jos joku heittää faktaa tai kurkkaa pellin alle...
kun ongelmana on tuo 240d asento autossa eli onko aivan pystyssä vaiko kallellaan imu/pako -sarjan puolelle
jos zsuumais vaikka sitä koneen poikki "pokkausta" koneen keulassa heti vena kopan alla eli onko se vaaterissa?
kun kone on menossa tuonne landroverin konehuonetta täyttämään.
ja onko se asento kuinka tarkka tuossa 240 kisseli koneessa?
kiitoksi jo etukäteen tietotaidosta
Viimeksi muokannut hietsu, Ti 18.10.2005 21:10. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
hietsu kirjoitti:jos joku heittää faktaa tai kurkkaa pellin alle...
kun kone on menossa tuonne landroverin konehuonetta täyttämään.
Meinaatko, että 2,4 jaksaa pelittää lantikkaa???
Mulla oli aikoinaan lyhyt Lantikka ja Range ja molemmissa oli 3,5L Fiatin dieselit.
Mersun 3 litraisia olen kuullut käytetyn...
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
hietsu kirjoitti:jos joku heittää faktaa tai kurkkaa pellin alle...
kun kone on menossa tuonne landroverin konehuonetta täyttämään.
Meinaatko, että 2,4 jaksaa pelittää lantikkaa???
Mulla oli aikoinaan lyhyt Lantikka ja Range ja molemmissa oli 3,5L Fiatin dieselit.
Mersun 3 litraisia olen kuullut käytetyn...
Eikös Land Roverissa käytetty ensin 2,052 litraista moottoria, joka kehitti 52bhp/3500rpm, ja max.vääntö 118nm/2000rpm. Tämä voimanlähde korvattiin kaiketi vuonna 1961 (oli käytössä -85 asti) isommalla 2,25 litraisella moottorilla, joka kehitti 63hv/4000rpm ja max.vääntö 140nm/1750rpm.
Eli tuskinpa se näissä vanhemmissa Land Rovereissa suorituskykyä juurikaan huonontaa, jos moottoriksi vaihtaa Mersun OM616 moottorin, olipa sitten kyseessä 65 tai 72hv versio. Ennemminkin veikkaan, että huippunopeus nousee hieman
Juu, ei tuosta mitään tykkiä ole tulossa
Vakio diisseli oli 62hp, se 2.25ja nyt on tuo 72hp.
Toinen vaihto ehto oli tuo 300d, mutta osui käsiin tuo 240d ja ajettu 170tkm!!
turbo virityksiin en todennäköisesti mee, koska haluan pitäytyä niin perus/yksinkertaisessa tekniikassa kun mahdollista.
Saako tuota ruiskua säädettyä, jollon tehon nousu on pientä, mutta kuitenkin.
Oli joskus kaverin kanssa yhteinen vuosimallin 1974 406 lavamersu. Hemmetin moinen härveli siihen nähden, että kone oli pystylamppumersusta otettu 220 d.
Kyllähän silläkin pystyi ajaa, muttei tosiaan ollut mikään kiireisille ohitteleville bisnesmiehille suositeltava malli.
Mikä lantikka sulla muuten on?
Onko se ihan oikea (III-sarjaa tai vanhempi) vai defender?
Pitkä vai lyhyt?
Mulla jälkikasvu (2 poikaa) vieläkin haikailee lantikan perään!
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Takaisin pinnalle.
Nyt kone killuu ketjutaljan varassa nokalla ja alkaa kiinnikkeiden teko mutta olisko jollain hyviä kuvia 123 240d konehuoneesta?
Ongelmina olisi tuo alipainepumppu, ohjaustehostin, jäähdytysletkut ja kaasuvivusto.
tai olisko JKL seudulla tuommoista jota sais tulla vilkaisemaan/kuvaamaan?
hietsu kirjoitti:Takaisin pinnalle.
Nyt kone killuu ketjutaljan varassa nokalla ja alkaa kiinnikkeiden teko mutta olisko jollain hyviä kuvia 123 240d konehuoneesta?
Ongelmina olisi tuo alipainepumppu, ohjaustehostin, jäähdytysletkut ja kaasuvivusto.
tai olisko JKL seudulla tuommoista jota sais tulla vilkaisemaan/kuvaamaan?
Huomenna voisin tuoda niin paljon kuvia kun haluaa, kun tulee tultua käymään siellä kaupungillakin.
Hae ainakin kumityynyt jostain 123korisesta ja voi olla kiinnikkeiden järkeilyä helpompaa laittaa kokonainen koneen alle tuleva pakki jostain mersusta lantikan koriin kiinni
koneessa ei ole mukana koneen kiinnitys rautoja, ja ne olisivatkin liian pitkät sivulle.
Eli teen koneen puolen uusiksi ja kiinni rungon puolen alkuperäisiin kiinnikkeisiin.
Mutta ongelma on enempituo letkutus kun en ole nähnyt konetta autossa kiinni ja korjaus oppaassakaan ei saa hyvää perus kuvaa.
Tuossa tuttu kaveri totesi, että lantikan kone (diesel) ei ole kovin kestävä. Kone ei hajoa, mutta kuluu -- remonttikuntoon jopa alle 100 km matkalla. Ainakin tässä suhteessa joku OM on ihan yliverto.
Mitä ko. kaverin -76 LR:ssa on joskus tullut oltua, niin siinä saa kyllä tyylille pistää aika paljon painoarvoa; ihan objektiivisessa vertailussa tuota ei mukavaksi voi sanoa millään.
Pistä ihmeessä johonkin nettiin raporttia projektin kulusta.
kyllähän tuo lantikan kone on jo remontin jälkeen heti väljä kertoo tarinat ja kylvää öljyä urakalla aina.
nyt alkaa MB sovitus nokalle ja ahdasta on
varsinkinöljypohja on aikalähellä etuperää(eli öljypohjan muotoilu)
syvälle tulipellin alle menee
ja tallin kattokin vaati koukun asennuksen.
Viimeksi muokannut hietsu, Ti 18.10.2005 21:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nostetaan taas, kone olisi muuten startti kunnossa, mutta nyt on tökkinyt jo hetken pieni mutta hankala ongelma:
Tuossa lohkossa on ollut ilmeisesti lohkolämmitin tuossa ja siihen ei löydy vastaavaa tilalle.
Ratkaisu ehdotukset
-Löytää jonkun auton lämppäri joka käy:
1.halk 28mm kierteellä
2.halk 28mm
Mulla on omas om615 konees lohkolämmitin tuossa taaempana ja lyömällä kiinni-olevaa mallia.Olen myös nähnyt malleja joissa lohkolämmitin on tuollasen ison mutterin kohdalla ja sokkakiinnitteinen,taisi olla 200d 0m 615 -79.Jos ei muuten löydy sopivaa niin laita letkulämmitin,jotkut kehuvat sitä paremmaksi kun perinteinen lohkis.