotain järkevää arvoa. Pystyykö noita tutkia/ johtosarjoja jotenkin mittaamaan, jotta pystyisi selvittämään onko vika sarjassa vai tutkissa?
Autona w211 03 ja tarkotuksena olis laittaa parkkitutkat toimimaan. Ongelmana vain on, että testerillä saatu edestä sekä takaa vain yhdestä tutkasta per pää jotain järkevää arvoa. Pystyykö noita tutkia/ johtosarjoja jotenkin mittaamaan, jotta pystyisi selvittämään onko vika sarjassa vai tutkissa?
Re: W211 parkkitutkat
sanooko testeri onko antureita rikki ymsKatti54 kirjoitti: ↑Ti 10.03.2026 21:17 Morjesta
mulla omassa 211 kaikki anturit näyttäis olevan rikki edestä ja takaa. Ebayssa olis ainakin antureita halvalla tarjolla verrattuna esim motonetin tarjontaan
Ei suoranaisesti anna vikakoodia, että rikki olisi. Kaikki anturit näyttää samaa arvoa paitsi ne 2 mitkä toimii. 2 ”sirisee” kun sormella niihin koskee ja muut elottomia.
okei, no starilla näkee onko ne tosiaan rikki mutta jos ei starin päähän halua nii liitosten putsailu ja 4kpl uusia antureita ne sivummaiset herkimmiten ottaa kipeää ja särkyy.
Jooo, lähinnä oli hakusessa olisiko tietoa, onko tapaa mitata tutkien sähkösarjaa tai itse tutkia. Ei viitsisi tutkia ostaa jos vika sarjassa.Luulisi ainakin, että senkin pystyisi testaamaan
no edestä ainakin kuskin puolella etupuskurissa on liitin tutkille siellä lokasuojan takana, siitä vaikka irti ja tutkien päästä myös sitten vaa syöttää virtaa ja mitata toisesta päästä yleismittarilla. näin saa kaiken järjen mukaan antureiden loppupään piuhat kokeiltua.
Minä kerkesin omaan S211 vaihtaa varmaan kaksi kierrosta antureita 200tkm aikana. Rikkinäiset oireilivat siten, että ne joko antoivat vikakoodin tai sitten niiden arvot näytti testerillä vain tiettyä arvoa, sirinä puuttui, ja systeemi luuli niiden toimivan oikein. Käsittääkseni johtovioista pitäisi tulla vikakoodia, koska silloinhan siellä on open circuit. Autodocista jotkut reilun kympin anturit toimivat ihan hyvin. Ebay/ali piraatteja ei kannata tilata, koska osa niistä ei toimi uutenakaan. Anturit on kulutustavaraa.
Joo testerillä kaikki mitkä ei sirissyt näytti samaa arvoa. Tätä lähinnä myös hainkin, että mitä koodeja/oireita mikäkin aiheuttaa. Hieman vain epäilytti myös se johtosarja vika kun 8/10 antureista oli pimeänä. Etututkien sarja nyt irrallaan, joten varuiksi sitä nyt vielä tutkin ennenkuin uudet anturit tilailen.T-Row kirjoitti: ↑Ke 11.03.2026 00:26Minä kerkesin omaan S211 vaihtaa varmaan kaksi kierrosta antureita 200tkm aikana. Rikkinäiset oireilivat siten, että ne joko antoivat vikakoodin tai sitten niiden arvot näytti testerillä vain tiettyä arvoa, sirinä puuttui, ja systeemi luuli niiden toimivan oikein. Käsittääkseni johtovioista pitäisi tulla vikakoodia, koska silloinhan siellä on open circuit. Autodocista jotkut reilun kympin anturit toimivat ihan hyvin. Ebay/ali piraatteja ei kannata tilata, koska osa niistä ei toimi uutenakaan. Anturit on kulutustavaraa.
Sillon ku auto mulle tuli, oli siitä 8/10 pimeenä. Ihan normi settiä minun mielestä. Ei ihmiset noita ole innokkaita vaihtamaan. Vaihdetaan pari jonnekin ja lopun viimein palaa käämi, koska tutka ei toimi koskaan ja anturien vaihto loppuu siihen.
Monesti rikki/toimimaton anturi näyttää turvonneelta ja takana laitimmaiset meni useasti rikki. Tilanne helpottui kun laitoin roiskeläpät taakse 
Ei pysty ajaan ko risulla lehemää 
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T
S213 220 cdia T 4Matic 2018 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2016 AMG
Ex. S212 350 cdia T 4Matic 2014
Ex. S211 270 cbia T