Yritin haulla etsiä tietoa kyseisestä asiasta..
Omassa w124 230E vm90(automaatti ja katti, jos asiaan vaikuttaa??) on 1-sulakkeinen malli. Katselin KL:n sivuilta, niin ilmoitettiin, että Katti-malliin tulisi 2-sulakkeinen..?
Onko mitään oleellista eroa eri mallien kesken..?
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
vaikuttaakohan ilmastointi tuohon sulakkeiden määrään... kaverilla ei ole kuin yks sulake eikä ole ilmastointia.. mulla taas on kaks sulaketta ja ilmastointi...
Sen takia siinä on kaksi sulaketta kun se käy näihin kansanmalleihin, ja varustelluimpiinkin versioihin tuo sama rele, valmistuskustannukset ym on pyritty minimoimaan.
Itse ostin juuri 2 sulakkeisen vanhan 1 sulakkeisen tilalle, 1 sulakkeisia ei enää saa.
Kiitoksia kaikille vastanneille! Tarvii käydä hommaamassa tollanen 2-sulakkeinen rele. Luulen että tuolla releellä olis jotain tekemistä huonon käynnin suhteen (kone lämpöisenä).. eikös tuon kautta ABS:t ja ruiskun ECU saa sähkönsä..? Onko viä muita laitteita joita tuo syöttää..?
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
mulla on kaikki varusteet mm.ilmastointi ja 1 sulakkeinen rele. ei toiminut kunnolla niin otin kuoret auki ja juotin kaikki liitokset uusiks niin kyl rupes pelaan häiriöttä...tietääkö kukaan onko mersun abs:ssä missään omaa sulaketta?
Jani1980 kirjoitti:Kiitoksia kaikille vastanneille! Tarvii käydä hommaamassa tollanen 2-sulakkeinen rele. Luulen että tuolla releellä olis jotain tekemistä huonon käynnin suhteen (kone lämpöisenä).. eikös tuon kautta ABS:t ja ruiskun ECU saa sähkönsä..? Onko viä muita laitteita joita tuo syöttää..?
Jollakin lailla tuo rele vaikuttaa myös auton tyhjäkäyntiin, perustan tietoni siihen, kun käytin omaa autoa Bosch huollossa, testeri näytti sahalaita kuviota sen releen oslta, ja herra ammattimies sanoi että tuokin saattaa vaikuttaa siihen huonoon tyhjäkäyntiin, se kannattaa ehdottomasti vaihtaa, ja minähän vaihdoin, ja tilanne parani, tosin säädettiin siinä ruiskukin, ja tarkastettiin sen seitsemän muutakin kohdetta.
vesapa kirjoitti:mulla on kaikki varusteet mm.ilmastointi ja 1 sulakkeinen rele. ei toiminut kunnolla niin otin kuoret auki ja juotin kaikki liitokset uusiks niin kyl rupes pelaan häiriöttä...tietääkö kukaan onko mersun abs:ssä missään omaa sulaketta?
Eikös se ole siellä sulakerasiassa. Vai tarkoititko että onko siinä itse laitteessa sisäistä?
Benzo kirjoitti:Eikös se ole siellä sulakerasiassa. Vai tarkoititko että onko siinä itse laitteessa sisäistä?
Sulakerasiassa ei ole tuolle sulaketta ainakaan sen kannessa olevan pahvin mukaan eikä sitä mainita ohjekirjassakaan.
Boksin virta taitaa mennä sen jännitteensäätimen kautta mutta siitä moottorimötikästä en tiedä – se taitaa olla melkoinen virtaimuri. Kun liukkaalla jarrut linttaa pohjaan, tuntuvat valot himmenevän ABS:n moottorin käynnisyessä.
[OT]
Taas tympäisee, kun WISissä ei ole kunnon kytkentäkaavioita. ABS:n kaavioidenkin kohdalla lukee vain notta, katso kytkentäkaaviomapista. Miksei tuota mappia ole laitettu rompulle? Höh. [/OT]
Roisto kirjoitti:Sulakerasiassa ei ole tuolle sulaketta ainakaan sen kannessa olevan pahvin mukaan eikä sitä mainita ohjekirjassakaan.
Boksin virta taitaa mennä sen jännitteensäätimen kautta mutta siitä moottorimötikästä en tiedä – se taitaa olla melkoinen virtaimuri. Kun liukkaalla jarrut linttaa pohjaan, tuntuvat valot himmenevän ABS:n moottorin käynnisyessä.
Ainakin tämän mukaan näyttäisi ABS ohjausboksi saavan jännitteensä mm. ylijännitteen suojareleeltä (näkyy olevan myös jonkunlainen jännitteen tarkkailu, taitaa mennä samaan kuin laturin "herävirta"(?)), ja ilmeisesti hydrauliikka puolelle suurimmat virrat otetaan akulta/laturilta suoraan.
Nyt olis toinen rele hankittuna, ja ruiskun boxi. pitäis mennä vaihtamaan osat, raportoin sit täällä miten vaikutti.. osat olivat käytettyjä, uudet (varsinkin ruiskun ECU) olis maksanut maltaita!
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
niin vielä että mikäs rele se musta on siinä ylijännitereleen vieressä,avasin sen ja siellä on kahdet kärjet ja paljon sälää eli mitäs sillä ohjataan???
vesapa kirjoitti:niin vielä että mikäs rele se musta on siinä ylijännitereleen vieressä,avasin sen ja siellä on kahdet kärjet ja paljon sälää eli mitäs sillä ohjataan???
Jos tarkoitat sitä suorakaiteen muotoista relettä, missä lukee 4zyl tai 6zyl ja kierrosluku --> polttoainepumpunrele (kierrostenrajoitin samassa), nämä siis ainakin bensavehkeessä, jos automaattilaatikko, niin kickdownin ohjaus samassa..
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Nyt olis ylijänniterele ja ruiskunboksi vaihdettu. Auto ei ole enää tiputtanut kierroksia tyhjäkäynnillä!
Muuten auto rupesi oireilemaan kylmänä, kylmästartissa ei "ryyppy" tunnu toimivan ja kylmänä kaasuun vastaavuus vaivalloista..
Kattelin sitä numerosarjaa ECU:n kyljessä, ei ollut ihan sama, varmaankin tuosta johtuvaa.. Pitää vielä kokeilla tolla alkup. ECU:lla!
S212 220CDI 2013 Avantgarde
EX S211 270CDI 2005 Avantgarde
EX S212 350CDI 2009 AMG-styling
EX S211 320CDI 2004 Avantgarde
EX S210 320CDI 2001 Avantgarde
EX S202 220D 1997 "AMG-styling
EX W124 230E 1990 Automatic
Nyt olis ylijänniterele ja ruiskunboksi vaihdettu. Auto ei ole enää tiputtanut kierroksia tyhjäkäynnillä!
Muuten auto rupesi oireilemaan kylmänä, kylmästartissa ei "ryyppy" tunnu toimivan ja kylmänä kaasuun vastaavuus vaivalloista..
Kattelin sitä numerosarjaa ECU:n kyljessä, ei ollut ihan sama, varmaankin tuosta johtuvaa.. Pitää vielä kokeilla tolla alkup. ECU:lla!
On sellainen mahdollisuus että tuo boxi ei ole samoilla varusteilla varustetusta autosta kuin mikä sun nykyinen on. Esim. automaatin ja manuaalin boxeissa on ohjelmassa eroa, samoin saattaa vaikuttaa ilmastoinnit yms. erot. Kysyppä varovaisesti vehosta onko mahdollista että boxeissa ohjelmat vaihtelee / onko uudelleen ohjelmointi mahdollinen / mitä se kustantaa.