Ostin tollasen -69-mallisen 250 Mersun enkä ole mistään löytänyt tuota arvoa. Kaiken muun, ainakin tähän asti, olen löytänyt. Auto on museorekisterissä ja melko hyvässä kunnossa, ajettu ilmeisesti 157tkm. Tänään vaihdan öljyt ja suodattimen, kun edellinen omistaja ei oikein muistanut milloin on vaihdettu Eihän sillä ole ajettu viimeisten kymmenen vuoden aikana kuin ehkä 1500-2000km.
Kiitos linkistä!
Tässä olen selaillut monia sivustoja ja ilmeisesti katkojan kärkiväli on 0.3mm. Keväällä pitää kokeilla ihan näitä perussäätöjä, eli katkojan kärkiväli ja venttiilivälykset tulee ekana mieleen... Nyt auto on talvisäilytyksessä eikä siellä saa tehdä mitään. Vakuutusyhtiö haluaa kuvia eri suunnista ja moottoritilasta, jotta siihen saa esim. palovakuutuksen...... auto on isossa hallissa, missä on paljon muitakin autoja ja veneitä. Kevättä odotellessa vähitellen mennään.
Juu, 0,4 on hyvä melkein kaikille autoille. Vanhoissa tosin kannattais säätää kosketuskulman mukaan, kun akselissa on kuitenkin kulumaa.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Uudet kärjet ja konkka tilattu Saksasta ja asennettu syksyllä. Nyt lämpimän alkutalven aikana säädin venttiilit. Kone käy paljon nätimmin kun muutaman kerran tässä talven aikana olen käynnistänyt. Kaasareissa olis varmaan säädettävää....
Kesällä -25 tuli varmaan 3000 km mittariin täällä saariston ja muunkin Varsinais-Suomen suunnalla ja aina kun pysähtyy, niin porukkaa tulee juttelemaan ja muistelemaan noita Mersuja!
Nyt tekis mieli ottaa ratti irti ja vähän fiksata niitä murtumia. Tilasin jo Milliput-epoxia mustana joka pitäisi olla sopivaa täytettä.
Eli nyt on kysymyksenä: Onko ratin irrottamisessa jotain erityistä?? Lähteeko keskiö ihan vetämälla irti vai vaatiiko jotain erityistä
Eipä hirveästi. Laita ratti suoraan. Kampea keskiö (se pehmustettu pyörylä) irti, useammalta kulmalta nitkuttaen leveällä esineellä. Itse käytän semmoista verhoilusettiä, jossa muovisia lastoja & lusikoita. Avaa keskipultti/mutteri, ja kierrä pari kierrosta takaisin kiinni. Ota tukeva asento ratista ja jalat lattiaa vasten, rykäise rattia itseesi päin. Rihlat on aavistuksen kartio, eli vaatii äkkinäisen vedon. Ja jos pultti/mutteri ei ole jengoilla, tuleepi ratti päin pläsiä. Ja jollet ole mennyt kääntämään rattia, niin se menee suoraan uudelleen asennettaessakin.
Mikä ihmeen lankku, tässä puuta ole kuin sisustassa koristeena!
230CE W124 & SLK200 R170 ja monta muuta eri merkkistä
Exiä W114, W115, W116, W123, W201 pitkä rivi...
Jotain tällaista epäilinkin, kun olen kuitenkin puuhastellut vanhojen Volvojen kanssa 80-luvulta asti. Eihän noissa oikeissa Autoissa ole mitään ihmeitä. Ratti irtoaa ihan näinä päivinä kunhan kaikki muut hommat (kioskia ja mökkiä koskevat) ovat kunnossa....
Kevät on jo niin lähellä, että pitää tehdä jotain ennen ajokautta
Juu, tämä olikin tarkoituksena.... Huomenna on paljon lämpimämpi päivä (nyt +1.8 astetta) niin jätän homman huomiseen. Vaimon paku on huollossa ja mun vänkärit olivat siellä takatilassa, käytiin hakemassa ne sieltä niin pääsee kokeilemaan. Nyt alkaa intoa taas tulla kun kevät on ihan lähellä jo