Kysyisin mielipidettä seuraavaan.Mulla on alla uudet kilenin -40mm madaltavat jouset ja ykköskumit joka nurkalla.Autossa oli aiemminkin vastaavat madallusjouset uudesta lähtien (auto -88 230E tuotu saksasta ja madallus näkyy alkuperäisessä rekisteriotteessa) kaksi jousta oli poikki (etu/taka)joten jouduin jousenvaihto hommiin.Edelliset jouset oli tietty vuosien saatossa painuneet ja noilla nykyisillä se sitten nousi entiseen verrattuna.Nyt jää edessä kolme- ja takana neljäsormenleveyttä renkaan ja suojan väliin.Tossa on tasonsäätö ja perää ei saanut ton alemmas kun jouset ottaa jo vastaan
kysyisinkin seuraavaa että kannattaisko noita jousia hiukka lyhentää? ne on nyt aika pehmeät ajaa eli sen puolesta ajettavuus ei menisi(toivottavasti) aivan mahdottomaksi semmoinen sormenleveys tai kaks kun jäis suojan ja renkaan väliin niin ois aika hyvä.Etuiskarit ilmeisestikin on orkkismallia??? Entisillä jousilla jäi kaksi sormenleveyttä eturenkaan ja suojan väliin ja iskarit pelas ok eli mitä luulette vieläkö sais pelaamaan haluamallani madalluksella?
A:Onko auto vielä turvallinen jos jousia menee lyhentään(pysyykö etuset paikoillaan)?
B:Onko nuo katsastusmiehet kuin skarppina yleensä noiden jousien kanssa ?
Tuo keula varmaan painuu tosta(en tiedä paljonko vaatii aikaa) mutta ainaskin takaa meinaisin lyhentää noita jousia että sais tuota peräosastoa vähän laskettua.Heittäkääpä kommenttia kannattaako ruveta millekään vai antaa olla noin
W124 madalluksesta
Itse otin etujousista (H&R -40mm) 3/4 kierrosta pois rälläkällä. Hyvin ovat pysyneet paikoillaan. Muutenkin nuo mersun jouset on niin pitkät, että tuskin ne pomppaa ulos kolostaan.
FFp:n pojilla oli sivuillaan jotain lakitekstiä missä sanottiin, että jousien katkaisu on laillista.
FFp:n pojilla oli sivuillaan jotain lakitekstiä missä sanottiin, että jousien katkaisu on laillista.