Ollaan lähdössä ensi tiistaina autonhakumatkalle Saksaan.
Henkilö, jolle allekirjoittaneen piti hakea Mersu onkin kuulemma kahden vaiheilla eli saattaisi hyvin olla mahdollisuus tuoda jollekin kulkupeli huomattavan huokeasti ns omakustannehintaan.
Pikaisesti sähköpostiyhteyttä allekirjoittaneeseen jos maistuisi vaikka kolmen-neljän tonnin hintainen W124 300TD /TDT farkku tai mitä sitten kukin sieltä haluaa. Jotain W124 260E -mallejakin saa alta kahden tonnin.
Ja kun on nyt kerrankin kohtalaisen kokenut Mersun kropaaja ja luotettavaksi tiedetty hakumies kyseessä
Kyllähän tässä tuli varmarin hankintakin mietittyä.
Kovasti olisi sellaselle käyttöä mutta tulin siihen tulokseen että nyt taitaa olla huono aika hankkiutua eroon nykyisestä ikänsä suomessa pyörineestä yksilöstä, kun en sitä puoli-ilmaseksi kenellekään anna.
En sitten tiedä onko tuo autonvälittäjän hommakaan niin helppoo ja hauskaa että kannattaa alkaa enempää harrastaan.
Tulipahan kirjoteltua aika joutavanpäivänen tarina, mutta tällasta se on kun on jo toista viikkoa ilman autoa. Ei auta edes jatkuva jalkayhteys jokasuuntaan vaan on lueskeltava mersumiesten juttuja.
Kaikenlaista Harmia
Henri Junkkala kirjoitti:Ollaan lähdössä ensi tiistaina autonhakumatkalle Saksaan.
Henkilö, jolle allekirjoittaneen piti hakea Mersu onkin kuulemma kahden vaiheilla eli saattaisi hyvin olla mahdollisuus tuoda jollekin kulkupeli huomattavan huokeasti ns omakustannehintaan.
Pikaisesti sähköpostiyhteyttä allekirjoittaneeseen jos maistuisi vaikka kolmen-neljän tonnin hintainen W124 300TD /TDT farkku tai mitä sitten kukin sieltä haluaa. Jotain W124 260E -mallejakin saa alta kahden tonnin.
Ja kun on nyt kerrankin kohtalaisen kokenut Mersun kropaaja ja luotettavaksi tiedetty hakumies kyseessä
Vaimon työmatka piteni 330tkm:iin. W124:lle voisi olla tarvetta. Ei kuitenkaan farkulle, vaan sedanille ja perusmallille, tietty 5 tai 6-sylinterinen kone olis poikaa, mutta kuiten alle 4T€ hintaluokassa olis pysyttävä.
Haluan myös nähdä auton, ennen kaupantekoa. Eli en osta sikaa säkissä, vaikka luotankin sinuun 100%:sti.
PS. Uolevi olis sitten myynnissä, jos mulle auton toisit.
Viimeksi muokannut Jokko Päivärinne, Ti 19.08.2003 20:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kannattaa sitten ihan aidosti muistaa sellainen tosiasia että saksassakaan kukaan ei myy hyvää liian halvalla, eli tuollainen 3 -4000 €:n TD/TDT on kyllä juurikin niin epäilyttävä auto että omat kokemuksen huomioiden (kyseisten autojen varaosahinnat ja tekniikka) pysyisin noista vähän saakelin kaukana.
Toisekseen mallikohtaiset veroprosentit taisivat olla TDT:lle 38, joten siitä sitten vaan nykykäytännön mukaisesti veroja maksamaan.
Day Downhill kirjoitti:Vaimon työmatka piteni 330tkm:iin.
Kuussako hän käy töissä?
Noh olipas taas laadukas vitsi.
Sotkamossa käy. Kerta viikkoon ajaa sen välin. Pari yötä on perillä ja sitten takasin.
Siis 330km per sivu taitaa olla oikea luku. Siitä seuraa, jotta 32tkm vuoteen tulee kilometrejä, jos sentään neljä viikkoa on lomallakin.
Ja lisäksi autolle tulee tietysti muutakin ajoa, perheen tuntien vähintään 10-15tkm/v . Siis, businessceissi dieselipelille on selvä.
Muttei kannattane ihan huokeinta vaihtoehtoa valita, sillä välillä J:kylä - Sotkamo on aikas paljon 'keskellä ei mitään' -osuuksia. Ei ole kiva soitella apua pimeässä syksyssä yrittäen kuvata mihin korpeen on jäänyt.
Niin, kuten nimimerkki "asiantuntija" totesi, myös Saksassa hyväkuntoisen, luotettavalla huoltohistorialla varustetun turbodieselin löytäminen halvalla on erittäin vaikeaa, ellei peräti mahdotonta.
(Vaikka ottaisi etsintäkentäkseen koko laajan maan)
Toivotan kuitenkin onnea Henkan hakureissulle.
Itse olemme tuoneet nyt 3 hyväkuntoista autoa eteläsaksasta Suomeen, ja jokaisesta, olemme myös joutuneet täyden hinnan maksamaan.
(Siitäkin huolimatta, että tyttäremme asuu Sveitsissä ja vävymme on saksalainen)
Esim. jos saisi ostettua Saksasta esim. 124 250TD:n . 5000 euron hintaan, muodostuu auton kokonaishinnaksi kaikkine kustannuksineen Suomessa n.11500-12000 euroa, vaikka kaiken itse hoitaisi. Se on fakta.
Tiengen kirjoitti:Esim. jos saisi ostettua Saksasta esim. 124 250TD:n . 5000 euron hintaan, muodostuu auton kokonaishinnaksi kaikkine kustannuksineen Suomessa n.11500-12000 euroa, vaikka kaiken itse hoitaisi. Se on fakta.
Sitä määkin koitin väittää jossain threadissä, mutta kukaan ei tuntunut uskovan. Ja sitten kun puhutaan 90-luvun alun autoista, niin hyväkuntoisen yksilön kokonaishinnaksi tulee jo lähemmäs 15th€. Riippuu tietenkin paljon mallista, mutta ainakin dieselien verot ovat aikas muhkeita.
Esim. tuo velipojan -88 coupe maksoi rahteineen Saksassa jonkun verran yli 5000€. Minun mielestäni ei Saksasta saakka kannata lähteä hakemaan ainakaan kovin paljoa huonokuntoisempaa autoa, kuin tuo. Niitähän riittää Suomessakin, eikä ne tunnu kelpaavan oikein kenellekään. Tosiasia on, ettei Saksastakaan saa hyvää halvalla, vaikka puhutaankin Saksan mittakaavassa romis-ikäisistä autoista.
Pasi M. kirjoitti:
Esim. tuo velipojan -88 coupe maksoi rahteineen Saksassa jonkun verran yli 5000€. Minun mielestäni ei Saksasta saakka kannata lähteä hakemaan ainakaan kovin paljoa huonokuntoisempaa autoa, kuin tuo. Niitähän riittää Suomessakin, eikä ne tunnu kelpaavan oikein kenellekään. Tosiasia on, ettei Saksastakaan saa hyvää halvalla, vaikka puhutaankin Saksan mittakaavassa romis-ikäisistä autoista.
No kommentti tähän loppuunkuluneeseen aiheeseen No ei alta viiden tonnin autoja varmaan kannata siinä mielessä lähteä Saksasta ostamaan jos ajattelee lompakkoa. Sen sijaan jos ajattelee auton kuntoa on Saksan haku ehdoton valinta. Noinkin vanhoista autoista huomaa aika helposti onko ajeltu hiekkateillä vai ei. Kivenhakkaumia jokapuolella.