Mittarin irroitus väyrysestä (W210)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Micci05
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 12
Liittynyt: Ti 25.01.2005 18:29
Paikkakunta: Keski-Suomi

Mittarin irroitus väyrysestä (W210)

Viesti Kirjoittaja Micci05 »

Pimeni mersusta digi-kellon polttimo,ajattelin ensin varmistaa miten vaihtotyö kannattaa tehdä ja lainasin kirjastosta ihkauuden W210 korjaus oppaan.

Kirjassa kerrottiin että ensin täytyy ottaa airbakki pois ja ratti myös!Ajattelin kokeilla perinteisesti itse tehdyillä koukuilla ja irrottamatta muita vermeitä,ja kappas vaan mittari sylissä n,20sekunnissa...!!!!!Eli takana 2kpl: ns scart-liitintä ja siinä se.
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Mitä me tästä opimme :idea: aina ei kannata luottaa painettuun tekstiin, vaan kannattaa jättää omalle mielikuvitukselle varaa. Niinhän ne huollossa väittää että 202 kosestakin pitäisi ottaa ratti pois, mutta samalla lailla siinä saa sen mittariston muljautettua pois ilman ratin irroitusta.
JariTre
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 312
Liittynyt: Su 16.11.2003 22:19

Saisko selvennystä

Viesti Kirjoittaja JariTre »

Minullakin valoja pimenänä väyrysen mittaristossa. AIkoinaan W123:ssa irroitin mittariston vain vetämällä( ja kaikkea muutakin tuli irroitettua vuosien saatossa ja kiinnitettäessä jäi aina osia yli).

No kuitenkin, mita se "muljautus" tarkoittaa? Mistä pitää nykäistä ja mitkä scart-liittimet?

Jari
Tällä hetkellä:
MB E300 TDT 1998
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Re: Saisko selvennystä

Viesti Kirjoittaja mc »

JariTre kirjoitti:Minullakin valoja pimenänä väyrysen mittaristossa. AIkoinaan W123:ssa irroitin mittariston vain vetämällä( ja kaikkea muutakin tuli irroitettua vuosien saatossa ja kiinnitettäessä jäi aina osia yli).

No kuitenkin, mita se "muljautus" tarkoittaa? Mistä pitää nykäistä ja mitkä scart-liittimet?

Jari

Katso tuolta seikkaperäiset ohjeet kohdasta tipps&tricks sama ohje pätee myös W210 mittarin irroitukseen.

http://www.w202-freunde.de/
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14189
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Kyllä, W210:ssa vaan vetotikut vaikkapa sen puulistan kohdalta sisään. Originaalitikut pohjaan asti, sitten kääntö sisäänpäin 90 astetta, ja veto ulos. Tunnustele, missä kohti siellä on "korkea" kolo, johon tikut tarrautuvat. Saattaa olla tiukassa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Re: Mittarin irroitus väyrysestä (W210)

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

Micci05 kirjoitti:Pimeni mersusta digi-kellon polttimo,ajattelin ensin varmistaa miten vaihtotyö kannattaa tehdä ja lainasin kirjastosta ihkauuden W210 korjaus oppaan.

Kirjassa kerrottiin että ensin täytyy ottaa airbakki pois ja ratti myös!Ajattelin kokeilla perinteisesti itse tehdyillä koukuilla ja irrottamatta muita vermeitä,ja kappas vaan mittari sylissä n,20sekunnissa...!!!!!Eli takana 2kpl: ns scart-liitintä ja siinä se.
Oliko tiukassa ja tuleeko herkästi jälkiä mittariston ja koelaudan välimaastoon :?:
Minkäskokoinen polttimo mittaristoon tulee kun mulla on toi reunimmainen
kiekkamittarin kohdalta pimeenä :?: 0,5w :?:
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Ei muuten tule jälkiä, kuin että lipsautat koukun niin voi mennä mittaristonlasi hajalle kannattaa katsoa mistä kohtaa sitä kiskoo.
RED POWER IHC DT-358
Avatar
miikka
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 11.05.2004 20:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja miikka »

Ainakin w140:ssä koukkuja ei työnnetä kovin syvään, on aika etureunassa (n.1cm) ne vastakappaleet. Ostin juuri sellaiset mersun omat koukut, tosi helppo on mittaristo niillä ulos vetää, suosittelen. Eikä jää jälkiä.
S500L W140

EX 300SE W140 x 2
EX 260E W124
EX 300E W124
EX 280CE W123 x 2
Vastaa Viestiin