Mitenkäs teillä kun enemmän olette näitä rakennelleet.
Turbotettiin 250D ja coolerikin tuli pantua sekä paineohjattu pumppu.
No kaikki katsastus hommat suju murheetta(tarvittiin tehomittaus+korjaamokäsikirja kainaloon todistamaan jarrut) Mutta sitten hullu katastuspiällikkö päätti et pitää ottaa rekkariotteesta yks henkilö pois koska paino on noussu liikaa
Mistäs mahto tietää mitä se nyt painaa ku ei puntariin vieny?
Luulenpa että jos siitä jätti vittuilun pois niin ei jääny ku suu auki...
Auto on siis 124 250D -86
No huhhuh, enpä kyllä voi käsittää mistä oli kats. inssi tuommosen keksinyt. Ellei sitten kyseessä ollut 7hlön farmari tai viime vuonna muutettu pakuksi?
Kyllähän sedania on saanut viidelle rekisteröitynä raskaammallakin tekniikalla kuin 5-syl diesel vaikka tuohon lisäisikin painolastiksi turpon ja kuulerin. Pikkukoppaiseen 190-malliin tuon kyllä ymmärtää kun vaihdetaan keulalle raskaampi kone kuin mitä malliin koskaan on ollut tarjolla.
Hiukan oudolta kuulostaa, oisit vaikka väittänyt, että autossa on edessä 300d jouset. Muutenkin joskus tuntuu, että mersuja syynätään konttorilla usein tarkemmin, kuin joitain muita autoja.
sedan on kyseesssä juu.Kyllähän se sitä syytä yritti selittää mutta meni niin pahasti yli etten tajunnu mitään
no eipä siitä mitään haittaakaan ole ollut ku yleensä yksin autossa istuskelee ja eikös autossa tilapäisesti saa olla yks ylimääränen?
Mulla ainakin punnittiin, ens katto jostakin iskaritesteristä tai jostain, että painot noussu ja sen jälkeen viralliseen punnitukseen...että oisko se vaa sillä testerillä kattonu...
Mulla on nelipaikkanen urheiluauto. Sen ymmartää kun 2.0E:n tilalle heitetään 2.5Turbod, että painoa tulee reilusti lisää.
Mutta jos auto on jo ollut 250D alunperin niin mitä tuota sitten vähentämään
Wahva115 kirjoitti:Mulla ainakin punnittiin, ens katto jostakin iskaritesteristä tai jostain, että painot noussu ja sen jälkeen viralliseen punnitukseen...että oisko se vaa sillä testerillä kattonu...
Joo voi olla katto samalla tavalla mut eipä maininnu mitään.
Mikäs siinä muuten on et pelkän ahtimen saa laittaa jarrut muuttamalla mut jos tulee cooleri ni vaadittiin teholappu?Ei se nyt ihan ihmeitä tee
tomaatti kirjoitti:Mikäs siinä muuten on et pelkän ahtimen saa laittaa jarrut muuttamalla mut jos tulee cooleri ni vaadittiin teholappu?Ei se nyt ihan ihmeitä tee
Inssin/konttorin vakiintunut tapa. Jälkiasennetulle turbollekin pitäisi vaatia teholappu. Toisaalta voivat olettaa että jälkiasennusturbo ilman kuuleria vastaa tehdasturboa, jonka tehot ovat tiedossa 2,5-litraisen koneen tapauksessa. Tämä ei kuitenkaan ole virallinen toimintatapa, vaan pääsääntöisesti turbotettua moottoria muutoskatsastettaessa teholappu vaaditaan.
Voipi olla että katastussetää otti se vähän pannuun kun päästökoe otettiin niin nyppäsin pumpulta paineletkun auki ja tökkäsin sen pultin päähän pystyyn. Silti oli siinä hilkulla et meni läpi. Kyseli kovin meinaanko aina ajaa letku tulpattuna
tomaatti kirjoitti:Voipi olla että katastussetää otti se vähän pannuun kun päästökoe otettiin niin nyppäsin pumpulta paineletkun auki ja tökkäsin sen pultin päähän pystyyn. Silti oli siinä hilkulla et meni läpi. Kyseli kovin meinaanko aina ajaa letku tulpattuna
tomaatti kirjoitti:Voipi olla että katastussetää otti se vähän pannuun kun päästökoe otettiin niin nyppäsin pumpulta paineletkun auki ja tökkäsin sen pultin päähän pystyyn. Silti oli siinä hilkulla et meni läpi. Kyseli kovin meinaanko aina ajaa letku tulpattuna
No kylläpä kaivoit verta nenästä...
Ei voi kyllä muuta sanoa..... se on ruukattu ottaa jo kotona pois tai sitten se on sähköllä. Tahtoopi syyni tarkentua tommosista kujeista....
Aki P kirjoitti:Ei voi kyllä muuta sanoa..... se on ruukattu ottaa jo kotona pois tai sitten se on sähköllä. Tahtoopi syyni tarkentua tommosista kujeista....
Siinä kun inssi ottaa tötteröä putkesta pois voi painaa nappia, ja puhaltaa voimasauhut naamalle. Varsinkin jos on monta katsastuspaikkaa paikkakunnalla, heh heh, no ei kait. Tärkeitä hemmoja ne K-inssitkin on ja kaikkea hyvää heille valitsemallaan tiellä.
tomaatti kirjoitti:Voipi olla että katastussetää otti se vähän pannuun kun päästökoe otettiin niin nyppäsin pumpulta paineletkun auki ja tökkäsin sen pultin päähän pystyyn. Silti oli siinä hilkulla et meni läpi. Kyseli kovin meinaanko aina ajaa letku tulpattuna
No kylläpä kaivoit verta nenästä...
Ei voi kyllä muuta sanoa..... se on ruukattu ottaa jo kotona pois tai sitten se on sähköllä. Tahtoopi syyni tarkentua tommosista kujeista....
Niinhän se PITI otaa mutta just ennen testausta katottiin kaverin kans toisiimme -Muistiks sen letkun??
No mistäs arvasit Taitaa olla jo kuuluisa paikka noista oudoista katastustavoistaan.
No kyllä on juuu. Ihan niinkuin siellä olisi omat lait minkämukaan autoja katsastavat.
Ketäs sankari sinun autosi kohtalon tuomitsi? Loimaaltahan löytyy suomen virallinen mestarikatsastajakin
Itse en ainakaan käytä siellä yhtäkään autoa vaan vien kaikki järjestäen forssan K1 katsastus asemalle. Siellä palvelu pelaa eikä turhasta valiteta.
Järvi sen syynäs. Äijä on itekki mesemiehiä ja sitte keljuilee sielunveljille
Sitte siellä on tää nuori neitonen joka yhen kerran anto mulle leiman vaikka autossa oli niin paljon vikaa et ite olisin pistäny ajokieltoon
Harmi ettei ole enää bemaria kun niistä siellä tykättiin. Sollahan oli ainakin silloin joskus bemumiehiä ja anto mulle armosta leiman vaikkei järvi antanu. Oli pyyhin muutettu yhelle sulalle ja se ei sitten järvelle mitenkään käyny.
Nyt taitaa mennä jo liikaa asian ohi.