Auto muuttaa huomenna uuteen kotiinsa Espooseen. Ei kuitenkaan uudelle omistajalle, vaan minä olen muuttanut. Erinäisten tapahtumien lopputuloksena SL jää minulle ainoaksi autoksi. Muuten sitten HSL kuljettaa.
Nimimerkkini on harhaanjohtava. Tässä autossa on M116.960 moottori.
SL:lle on tässä viikon aikana tullut tehtyä keväthuoltoa, ja huoltoa, joka valmistelee tuohon 250km siirtymäajoon, sekä käyttöön PK-seudulla. Vaihdoin moottoriölpät ja suodattimen, sekä peräöljyt, ja tarkistin muut nesteet. Jarrunesteethän tässä on uudet niiltä ajoilta kun tein jarrusatularemontin taannoin, siitä en näköjään tullut postanneeksi foorumille.
Laitoin lisäksi uuden 70Ah AGM-akun ja siirsin CTEK:n ylläpitolaturin kiinteän asennuksen siihen.
Käsittelin kumi- ja muoviosat ulkopuolelta Gtechnic C4:llä,
https://www.autodude.fi/fi/tuote/muovip ... techniq_c4 . Tuli kyllä mustat, katsotaan miten kestää, oli minun ensimmäinen kokeilu tällä aineella.
Sisustan nahat käsittelin kahteen kertaan Gliptonen nahanhoitoaineella. Siinä menivät viimeiset putelista, jonka olen nuorena miehenä ostanut SEC:iä varten. Hyvää tavaraa, mutta joutunen siirtymään tulevaisudessa johonkin toiseen nahanhoitoaineeseen.
Vilkut ovat kränänneet viime aikoina. Vaivauduin vihdoin tutkimaan asiaa, ja kun olin sulakkeet katsonut, niin vasta katsoin nettiä sen verran, että nehän ovatkin samassa piirissä hätävilkkukatkaisijan kanssa, ja kränääminen on yleistä itseasiassa siinä hätävilkkukatkaisijassa. Niin osoittautui olevan tässäkin; vilkut ovat täysin pimeät kunnes painaa hätävilkkukatkaisijan pohjaan ja taas pois, minkä jälkeen vilkut toimivat taas normaalisti...
Kun tein öljynvaihtoja niin putsasin ja tutkin vaihteistoa, josko onnistuisin paikallistamaan vihdoin tuon aika kovan vaihteistoöljyvuodon: näyttäisi minun nähdäkseni vuotavan momentinmuuntimesta. Pitänee teettää tänä kesänä se remontti.
Myös ohjaustehostin vuotaa, muttei vielä pahasti.
Ensi kertaa käytin autoa montulla ja tutkin pakoputken. Löytyi vuoto keskivaimentimen kohdilta keulan puolelta. Pitänee teettää myös pakoputkiremontti.