Ei minulla ole mukana kuin kännykkä ja hinausköysi.
Hinausköysi on mukana sen takia, että aina löytyy jostakin avulias Audi-kuljettaja, joka hinaa mersun pois jostain pienestä lumipenkasta, johon mersukuski on tyhmyyksissään mennyt ajamaan...
Kännykkä on sitten sitä varten että voi soittaa Hinausteamin noutamaan tapauksissa, joissa pelkkä köysy ei enää riitä
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
Työkaverini Samin w124 muuten otti Samista henkisen yliotteen viimeistään silloin, kun Sami oli menossa tapaamaan ostajaa;
Huoltoaseman pihalla Sami pysäytti auton nähdessään miehen jonka tiesi ostajaehdokkaaksi.
Nousi autosta ja huomasi että sataa vettä; siirretäänpäs Mersu katoksen alle.
Takaisin autoon ja ovi terävällä nykäisyllä kiinni ja turvavyö lukon väliin.
Kymmenen metrin siirron jälkeen ovi ei auennut, ei vaikka Samppa kolhaisi sitä lujemminkin - ja ostajakandidaatti käveli kymmenen metrin päässä kohti...
No, Sami sukkelana miehenä istahti keskikonsolin päälle ja sai molempien jalkapohjien Voimallisella Potkulla oven auki, eikä saranatkaan retkahtaneet irti asti.
Sitten vaan turvavyön jäännökset kelalle ja muina miehinä käsipäivää ostajalle; "tässäpä tämä ny ois."
Kaupat tuli vaikkei siinä vaiheessa myyjää(kään) hymyilyttänyt.
Mitä v''''ua?
Itselläni ei ole muutakuin auton omat vehkeet ja hinausköysi että saa muita autaa.Olen ajanut jo aika paljon tai siis paljon eikä ole koskaan jäänyt välille..mistähän johtuu..
Se on vähän omaa tyhmyyttä jos pitää alkaa vaihtamaan alapalloniveliä ja jousia ja virtalukkoja tienpäällä,viat mersuissa ilmoittelee itsestään ennenkuin ne aiheuttaa matkan katkeamisen, jos vähän tutkailee ja kuuntelee mitä se auto kertoo
Tuosta edellisen sivun listastani unohtui jauhesammutin ja voimapihdit.
Kun lasinpesusuuttimet kärvähtävät sytyttäen konepellin eristeen, on hyvä olla tehokasta sammutinkalustoa käsillä, ja varmitteeksi voi liekit sammutettuaan katkaista akun maakaapelin pihdeillä ellei akku ole ehtinyt räjähtää.
Eikä katkaiseminen haittaa vaikka olisi akku räjähtänytkin.
Kolmentoista millin lista-avain ajaisi saman asian, mutta tuossa tilanteessa on komeampaa ottaa käyttöön isot pihdit, jotka on tarkoitettu harjaterästen katkaisemiseen.
Katsojia on kuitenkin kerääntynyt ympärille.
Kaikkea edellä mainittua + "sokeripala" jolla on voi korjata kaasuvaijerin,se muovinappula kun kuitenkin jossain vaiheessa hajoaa.Jännitteensäädinkin kannataa jonnekin heittää,jos vakka hiilet loppuu ja pimeä yllättää...
No ei mulla kyllä edellä mainituista ole mukana kuin vararengas+tunkki+rengasavain,ja sitten jotain avaimia mitkä ovat sattuneet autoon jäämään.kohta 400tkm 124:lla enkä ole jäänyt välille(kop kop)
Rengastyökalut kun pitää mukana niin se riittää W123 dieselin kans,tietysti jos jotain sukulaisten autoja pitää mennä korjaamaan on silloin mukana oltava vaikka mitä.
eipä ole nykyään muuta kuin auton omat! Pääasiassa kännykkä ja navigaattori, että tietää , missä sitä oikein on ja maksuvälineet (rahaa tai kortit yms.) - Sprinterillä kun liikuin, (vm 97) kaikilla herkuilla oli aivan turha edes kokeilla tehdä ite mitään - ei edes renkaan vaihto olisi onnistunut eturenkaitten kohdalla, kun painetunkilla ei saanut koko rakkinetta tarpeeksi korkealle, kun tunkki oli liian pieni ja isompaa nyt sitten ei paljon kehdannut kuljetella. Joo - ei ooo sillei työkaluja tarvinna - bensoo ja rahhoo - sillä on pärjänyt.