Olkaa hiljaa ja huutakaa!

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3197
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Olkaa hiljaa ja huutakaa!

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Vielä niitä latolöytöjä löytyy:

https://huutokaupat.com/kohde/6346258/u ... 20d-8-2750
EQA 250 2021
W115 240D 3.0 1975 "Vesa-Erkki" -projekti
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18692
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Olkaa hiljaa ja huutakaa!

Viesti Kirjoittaja dealer »

...ei tietoa koska viimeksi ollut käytössä.
Lue; ei viitsitty tarkistaa, milloin on viimeksi ollut käytössä.
wiimax.fi
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3197
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Olkaa hiljaa ja huutakaa!

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Amerikasta tuotu, etuvalot, mailimittari ja ilmastointi.. vuoden -96 verotarra.
EQA 250 2021
W115 240D 3.0 1975 "Vesa-Erkki" -projekti
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1655
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Olkaa hiljaa ja huutakaa!

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Huutokauppa päättyi 16.6.2026 klo 15.30 – Päättynyt, tarjous hyväksytty – Korkein tarjous 7 050 €.

(Kahden huutajan kilpahuudantaa ollut 4 750 eurosta eteenpäin.)

No tuota. Nyt ollaan mielenkiintoisella alueella. 7 050 euroa tuosta vankkurista, jonka kunnosta ei ole yhdensortin mitään tietoa. Siinä on joku – tai siis jotkut – tosissaan halunneet ostaa auton.

Itse katsoin jo 2 100 euron kohdalla, että mitenköhän on sen hinnan kanssa. Katsoin väärin. :shock:

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
slsl77
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2250
Liittynyt: Su 31.10.2010 19:10
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Olkaa hiljaa ja huutakaa!

Viesti Kirjoittaja slsl77 »

Kuulostaa kalliilta ja ostaja on ehkä tiennyt auton taustasta enempi.
mb W115 240D-75
mb W107 sl 450/560-75
mb w123 300TDT-81
+varaosaautot
MJPfin
Mersumies
Mersumies
Viestit: 4773
Liittynyt: Pe 14.09.2018 20:20

Re: Olkaa hiljaa ja huutakaa!

Viesti Kirjoittaja MJPfin »

Tai sitten on vaan pikkusimassa huutokiima ollut päällä. Noita näkee että huutokaupassa joskus hinta karkaa yli järjellä selitettävän.
Pensam111
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 231
Liittynyt: Ke 17.08.2022 15:10

Re: Olkaa hiljaa ja huutakaa!

Viesti Kirjoittaja Pensam111 »

Moni jää myymättä loppujenlopuksi
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3197
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Olkaa hiljaa ja huutakaa!

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Seuraavaa sitten pukkaa.

https://huutokaupat.com/kohde/6360151/m ... z-220-1968

Henk. koht olen pussihousuissani sitä mieltä, että museorekisteriajoneuvossa olisi syytä olla penkkien verhoilu mahd. lähellä alkuperäiskangasta. No, esim. Satakasini alkuperäistä istuinten verhoilukangasta ei ollu saatavissa mistään päin maailmaa.

..toisaalta onhan siinä KLB:n vaaleansinisessä museorekatussa W115:ssä W123:sen etupenkit, että sellaista peliä Genetsaretinjärvellä!

600 SEL -92 museoajoneuvona on kyllä kiehtova ajatus. Vähän kuin Susanna Penttilä alkais nunnaks..

https://huutokaupat.com/kohde/6360220/m ... neuvo-1992
EQA 250 2021
W115 240D 3.0 1975 "Vesa-Erkki" -projekti
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13978
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Re: Olkaa hiljaa ja huutakaa!

Viesti Kirjoittaja karra »

Petteri Kivimäki kirjoitti: Ke 17.06.2026 22:22
600 SEL -92 museoajoneuvona on kyllä kiehtova ajatus. Vähän kuin Susanna Penttilä alkais nunnaks..

https://huutokaupat.com/kohde/6360220/m ... neuvo-1992
Tuo kommenttihan on ihan syrjivää :lol:

Ja Susannan tavara kun kuivuu niin voi ihan hyvin alkaa nunnaksi. Kun joku miehenpuoli alkais kiinnostaa niin tuubista vaan lubea koneistoon :P
1969 Lincoln Continental Mk III Coupe museoauto
1987 MB 560 SEC museoauto
1998 Chevrolet Suburban kevyt-ka talvikäyttis
2004 MB C 180 kesäkäyttis
2007 Chevrolet Tahoe [Men in Bläk] https://www.overdrive.fi/forum/threads/ ... na.316063/
2013 MB A 180 daily driver syys-talvi-kevät
2016 MB GLE 350d Coupe - Sulo Vilenille MYYNNISSÄ
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1655
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Olkaa hiljaa ja huutakaa!

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Petteri Kivimäki kirjoitti: Ke 17.06.2026 22:22 Henk. koht olen pussihousuissani sitä mieltä, että museorekisteriajoneuvossa olisi syytä olla penkkien verhoilu mahd. lähellä alkuperäiskangasta. No, esim. Satakasini alkuperäistä istuinten verhoilukangasta ei ollu saatavissa mistään päin maailmaa.
Tuossa sisustassa on aika moni asia pielessä. Ei vähäisimpänä se, että koko verhoilu on ovia myöten kakkossarjan pystylampusta (siis 1973/1974 eteenpäin). Ja auto on kuitenkin vuosimallia 1968. Ja se on museorekisteröity.

Tuosta saisi oikeasti hienon 1968-mallin, jos sen palauttaisi alkuperäiseksi. Paljonhan siinä on edelleen alkuperäistä ensimmäisen vuosimallin erikoisuutta. Katsokaa vaikka puhaltimen käyttölaitetta: ei DEF-tekstiä, ja oikeaoppisesti neljä (!) ilmanohjainta per puoli eikä viisi, kuten pian myöhemmin.

Näyttökuva 2026-06-19 234301.jpg

-D
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18692
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Olkaa hiljaa ja huutakaa!

Viesti Kirjoittaja dealer »

https://huutokaupat.com/kohde/6364561/m ... enz-c-1999
Tästä otin pakokaasutestin joskus aikoinaan kilometrien ollessa lähellä miljoonaa, yhden citroenin tai fiatin elinkaaren verran on sekin jälkeen vielä ajettu.
Auto oli silloin tosi siisti, ja kerrassaan mistään ei olisi voinut päätellä kilometrilukemaa. Moottoria tuskin on tarvinnut availla missään vaiheessa (silloin ei ollut tarvinnut)
wiimax.fi
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3197
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Olkaa hiljaa ja huutakaa!

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Komee vanha Ässä. Saksassa näitten hinnat keikkuu kymmenissä tuhansissa, Suomessa voi olla vaikea saada myytyä ilman tolkutonta persnettoa:

https://huutokaupat.com/kohde/6363862/m ... enz-s-1964
EQA 250 2021
W115 240D 3.0 1975 "Vesa-Erkki" -projekti
Avatar
dealer
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 18692
Liittynyt: Su 04.01.2004 14:30
Paikkakunta: Haapavesi

Re: Olkaa hiljaa ja huutakaa!

Viesti Kirjoittaja dealer »

22800 hintapyynti Nettiautossa em. ässällä.
wiimax.fi
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3197
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Olkaa hiljaa ja huutakaa!

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

Rönttää nöösipojalle.

https://huutokaupat.com/kohde/6366886/m ... -w123-1976

Minulla oli aikanaan S123, "Keltainen kauhistus" oli hyvä auto. Yhden juhannuksenkin olen S123:ssa nukkunut.
Sentään melkein 200K tuli ajettua, kerran hirtti laturi kiinni ja hyytyi tien päälle. Tare tuli hinaamaan, vastaantulleet mustalaiset morjesti iloisesti.
EQA 250 2021
W115 240D 3.0 1975 "Vesa-Erkki" -projekti
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1655
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Re: Olkaa hiljaa ja huutakaa!

Viesti Kirjoittaja Daaz »

Petteri Kivimäki kirjoitti: Ma 22.06.2026 08:37 Komee vanha Ässä. Saksassa näitten hinnat keikkuu kymmenissä tuhansissa, Suomessa voi olla vaikea saada myytyä ilman tolkutonta persnettoa:

https://huutokaupat.com/kohde/6363862/m ... enz-s-1964
dealer kirjoitti: Ma 22.06.2026 08:47 22800 hintapyynti Nettiautossa em. ässällä.
Todella hyvä, että Suomessa autoja arvostetaan ja niistä mahdollisesti maksetaankin tuollaisia hintoja. Jos näin todella on, niin kehityssuunta on ilahduttava.

Mutta. Ettei tässäkin olisi käynyt niin, että kehnokuntoista Suomi-autoa myydään poskettomalla, Saksan hintatasoa huomattavasti korkeammalla hinnalla vedoten juuri tuohon "Saksassa näistä maksetaan miljoonia" -mantraan.

Kyllä, Saksassa maksetaan aidosti huippukuntoisista neliovisista siivellisen ruiskumalleista (siis 220 SEb) yli 20 000 tai jopa yli 30 000 euroa, mutta saksalainen onkin sitten todella tarkka ajokilometreistä ja kunnosta. Kerhotapaamisissa näkee sen niiden tarkkuuden pienistä yksityiskohdissa. Reilulla 10 000 eurolla saa Suomen mittapuulla "täydellisen" auton, joka Saksassa on vasta joku "Note 3 miinus". Olen muutamaa autokauppaa ollut välittämässä saksalaisille – heidän pyynnöstään – ja vaikka kuinka selittää, että Suomi-autossa on varmasti korroosiovaurioita ja -korjauksia, jotka eivät myyntikuvissa näy, he närkästyvät perusteellisesti, kun auton todellinen kunto selviää. Aikaa on haaskattu ja romua yritetty kaupata markkinahintaan.

Tässäkin tapauksessa auto on halpaversio 220b ja ainakin kuvien perusteella aika kurjassa kunnossa.

Tässä taas saksalainen myy 7 900 euron hintapyynnöllä samassa tai jopa selvästi paremmassa kunnossa olevaa samanlaista 220b-mallia.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... =458696201

Mikä näissä kahdessa autossa perustelisi melkein kolminkertaisen hinnan ja 14 900 euron hintaeron?

-H
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
Petteri Kivimäki
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3197
Liittynyt: Pe 06.04.2007 12:51
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Re: Olkaa hiljaa ja huutakaa!

Viesti Kirjoittaja Petteri Kivimäki »

..juu-ei liene lähelläkään 22 800€ ole tuon siipimersun "käypä arvo". Sillä hinnalla pitäisi saada puhtaita virheettömiä penkkejä, alkuperäistä radiota, kunnostettuja puuosia, kromiosia ilman nuhjua..
EQA 250 2021
W115 240D 3.0 1975 "Vesa-Erkki" -projekti
Vastaa Viestiin