Kondensaatiovettä takakontissa!
- TaunusTomi
- Vakiokalustoa
- Viestit: 163
- Liittynyt: Ti 11.01.2005 18:48
- Paikkakunta: Pori&Noormarkku-city
- Viesti:
mulla 93-kakkosnelkus on takaluukun kannessa verhoilu enkä oo kyllä huomannu siellä minkäänlaista kosteutta,et kai se verhoilu kerää sitä jonkin verran?ittellä ollu aina tapana pitää sanomalehtee kaikkien mattojen ja takaluukun pohjalla paksu kerros ja vaihtaa parin viikon välein,joskus niihin kerääntyy enemmän ja joskus vähemmän kosteutta mutta ei rupee haisemaankaan niin äkkiä tunkkaselta kun on kuivat/puhtaat matot...
jos laitteet hajoo, se on niiden heikkoutta...
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-7644]Meisseli[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-10233]TAUNUS 2,9 COSWORTH BOA[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-7644]Meisseli[/url]
[url=http://www.taunusfinland.com/galleria/displayimage.php?pos=-10233]TAUNUS 2,9 COSWORTH BOA[/url]
vesi
Itse olen vuorannut takaluukun sisäpinnan foliopäällysteisellä eristeellä.En ole huomannut että olisivat kastuneet/alkaneet haisemaan ja olleet paikallaan jo toissakesästä ainakin.Mutta tiedä sitten.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
- mertsi1340
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
- Paikkakunta: JKL
@Ari
Voisitko kertoa mikä sun käytämä eriste on nimeltään? Itse olen tullut siihen tulokseen että luukunkanteen on pakko laittaa jonkunlaista eristettä, sillä eriste estää sisäilman kosketusta kylmän luukukannen kanssa ja kondensoituminen ei tapahdu. Ilma poistuu höyryineen (kirjoitinko tuo oikein
) sivuaukoista. Tai näin minä toivon tapahtuvan
.
Voisitko kertoa mikä sun käytämä eriste on nimeltään? Itse olen tullut siihen tulokseen että luukunkanteen on pakko laittaa jonkunlaista eristettä, sillä eriste estää sisäilman kosketusta kylmän luukukannen kanssa ja kondensoituminen ei tapahdu. Ilma poistuu höyryineen (kirjoitinko tuo oikein


Ex. W210, E200 (aut.), -97, 192tkm
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
..
Olen laittanut Biltemasta ostettua äänieristyslevyä,jossa on foliopinta ja liima valmiina.Niitä myydään eri kokoisina ja paksuisina. Löytyy Bilteman luettelon sivulta 263...tai http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi ... 2553729482
Jaaha,ei tuo linkki viekään perille,mutta löytyy linkistä: kemikaalit>äänieristys
Myös Motonet -kauppa myy vastaavanlaisia.
Sieltä saa myös bitumilevyä,mikä voisi olla ihan hyvä vaihtoehto myös.
Jaaha,ei tuo linkki viekään perille,mutta löytyy linkistä: kemikaalit>äänieristys
Myös Motonet -kauppa myy vastaavanlaisia.
Sieltä saa myös bitumilevyä,mikä voisi olla ihan hyvä vaihtoehto myös.
W123 200 (2024-)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
W220 S320 (2017-)
W210 E200 A (2012-)
ex W220 S320 (2023)
ex w124 230E A (2008-2012)
ex 190E (2002-2008)
ex w123 230 (1996-2002)
Mulla on sama ongelma. Pakkasella luukun kanteen kertyy jäätä ja kun nolla kelit tulee niin se sulaa ja tippuu vetenä kontin sisälle. Romu ja Mertsi puhuu kyllä ihan asiaa!
Itekin oon miettiny et pitäs jotenki eristää se luukun metallipinta kontin sisäilmasta. Kun kostea ilma kohtaa sen pakkasen puolella olevan pellin niin kosteus kondensoituu siihen peltiin ja jäätyy. Kaverin 124C:ssäkin näytti olevan vaan sellasta harmaata huopaa. Panis sellasta jollain tarroilla kiinni et saa helposti irti jos tarvii vaikka tuuletella sisältä tai jotai. Tollanen huopa kuitenkin hengittää hitaasti niin jos sinne pääsee jostain syystä kosteutta niin sen pitäs päästä poiskin.
Toinen vaihtoehto vois olla ruiskuttaa ohuelti jotai äänieristysmassaa tai jotai semmosta mikä eristää, muttei ime kosteutta. Eli kannattaa miettiä se niin ettei rupea vesi seisoon missään.
Pistän kuvia jos saan kehiteltyä siihen jotai.
Itekin oon miettiny et pitäs jotenki eristää se luukun metallipinta kontin sisäilmasta. Kun kostea ilma kohtaa sen pakkasen puolella olevan pellin niin kosteus kondensoituu siihen peltiin ja jäätyy. Kaverin 124C:ssäkin näytti olevan vaan sellasta harmaata huopaa. Panis sellasta jollain tarroilla kiinni et saa helposti irti jos tarvii vaikka tuuletella sisältä tai jotai. Tollanen huopa kuitenkin hengittää hitaasti niin jos sinne pääsee jostain syystä kosteutta niin sen pitäs päästä poiskin.
Toinen vaihtoehto vois olla ruiskuttaa ohuelti jotai äänieristysmassaa tai jotai semmosta mikä eristää, muttei ime kosteutta. Eli kannattaa miettiä se niin ettei rupea vesi seisoon missään.
Pistän kuvia jos saan kehiteltyä siihen jotai.
-----------------------------
W201 250D -89
W201 250D -89
- jösse12488
- Vakiokalustoa
- Viestit: 164
- Liittynyt: Su 19.12.2004 18:39
- Paikkakunta: Kärsämäki
Minkälaiset mersut teillä oikein on, omassani ( W 124-88) ei koskaan ole ollut kondensiovettä takaluukun sisäpinnassa
Tarkistakaa, että niitten sivuverhoilujen takana olevat "ilmanvaihtoräppänät" liikkuvat. Joskus olen nähnyt kun ne ovat massatessa/ kotelonsuoja aineilla kiinniliimautuneita ja silloin ei ilma kierrä. Vetää muuten takaikkunatkin huuruun paljon herkemmin. Samoin jos sivukoteloissa on tavaraa niin paljon, että verhoilu painautuu luukkuihin kiinni, niin ei ilmakaan kierrä. On tullut kokeiltua sekin... 



MB W 202 220 D aut -96
Valmet 305
Nissan KingCap
Valmet 305
Nissan KingCap
itselläni w124 farkku ja on näin talvella näköjään täydellinen huurukaappi(pakkasella ikkunoiden skrabaus sisältä välttämätön).Vuoti takakonttiin vettä reilusti.vuodot on nyt tilkitty ja auto on kuiva mattojen alta ynnä muualta.pidin sisällä 3,5kw lämppäriä vuorokauden täysillä Silti paska tuntuu huurtuvan vaan kiihtyvällä tahdilla. Vaihtuukohan autossa kunnolla ilma eli mistä farkussa on noi ilman poistoräppänät?
Räppänät löytyy farkussa varapyöräkotelosta ja toiselta puolen samasta kohtaa. Huopa niiteillä kiinnitettynä siellä oik. puolella laitettu päälle. Usvaongelmista ei ole tietoakaan omassa farkussa. Se kondenssivesi luukun kannessa koskee vain tenavamallia. JA KONDENSOITUMISTA LUUKUN KANTEEN TAPAHTUU SITÄ ENEMMÄN ;MITÄ PAREMMIN ILMA KIERTÄÄ!! Mieluiten pitäisin auton sisältä kuivana tyhjentämällä matot, muuten se löytyy peräkontista!! Noh.. tiedän kyllä että se on siellä väkisin,ei siihen auta kuin eristys.
250TD -86, 260E LANG -90
- mertsi1340
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
- Paikkakunta: JKL
Romun kanssa olen ehdottomasti sama mieltä. Mun autossa kun kaikki ovet ovat suljettuna ja auton lämmitys on täysillä, ilma poistuu sivuaukoista "viheltämällä". Siis ilma kiertää hyvin ja siinä on ongelman ydin. Auton sisältä tuleva ilma tulee kosketukseen kylmän luukukannen kanssa ja seurauksena vesi kondensoi kanteen ja jäätyy. Jonkunlainen eriste näyttää olevan ainut ratkaisu.KONDENSOITUMISTA LUUKUN KANTEEN TAPAHTUU SITÄ ENEMMÄN ;MITÄ PAREMMIN ILMA KIERTÄÄ!!
Muuten, onko uusissa malleissa luukukansi eristettu?
Ex. W210, E200 (aut.), -97, 192tkm
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
124:sissa on huopaverhoilu, ainakin noissa muovikylkisissä, eli vuosimallista -90 eteen päin. -85-89 mailleissa ei muistaakseni ole kannessa verhoilua/ eristettä.mertsi1340 kirjoitti: Muuten, onko uusissa malleissa luukukansi eristettu?
Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
vaihtuukohan meikäläisen farkussa ilma ollenkaan? Onko farkussa samanlainen poistoilmasysteemi, kun sedanissa eli kun oven paiskaa kiinni niin pitäis ilmeisesti joku läppä kolahtaa kun ilma poistuu autosta, Itselläni ei tätä tapahdu ja kun raottaa ikkunaa ja paiskaa oven kiinni niin ylipaine tulee ikkunanraosta! Mtä helvettiä? Mikä avuksi?
vaihtuukohan meikäläisen farkussa ilma ollenkaan? Onko farkussa samanlainen poistoilmasysteemi, kun sedanissa eli kun oven paiskaa kiinni niin pitäis ilmeisesti joku läppä kolahtaa kun ilma poistuu autosta, Itselläni ei tätä tapahdu ja kun raottaa ikkunaa ja paiskaa oven kiinni niin ylipaine tulee ikkunanraosta!Eli vaikuttaisi että auto on kuin umpinainen pullo! Mtä helvettiä? Mikä avuksi?
- mertsi1340
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
- Paikkakunta: JKL
Alla näet miten ilmakierto tapahtuu W124 sedanissa. En tiedä miten se on farmareissa mutta ehkä hyvin samanlainen.
Näyttää siltä että ilma poistuu autosta takakontin sivulta/alapuolelta (kts. kuva violettivärinen aukko/läppä).

Katso poistuuko ilma sieltä seudulta sun autossa vai ei.
Minusta se on hyvin loogista että ilma poistuu ikkunaraosta, ilma nimittäin valitsee lyhyin reitin ja tässä tapauksessa se on ikkunanrako.
Toivottavasti tämä autaa edes vähän.
Näyttää siltä että ilma poistuu autosta takakontin sivulta/alapuolelta (kts. kuva violettivärinen aukko/läppä).

Katso poistuuko ilma sieltä seudulta sun autossa vai ei.
Minusta se on hyvin loogista että ilma poistuu ikkunaraosta, ilma nimittäin valitsee lyhyin reitin ja tässä tapauksessa se on ikkunanrako.
Toivottavasti tämä autaa edes vähän.
Ex. W210, E200 (aut.), -97, 192tkm
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Ex. 190E 2.0, -86, 290tkm
Ex. W115, 200D - 1974
Joo! Eipä taida mulla enää olla kodenssivettä. Revinpä aikani kuluksi kattoverhoiluja kattoluukun edestä ja sivulta. Vettä oli kattopaneleiden päällä reilusti. Kattoluukun vesireijät toimii, mutta jostain syystä vesi pääsee sisään. Kattoluukku tuntuisi ikäänkuin roikkuvan hieman kun sisältä painaa luukkua ylös niin se näyttäisi istuvan paremmin. Täytyypä teipata luukku umpeen ensihätään. Saattaahan olla että lisämausteena vuotaa myös kattokaiteiden kiinnitykset .Tosi Siistii!
- Dieselmies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 07.08.2004 19:38
Takakontin verhoilu
Joo minulla on W 124 300 D -90 jossa on takakontin luukussa verhoilu ja oikeastaan vasta tällä viikolla huomasin ensimmäisen kerran, kun kävin peseen auton harjapesulla, kun avasin takakontin niin vettä tippui lukon kohdalta, ehkä sellaisen viiden sentin alueelta oli verhoilu kosteana.mertsi1340 kirjoitti:juhaoh kirjoittiNyt me puhutaan eri tulpista. Sinä tarkoitat ne tulpat kontin pohjassa ja minä kumitulppa luukussa (takakontin ovessaNuo kumitulpathan on muotoiltu nimenomaan niin että se päästää veden ulos mutta ei sisälle. Takapyörä heittää ko. reiästä kurat kontin reunakaukaloihin.). Nuo tulpat pohjassa ei missään nimessä kannattaa poistaa.
Olen edelleenkin sitä mieltä että jonkunlainen verhoilu/matto/eriste luukun sisäpinnassa vähentää veden muodostamista huomattavasti.
Onko uusimissa mersuissa, kontin luukun sisäpinta jotenkin verhoiltu?
Itse mietin että jokin tiiviste täytyy vuotaa, kun se tosiaankin pesun jälkeen tippasi vettä, kun normaalisti ei koskaan 15 vuoden aikana ole vettä tippassu, ei edes pesun jälkeen, tai nyt muistinkin yhden asian tässä kirjoittaessa että voisiko vesi mennä lukon reiästä sisään pesun yhteydessä kun siitä on se avaimen reiän suojalevy jäänyt auki asentoon

W 124 300 D -90
W 212 350 CDI -09
W 212 350 CDI -09
- Dieselmies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 07.08.2004 19:38
Takakontin verhoilu
Joo minulla on W 124 300 D -90 jossa on takakontin luukussa verhoilu ja oikeastaan vasta tällä viikolla huomasin ensimmäisen kerran, kun kävin peseen auton harjapesulla, kun avasin takakontin niin vettä tippui lukon kohdalta, ehkä sellaisen viiden sentin alueelta oli verhoilu kosteana.mertsi1340 kirjoitti:juhaoh kirjoittiNyt me puhutaan eri tulpista. Sinä tarkoitat ne tulpat kontin pohjassa ja minä kumitulppa luukussa (takakontin ovessaNuo kumitulpathan on muotoiltu nimenomaan niin että se päästää veden ulos mutta ei sisälle. Takapyörä heittää ko. reiästä kurat kontin reunakaukaloihin.). Nuo tulpat pohjassa ei missään nimessä kannattaa poistaa.
Olen edelleenkin sitä mieltä että jonkunlainen verhoilu/matto/eriste luukun sisäpinnassa vähentää veden muodostamista huomattavasti.
Onko uusimissa mersuissa, kontin luukun sisäpinta jotenkin verhoiltu?
Itse mietin että jokin tiiviste täytyy vuotaa, kun se tosiaankin pesun jälkeen tippasi vettä, kun normaalisti ei koskaan 15 vuoden aikana ole vettä tippassu, ei edes pesun jälkeen, tai nyt muistinkin yhden asian tässä kirjoittaessa että voisiko vesi mennä lukon reiästä sisään pesun yhteydessä kun siitä on se avaimen reiän suojalevy jäänyt auki asentoon

W 124 300 D -90
W 212 350 CDI -09
W 212 350 CDI -09
- Dieselmies
- Vakiokalustoa
- Viestit: 135
- Liittynyt: La 07.08.2004 19:38
Takakontin verhoilu
tuli näemmä kaksi kertaa sama viesti, yhteydet näemmä joskus jumii 

W 124 300 D -90
W 212 350 CDI -09
W 212 350 CDI -09