Eli käytin autoni alustan tarkistuksessa kun auto on todella sivutuuliherkkä ja ohjaus muutenkin epäluotettavan tuntuinen. No eipä löytäneet mitään vikaa nivelistä kuin mistään muustakaan alustassa. Sanoivat vaan että on ominaisuus eikä vika!
No nyt eilen vihdoin etsiskelin itse vikaa etupäästä ja totesin että etupyörät kääntyy pari senttiä ilman että ratti pääsee kääntymään ollenkaan. Ja siis alapallot on 25tkm sitten vaihdettu. Autolla ajettu nyt 150tkm, C220d -95.
Eli missä vika, raidetangon päät? Mihin se ohjausvaimennin vaikuttaa? Auttakee amatööriä.
Eli jos nyt siis tarkennan vielä, niin etupää ilmassa pyöristä käsin kampeamalla ne saa kääntymään ja tuntee välyksen/klapin jossain (missä?) ilman että ratti kerkee kääntymään tai joku pitää rattia niin ettei se käänny.
Ja pyöränlaakerit ei oo väljät eikä löysällä, ja raidetanko pääsee myös liikkumaan, mutta kun en saanut selvää tumpelouttani että onko ne raidetangon päät vai mitkä väljät. Päättelin jo tästä itse että olis ne raidetangon päät, mutta voiko vika olla jossain muualla? Vai luotanko tähän salolaiseen autokorjaamoon että missään alustassa ei oo vikaa?!
Aika suolanen hinta, yhteensä siis molemmat 400€. Millä ton varmistais onko ne raidetangot vaihtokunnossa? Ja onko se semmonen rakenne, että siinä on raidetangon ulompi pää vaihdettavissa, mutta sisempi on jotenki kiintee siinä raidetangossa? En oikeen saanu selvää siitä vaikka kuinka pällistelin auton alla maatessa.
"Aika suolanen hinta, yhteensä siis molemmat 400€. Millä ton varmistais onko ne raidetangot vaihtokunnossa? Ja onko se semmonen rakenne, että siinä on raidetangon ulompi pää vaihdettavissa, mutta sisempi on jotenki kiintee siinä raidetangossa?"
Ei ei, vaan pyörästä pyörään koko roska noin 200 €.
Ulompi pää on vaihdettavissa, ja sisempi jos on väljä niin pitää ostaa em. koko tanko, jolloin molemmat sisemmät ja ulommat tulevat siis uudet.