jytäkkä kirjoitti:Ruostuminen johtuu(mutu) palkin alla olevan (panssari)muovin
muodostamasta taskusta,kun se on kiinnitetty ruuveilla
suoraan palkkiin ja vesi seisoo muovin päällä.
Liekö muovia muutettu faceliftiin.
Tuskin uutta palkkia kannattaa vaihtaa jos vanha
on vähänkään kuosissaan,irtoruosteiden puhdistus ja
palkin maalaus ja rasvaus/massaus tulis äkkiseltään mieleen.
Ja muoviin pitäis porata palkin alle vedenpoistoreiät.
Soon juuri näin. Vanhemman mallin väyrysen pohjamuovia en ole koskaa hämmästellyt, mutta keskustelun innoittamana irroitin omastani kaikki kolme pohjassa olevaa muovilevyä. Kappas kehveliä. Kahdessa etummaisessa levyssä oli yläpinta lähes täynnä sellaista mustaa kovahkosta vaahtomuovista tehtyä "äänieristys" kuviointia. Vähän niinkuin konvehtirasian kolot, mutta eripäin. Ehkä ymmärsitte. Jos ne ei kerää p"sk"a ja kosteutta pohjaan, niin mitkä sitten. Siinä lähti painepesurilla molemmista levyistä kaikki kuvioinnin huitsan tuuttiin. Lähti muuten yllättävän kevyesti. Ei tarvinnut edes kiroilla

.
Ai niin, sitten asiaan. Puheena oleva alapalkki oli ollut kiinteässä kosketuksessa kosteuden skeidan ym kanssa niin kauan, että parista kohtaa alapalkin pohjassa oli havaittavissa ruostetta

. No toinen oli tulitikkuaskin kokoinen ja toinen tupakkiaskin kokoinen alue.
Teräsharjaa, hiomapaperia, sinkkispraytä ja pääle mustaa maalia, niin avot. Taas on ruostepeikkoa torjutta tilapäisesti vähän aikaa

.
Eli ei taida olla faceliftissä huomattu ainakaan parempaan suuntaan mennä tässä asiassa. Niiistä reiistä puheen ollen, niin aina silloin tällöin reiät ovat täyttä asiaa

.