mb 124 pohjamuovi
mb 124 pohjamuovi
mikä merkitys solukumilla pohjamuovissa on? Voiko jättää pois,kun on irronnut ja vähän repaleinen?
Re: mb 124 pohjamuovi
Vaikuttaa hieman äänieristykseen, eritoten dieselmalleissa. Samaa "superlonia" on myös moottoritilan alaosan sivuilla olevissa pahveissa.urpopp kirjoitti:mikä merkitys solukumilla pohjamuovissa on? Voiko jättää pois,kun on irronnut ja vähän repaleinen?
Viimeksi muokannut Timo L., Ke 26.01.2005 17:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
..
Vai oikein äänieristettä pohjamuoveissa,jopas jotakin.Ei kenelläkään olisi kuvaa 124:sen (bensa tai diesel)pohjamuoveista,mieluiten ihan asennettuina?Käsittääkseni ainakin diesel on varsin koteloitu.Ja kauheissa hinnoissa nuo muovit on!Pikkumersussahan(bensa) on vain yksi muovi,ja olenkin omatoimisesti jatkanut sitä hieman.Edelleen muuten myytävänä alkuperäinen teräksinen pohjasuoja.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
< Edelleen muuten myytävänä alkuperäinen teräksinen pohjasuoja.>
Hiukan ihmettelinkin tuota pohjamuovia. Omassani on jykevä panssari. Hyvä että on, sillä olen tömäyttänyt muutaman kerran varsin mehukkaasti metsäteillä keskitöyssyihin. Todennäkäisesti muovit olisivat olleet jo toisessa seurakunnassa.
Hiukan ihmettelinkin tuota pohjamuovia. Omassani on jykevä panssari. Hyvä että on, sillä olen tömäyttänyt muutaman kerran varsin mehukkaasti metsäteillä keskitöyssyihin. Todennäkäisesti muovit olisivat olleet jo toisessa seurakunnassa.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
- P.Wahlberg
- Sisäänajossa
- Viestit: 39
- Liittynyt: Ma 25.10.2004 15:46
- Paikkakunta: Espoo
Jatketaas vähän vanhaa aihetta:
Tarkoitus olisi värkätä omaan 124-malliseen vaunuuni paikoilleen noi alusmuovit. Millä tulevat oikeaoppisesti kiinni, lähinnä se takimmainen muovi? Kateruuveja vähän ite ajattelin mutta ovatko liian pitkiä? Vai ovatko reiät peräti pulttikierteisiä? Ei viittis turhia reikiä ehjään pohjaan tehdä.
Tarkoitus olisi värkätä omaan 124-malliseen vaunuuni paikoilleen noi alusmuovit. Millä tulevat oikeaoppisesti kiinni, lähinnä se takimmainen muovi? Kateruuveja vähän ite ajattelin mutta ovatko liian pitkiä? Vai ovatko reiät peräti pulttikierteisiä? Ei viittis turhia reikiä ehjään pohjaan tehdä.
Tarkoitukseen saa ainakin Veholta sopivia ruuveja. Tarkempia speksejä en muista, mutta ruuvikierteillä ovat ja tulevat kiinni pohjassa olevaan reikään painettavaan vastakappaleeseen. Ruuvin kannassa on kiinni sellainen kaksi senttiä leveä lenssi.
Molemmat muovit tulevat samoilla ruuveilla kiinni, liitoskohdassa menevät päällekkäin.
Molemmat muovit tulevat samoilla ruuveilla kiinni, liitoskohdassa menevät päällekkäin.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Elikkäs tavanomainen lyhyt pelti/kate ruuvi käy isojen alusprikkojen kera. On Vehon suunnalle niin harvakseltaan asiaa että täytyy ite välillä sovellella. Ne vastakappaleet taitavat siellä pohjassa ollakin, kun autoa eilen pääsin altapäin ihailemaan.
Etummaisen muovin paikalle tulee meidän autoon se MB:n oma "peltinen" vastaava joka taitaakin tulla ihan tavallisilla 8mm pulttiloilla kiinni.
Etummaisen muovin paikalle tulee meidän autoon se MB:n oma "peltinen" vastaava joka taitaakin tulla ihan tavallisilla 8mm pulttiloilla kiinni.
Pitää paikkansa, ruuveiksi käy harvakierteiset pelti ruuvitmjo33400 kirjoitti:On niitä 124:n muovipohjia myös yksiosaisia, kuten 260E-89.
esim; aiemmin mainitut kate ruuvit.
Vasta puolella neliön muotoista klipsiä josta käytetään
nimeä "peltimutteri"
W203 C200TA -04
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
W203 C320 A -00
W202 C320TA -98
VW T5 -08 Duuni auto
VW T5 -06 Duuni auto
Ex W 124 260EA -88
Ex Spinrter 312 96
Ex W 201 EA -83
Ex W903 309 -87
En edes muista mutta muutama
10 kattilaa nuoruudessa
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
Toisella puolella taka-akselin edessä ei muistaakseni kuulu olla muovia. Bensamalleissa apukuskin puoleinen muovi suojaa mm. bensapumppua, mutta muovi on myös dieseleissä.B. Wikström kirjoitti:Minulla ei ole edessä mitään muoveja. Takana on toisella puolella mutta kuuloko toisellakin puolella olla? Suunnitelmissa on ollut hankkia se "panssari" öljypohjan suojaksi mutta niin kuin joku jo mainitsi niin ovat niin prkleen kalliita
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Joku korkeampi aerodynaaminen/psykosomaattis-eksistentiaalinen merkitys noilla muovilevyillä tiettävästi on. Omasta itsehaetusta 200D:stä noi takimmaiset muoviklisut löytyy mutta 2 etummaista ovat jonnekin Saksanmaalle jääneet.
Takana on ainakin meidän autossa molemmin puolin ne pienemmät "ohjaimet". Toinen on vähän "vajaampi" johtuen samoille tanhuville sijoitetusta äänenvaimentimesta.
Takana on ainakin meidän autossa molemmin puolin ne pienemmät "ohjaimet". Toinen on vähän "vajaampi" johtuen samoille tanhuville sijoitetusta äänenvaimentimesta.
Jatketaas hiukan vanhaa jutustelua...
Eli tuli moottorin suojaksi asenneltua se peltinen panssari ja laatikon alle se isompi muovilätyskä. Ajokokemusta on tuon puuhastelun jälkeen kertynyt pari megametriä. Täytyypä vaan sanoa että eivät ole turhia varusteita.
1. Ääntä vaimentavat aika hyvin, tosin vasta nopeuksilla +100km/h. Huomasin eron heti ekalla motaripätkällä.
2. Kulutuskin tuntuisi tippuneen. (Tosin parin poltellun tankillisen perusteella ei ehkä vielä kannattasi tällaisia mennä laukomaan...)
3. Mikä parasta, auto ei enää tunnu tarttuvan sivutuuleen niin hanakasti. (Vai liekö vaan harhaa??)
Onko muilla vastaavia tuntemuksia vai olenko yksin hassujen tuntemusteni kanssa?
Eli tuli moottorin suojaksi asenneltua se peltinen panssari ja laatikon alle se isompi muovilätyskä. Ajokokemusta on tuon puuhastelun jälkeen kertynyt pari megametriä. Täytyypä vaan sanoa että eivät ole turhia varusteita.
1. Ääntä vaimentavat aika hyvin, tosin vasta nopeuksilla +100km/h. Huomasin eron heti ekalla motaripätkällä.
2. Kulutuskin tuntuisi tippuneen. (Tosin parin poltellun tankillisen perusteella ei ehkä vielä kannattasi tällaisia mennä laukomaan...)
3. Mikä parasta, auto ei enää tunnu tarttuvan sivutuuleen niin hanakasti. (Vai liekö vaan harhaa??)
Onko muilla vastaavia tuntemuksia vai olenko yksin hassujen tuntemusteni kanssa?

Tuota teräksistä panssaria on käsittääkseni ainaski taksikuskit suosinu, koska joutuvat ajelemaan silloin tällöin tuntemattomia mökkiteitä ym. Kait semmosia luulis jo löytyvän purkaamotavaranakin. Ja siitä kulutuksen tippumisessa muovien kanssa voi taatusti olla perää, koska kyllähän nuo vähentää ilmanvastusta ku ei auton alle pääse syntymään samalla tapaa pyörteitä pohjan ollessa tasainen.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo