MB 190 2.5 TD -88 ilmanongelma ym.

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Makke
Sisäänajossa
Sisäänajossa

MB 190 2.5 TD -88 ilmanongelma ym.

Viesti Kirjoittaja Makke »

Morjes mersu-gurut!

Mulla on MB 190 2.5 TD -88 autossa (todennäköisesti) ilmaongelmia käyntiin lähdössä (hehkut ja rele ok). Eli auto käynnistyy heti, mutta ei käy tasaisesti ja sauhuttaa, vika ilmenee kylmänä ja lämpinäkin esim. puolen tunnin seisonnan jälkeen. Mikä mahtaisi olla yleisin vika mikä on vastaavanlaista aiheuttanut? Voisiko se olla esim. siirtopumppu?

...ja toinen ongelma eli lotkotus tyhjäkäynnillä, joka kuuluu turbon ilmanoton lähettyviltä, onko ominaisuus? Alipainepumppu vaihdettu muusta syystä puolen vuotta sitten ja sillä ei ollut vaikutusta tähän ongelmaan...

Osaako joku auttaa?

--makke--
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Oisko suuttimen ylivuotoletkut huonona? Ja jos ei ilmaa, niin sitten voi olla kannessa venttiilit niin syvällä, että vaikuttaa puristuksiin.
Joku mersupurkaamo??
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Lotkotus kuuluu kun imuventtiilit kantaa , nostin jumissa tai venttiilit syvällä istukoissa :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
petska
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja petska »

minulla oli ykkössylinterin nostajat pasana otti lotkotuksen käydessä mut käytin kannen pois samalla ja istukat ei ollut pahasti vialla mut koneistettiin....ja luulin että öljyn paineet karkaa jakopäähän...ja syöttöpumpun laakeroinnissa oli myös pientä vikaa ja sen huollatin pp-dieselissä ja keskipakosäädin oli väljänä joten nyt käy nätisti... kun tarpeeksi ison huollon teki...ja tonnin pintaan maksoi...koko homma kansi työt 224eur nostajat 160eur ja pumppu jotain 500eur ja tiivisteet ja kannen puliti jotain 140er ja pientä kiroilua ja ruuvausta tallissa...ja hinnat oli muistista joten pientä heittoo saattaa olla...
Itse tein ja säästin
Vastaa Viestiin