E250 4-matic 2013 vuotisen sähköinen ohjaustehostin alkoi temppuileen mökki reissulla, heittää yhteyden poikki ja ratti samantien ristuksen jäykäksi. Pari tuntia auto seisoo ja taas toimii puolituntia oikein. Myös ratista kuulunut kahlaus ääntä parisen viikkoa.
Onko tullut vastaan muilla, onko vain sähköissä liitin vikaa vai koko tehostin paketti sökö?
W212 sähköinen ohjaustehostin temppuilee
-
E200kompressor
- Mersumies

Re: W212 sähköinen ohjaustehostin temppuilee
Tuollaisesta Mersusta ei ole kokemusta mutta on eräästä toisesta merkistä joka temppuili aivan samalla tavalla. Jos kuorma-autossa ei olisi tehostinta niin ajotuntumaa voisi kuvailla vastaavaksi. Kadulta 90° käännös kotipihalle ei tahtonut onnistua vaikka kaksin käsin väänsi.
Syyksi paljastui sähköisen ohjaustehostimen ohjausyksikön vika. Joka korjaantui ko. yksikön vaihdolla mutta netistä kuuklattuna sellaisen olisi voinut myös korjata (kuten myöhemmin teinkin) vaihtamalla ko. yksikön piirilevylle 60A mikroreleen. Tilasin niitä jenkkilästä ma-aamuna ja ke-iltapäivällä kuriiri oli oven takana. Itse releet maksoivat muistaakseni 7€/kpl+lentorahti (noin. 30€).
Pitkä tarina mutta itse sähköisessä tehostimessa ei välttämättä vikaa ole. Vikakoodin luku auttaa jäljille.
Syyksi paljastui sähköisen ohjaustehostimen ohjausyksikön vika. Joka korjaantui ko. yksikön vaihdolla mutta netistä kuuklattuna sellaisen olisi voinut myös korjata (kuten myöhemmin teinkin) vaihtamalla ko. yksikön piirilevylle 60A mikroreleen. Tilasin niitä jenkkilästä ma-aamuna ja ke-iltapäivällä kuriiri oli oven takana. Itse releet maksoivat muistaakseni 7€/kpl+lentorahti (noin. 30€).
Pitkä tarina mutta itse sähköisessä tehostimessa ei välttämättä vikaa ole. Vikakoodin luku auttaa jäljille.