
123 230E käy kolmella pytyllä
123 230E käy kolmella pytyllä
Olipa sitten tullu viime viikon aikana tuohon parikymppiseen kaunottareen käyntiongelmia. Auto oli vielä sattumalta vanhempieni käytössä, kun ite olin reissussa niitten 200D:llä, joten en ees tiiä, kuinka kaikki oikein tapahtui. Tänään tutkin sen verran, että vika on kakkossylinterissä. Tarkistin, että kipinää tulee, joten oisiko vika sitten ruiskussa tai venttiileissä? Apuva! 

Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Perskutarallaa!
Eipä oo näemmä keltään löytyny taikatempunomaista ratkaisua ropleemaani. Pitää lähtee tutkimusretkelle konehuoneen puolelle ja koittaa saaha ite vika selville. Raportoin illemmalla.
Eipä oo näemmä keltään löytyny taikatempunomaista ratkaisua ropleemaani. Pitää lähtee tutkimusretkelle konehuoneen puolelle ja koittaa saaha ite vika selville. Raportoin illemmalla.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Kyllä vaikuttaa hämärältä.
Alkuun luulin, että ainoastaan kakkonen on pimeänä, mutta todettiin että myös nelonen on. Tutkittiin ja nyvittiin tulpan johdot sitten kakkonen alko pelaaman. Tulppia kun tarkasteltiin niin nelosen tulppa oli sen näköinen ettei oo käyny kunnolla vähään aikaan. Myös ykkönen otti ja mykkeni välillä. Siinä vaiheessa kun muut pytyt pelas, niin löysättiin nelosen suuttimen putkea sen verran että sieltä bensaa lorahti. Tämän jälkeen kun putki tiukattiin ja startattiin, niin kaikki sylinterit toimi.
-> koeajolle
Alkuun luulin, että ainoastaan kakkonen on pimeänä, mutta todettiin että myös nelonen on. Tutkittiin ja nyvittiin tulpan johdot sitten kakkonen alko pelaaman. Tulppia kun tarkasteltiin niin nelosen tulppa oli sen näköinen ettei oo käyny kunnolla vähään aikaan. Myös ykkönen otti ja mykkeni välillä. Siinä vaiheessa kun muut pytyt pelas, niin löysättiin nelosen suuttimen putkea sen verran että sieltä bensaa lorahti. Tämän jälkeen kun putki tiukattiin ja startattiin, niin kaikki sylinterit toimi.


-> koeajolle
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Koeajolla saatiin kaverin kanssa sellanen visio et jospa oliskin vesi syynä tähän kaikkeen. Elikkä jos ruiskun jakajassa olis vettä, niin se vois selittää sen että pois pelistä oleva sylinteri vaihteli. Kävin hakee jäänestoainetta ja ajelin kierrokset tapissa jonkun aikaa. Nyt tuntuis pelaavan, jos ei normaalisti, niin ainaski samalla tavalla ku aikasemmin talvella.
Onkos tuo suuttimien tarkistaminen hankalakin homma? Aattelin kyllä et vois viiä bilikan merkkiliikkeeseen ( Vai tietääkö kukaan Lappeenranta- Imatra välillä jotain muuta luotettavaa pajaa?) säädettäväks ku on tuo tyhjäkäyntikin vähän korkeella, jos sitte kattoisivat suuttimetkin siellä.
Onkos tuo suuttimien tarkistaminen hankalakin homma? Aattelin kyllä et vois viiä bilikan merkkiliikkeeseen ( Vai tietääkö kukaan Lappeenranta- Imatra välillä jotain muuta luotettavaa pajaa?) säädettäväks ku on tuo tyhjäkäyntikin vähän korkeella, jos sitte kattoisivat suuttimetkin siellä.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Ei ole paha homma. Ota suuttimet irti ja laita niihin putket takaisin kiinni. Putkia voi taivutella ainakin vähän (ts. minä en saanut yhtään poikki / luttuun kun testasin pari suutinta). Paina ilmamäärämittarin lautanen alas, ja huuda kaverille että laittaa virrat päälle. Jos suuttimista tulee bensaa sumuna, hyvä. Jos bensa tulee "kusena", huono.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Kiitoksia neuvoista!
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Nostetaas muistojen syövereistä vanha topikki pinnalle. Teki samanmoiset temput taas toi auto, ku mitä tuolloin melkein kolme vuotta sitten, eli kävi kolmella. Totesin tulpanjohtoja irti käyttämällä nelossylinterin olevan tyhjäkäynnillä pois pelistä. Löysäsin sitte ruiskun putkea auton käydessä ja sitte ku sen tiukkasin, ni käynti tuli normaaliks. Ilmeisesti siellä oli sitte taas vettä, joka ei menny suuttimesta läpi. Auto oli ennen oireilua ollu pari viikkoa melko olemattomalla käytöllä ja tankki melkein tyhjänä. Ilmeisesti nuo vähän aikaa sitten nollan molemmin puolin olleet lämpötilat on aiheuttanu kosteuden tiivistymistä tankkiin.
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Tietoni voi olla väärä, mutta eikös bensassa pitäisi olla jo valmiiksi sen verran vettä poistavaa tököttiä, ettei tenua tarvitse lisätä?
Tai jos jostain mittarista saa vesi/bensaseosta, kysymys on epäkurantista polttoaineesta.
Tai jos jostain mittarista saa vesi/bensaseosta, kysymys on epäkurantista polttoaineesta.
-----------------------------------------------------------
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI
MB C 240T (W202)
Audi A4 Avant quattro 2.0 TFSI