Ehkä kannattaisi kuitenkin ensimmäisenä päivittää käyttäjää eikä *. Poistaa siltä käyttäjältä ensimmäisenä tekoälyn käytöstä. Sitten opettelee ne *:n valikot mitä mistäkin löytyy. Kannattaa ottaa tämä asiana eikä henkilökohtaisesti.
Virtaongelmaan pihtivirtamittari ja sulakkeen poisto on parempi työkalu w220 kanssa. Auton pitää olla kuiva. Vedenpoistoreijät ei saa olla tukossa.
Takasamin kosteus kannattaa tarkistella (monesti vesi sinne menee etupäästä autoa kun vesikaukalon reikä tukossa), takaluukun salvan kosteurvauriot myös kannattaa tutkia.
Kannattaa heti sanoa että virtaongelma eikä kysellä * päivityksesta tai d2b ringin muokkaamisesta.
Star C3 päivitys
Re: Star C3 päivitys
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
En todellakaan tarvitse neuvojasi auton mekaanisesti suoritettavista töistä, usko pois, Vika löytyy ja korjataan oli se mikä hyvänsä. Tästä pihasta ei ole lähtenyt vielä ainuttakaan autoa josta vikaa ei ole korjattu ja niitä on satoja. Staarin käyttö koodausessa on sen sijaan uutta, jota yritän opetella käyttämään, Normi käyttö on riittänyt tähän asti. 35v autoremontteja alla, tuhansia maalattuja autoja, kymmeniä korinvaihtoja sekä tekniikan vaihtoja,,AK47 kirjoitti: ↑To 10.09.2026 19:38 Ehkä kannattaisi kuitenkin ensimmäisenä päivittää käyttäjää eikä *. Poistaa siltä käyttäjältä ensimmäisenä tekoälyn käytöstä. Sitten opettelee ne *:n valikot mitä mistäkin löytyy. Kannattaa ottaa tämä asiana eikä henkilökohtaisesti.
Virtaongelmaan pihtivirtamittari ja sulakkeen poisto on parempi työkalu w220 kanssa. Auton pitää olla kuiva. Vedenpoistoreijät ei saa olla tukossa.
Takasamin kosteus kannattaa tarkistella (monesti vesi sinne menee etupäästä autoa kun vesikaukalon reikä tukossa), takaluukun salvan kosteurvauriot myös kannattaa tutkia.
Kannattaa heti sanoa että virtaongelma eikä kysellä * päivityksesta tai d2b ringin muokkaamisesta.
Sittenhän se virtaongelma hoituu kyselemättäkin:)
Koska * käyttö ontuu niin ehkä voi siitä kertoa jotain mikä pitäisi olla itsestään selvää jos on autoja katsellut koko ikänsä, mikään pakko ei ole mennä laitteisiin pikatestin kautta. Se vain kätevästi kertoo mitä laitteita autossasi on käytössä. Ei niitä valikoita voi löytyä koodattavaksi sellaisesta mitä juuri jossakin tietyssä autossa ei ole.
Älä tutki takasamin vesiongelmaa äläkä takaluukun salvan kosteusvaurioita jos et halua, ei ole pakko
Sanoin että ota asia asiana älä henkilökohtaisesti - Juuri siksi että vika oli käyttäjässä.
Koska * käyttö ontuu niin ehkä voi siitä kertoa jotain mikä pitäisi olla itsestään selvää jos on autoja katsellut koko ikänsä, mikään pakko ei ole mennä laitteisiin pikatestin kautta. Se vain kätevästi kertoo mitä laitteita autossasi on käytössä. Ei niitä valikoita voi löytyä koodattavaksi sellaisesta mitä juuri jossakin tietyssä autossa ei ole.
Älä tutki takasamin vesiongelmaa äläkä takaluukun salvan kosteusvaurioita jos et halua, ei ole pakko
Sanoin että ota asia asiana älä henkilökohtaisesti - Juuri siksi että vika oli käyttäjässä.
Tätä menoa sitkeimmätkin auttajat siirtyy muihin aiheisiin...
En tarvitsekkaan enää apuanne, koska käyttäjä noroljan auttoi asiallisesti. Muilta saanut lähinnä sitkeätä vittuilua. Itse autan paljon nuoria jotka tulevat käymään tai kyselemään mikä voisi olla vikana tai miten auto maalataan tjms. Ei tulisi mieleenkään alkaa ensimmäisenä vähättelemään kysyjää. Tämä takia pysyn yleensä täältä foorumilta kaukana, koska vian löytää helpommin itse. Olisi mielenkiintoista myös tietää todellisuudessa osaako herrat tehdä yleensäkkään käytännössä itse mitään vai kuluuko aika naljaillessa täällä muille kun on ensin opeteltu staarin käyttöä aamusta iltaan vuosia, Luulen että siihen se tietotaito osalla jääkin...valitettavasti..
Virransyöntiongelmaan ei tarvita eikä voi oikein käyttää Staria. Paitsi ehkä siinä, että toimimaton laite on epäiltyjen listan kärjessä väylän hereillä pitäjänä. Pitää vain irroittaa epäilyksenalaisen ohjainlaitteen tai toimilaitteen pistokkeet ja katsoa, mikä muuttuu.kks78 kirjoitti: ↑To 10.09.2026 09:46Comadin tai oikeastaan koko väylän poisto oli tarkoituksena kokeilla osittain sen takia, että pitääkö joku tätä väylää vielä hereillä, koska joku purkaa akkua vielä, eikä täyttä varmuutta ole mistä johtuu. Samalla olis karsinut pois kaiken mikä on poistettu. Toki alkuperäinen radio löytyy vielä niin täytyy se laittaa kiinni mikäli muuten ei onnistu. Laitatko minulle suoran polun mistä pääsen esim poistamaan webaston, koska sitä ei tartte ja se ei toimi niin ei jätä enää koodia. Itselläni ei onnistu tuokaan ja nyt kun on asiantuntijat paikalla niin tässä voi oppiakkin jotain mikäli nänä onnistuu tällä minun koneella.
[/quote]
Tuossa vaan on melkonen työmaa alkaa vuorotellen irrottelemaan kaikista toimilaitteista pistokkeita, saa tovin purkaa autoa, Jos sen toimilaitteen saa poistettua testerillä toiminnasta niin vähemmällä pääsee huomattavasti.
[/quote]
Se on melkoinen työmaa ja Starilla voi lähinnä katsoa, onko missään laitteessa vikakoodeja, sillä ei saa laitteita "irti" sisätilan CAN-väylästä eikä tietysti virransaantia. Onko missään vehkeessä edes pientä vikaa? Aloittaa niistä. Ja sitten Comand, PSE-pumppu, takaluukun mikrokytkin, kosteusjäljet SAMeissa ja niin edelleen. Itselläni on valitettavasti kokemuksia vastaavan virransaantiongelman selvittämisestä W220 kanssa.
W124 300 D aut. -91, W140 300 SE -92
ex: W221 350 CDI Lang -10, W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
ex: W221 350 CDI Lang -10, W220 320 CDI -03, W208 320 Elegance -00, S212 220CDI Avantgarde -12, muut: Triumph Thunderbird Storm 1700 -12
Kyllähän sulle on tässä useampikin koettanut sanoa että vika ei todennäköisesti ole siinä * laitteessa vaan että olet yrittänyt koodata sellaista mitä ei autossasi ole käytössä (command/d2b tässä tapauksessa). W220 kanssa virtaongelmissa - joka olikin se itse asia, taas star voi auttaa jos ongelma aiheuttaa vikakoodeja ja pääset sieltä käsiksi juurisyyhyn esimerkiksi irroittelemalla can väylästä kyseisiä laitteita (kynnyslistan ja kojelaudan alla kyseinen liitin w220 mallissa),ja tekemällä uuden vikakoodin luvun ja näin selviää mitkä vikakoodeista on aitoja mitkä ei (kerran oviohjainlaite halvaannutti puoli autoa). Mutta sellaista tässä ei ollut. Virtaongelmassa paras w220 kanssa on pihtivirtamittari ja sulakkeen poistolla eliminointi. * ei voi poistaa ohjainlaitteelta virtaa, se on tehtävä itse sulake tai virtajohto poistamalla. On useampi w220 jossa kosteus aiheuttanut virtasyöppöyttä. Itsellä kahdesti auton kuivatus poistanut kyseisen akuntyhjennysongelman ja en ole ainoa. Takaluukun salpa on huono, varsinkin ulostyöntyvä malli jossa tiiviste fuskaa. Takasamille menee vettä tietenkin auton etupäästä asti ja joskus sieltä kärähtää BTS711L1 mutta se näkyy yleensä toimintahäiriönä (kilven valo jää palamaan tai takalasin verho ei liiku tms) - ei yleensä että pelkästään virtaa kuluisi mutta kaikki toimisi. Koko ikäni olen itse korjannut autoni ja täältä ja muualta kysellyt apuja. Joskus saa apua heti joskus ei. Joskus saa hyviä ohjeita joskus ei. Koko ikäni olen todellisuudessa nätisti osannut pyytää apua. Tekoäly ei ole osannut auttaa auton vikadiagnoosissa vaikka se osaakin sanoa kohteliaasti olevansa väärässä.
Jos ottaa asian asiana - ei kuule koskaan vittuilua. Jos ottaa asiat henkilökohtaisesti - kuulee aina vittuilua. Sehän on toki ihan oma valinta. Toki suomessa on sananvapaus, kaikkialla maailmassa sitä ei ole. On myös vapaus tulkita kuulemansa miten haluaa.
Jos ottaa asian asiana - ei kuule koskaan vittuilua. Jos ottaa asiat henkilökohtaisesti - kuulee aina vittuilua. Sehän on toki ihan oma valinta. Toki suomessa on sananvapaus, kaikkialla maailmassa sitä ei ole. On myös vapaus tulkita kuulemansa miten haluaa.
En ole kysellyt täältä apua siihen että auto purkaa akkua, tiedän löytäväni vian iysekkin. Sanoin vaan kun kysyttiin miksi haluan koodata comandin pois, että kartoitan sitä kautta akun purkua, Vika löytyy kyllä, olen purkanut useammastakin autosta sisältä lähes kaikki pois vastaavan vian löytämiseksi. Toki ei huono asia ole jos tässäkin neuvotaan, mutta se ei ollut tämän ketjun pointti vaan lähinnä tuo mistä löydän noi piilovalikot testeristä. Niille ei ole ollut tarvetta tähän päivään mennessä. koska käytän pääasiassa vaan sitä vikakoodien tutkimiseen. Tekoäly tekee huomattavan paljon virheitä, mutta niin tekee ihminenkin. Vuosia sitten opettelin käyttämään winolssia ja muuttamaan ohjelmia, se ei olisi onnistunut ilman teköälyn apua vaikka välillä se vaikeeta olikin ja puuhun mentiin, mutta lopulta alkoi onnistumaan. Harvoin sitä myöskään käytän, mutta toisinaan siitä voi olla apuakin. Voi olla että kysymykseni ovat välillä sekavia, mutta keskittymiskyky on vähän kortilla välillä, joten vaatii aika paljon kirjoittaa selkeää tekstiä välillä.AK47 kirjoitti: ↑To 10.09.2026 21:06 Kyllähän sulle on tässä useampikin koettanut sanoa että vika ei todennäköisesti ole siinä * laitteessa vaan että olet yrittänyt koodata sellaista mitä ei autossasi ole käytössä (command/d2b tässä tapauksessa). W220 kanssa virtaongelmissa - joka olikin se itse asia, taas star voi auttaa jos ongelma aiheuttaa vikakoodeja ja pääset sieltä käsiksi juurisyyhyn esimerkiksi irroittelemalla can väylästä kyseisiä laitteita (kynnyslistan ja kojelaudan alla kyseinen liitin w220 mallissa),ja tekemällä uuden vikakoodin luvun ja näin selviää mitkä vikakoodeista on aitoja mitkä ei (kerran oviohjainlaite halvaannutti puoli autoa). Mutta sellaista tässä ei ollut. Virtaongelmassa paras w220 kanssa on pihtivirtamittari ja sulakkeen poistolla eliminointi. * ei voi poistaa ohjainlaitteelta virtaa, se on tehtävä itse sulake tai virtajohto poistamalla. On useampi w220 jossa kosteus aiheuttanut virtasyöppöyttä. Itsellä kahdesti auton kuivatus poistanut kyseisen akuntyhjennysongelman ja en ole ainoa. Takaluukun salpa on huono, varsinkin ulostyöntyvä malli jossa tiiviste fuskaa. Takasamille menee vettä tietenkin auton etupäästä asti ja joskus sieltä kärähtää BTS711L1 mutta se näkyy yleensä toimintahäiriönä (kilven valo jää palamaan tai takalasin verho ei liiku tms) - ei yleensä että pelkästään virtaa kuluisi mutta kaikki toimisi. Koko ikäni olen itse korjannut autoni ja täältä ja muualta kysellyt apuja. Joskus saa apua heti joskus ei. Joskus saa hyviä ohjeita joskus ei. Koko ikäni olen todellisuudessa nätisti osannut pyytää apua. Tekoäly ei ole osannut auttaa auton vikadiagnoosissa vaikka se osaakin sanoa kohteliaasti olevansa väärässä.