280 SE -85 ostossa

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Mece74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 31.08.2004 19:03

280 SE -85 ostossa

Viesti Kirjoittaja Mece74 »

Terve

olen hankkimassa 280se aut -85 alle 300tkm ja kysyisinkin missä hintaluokassa tällainen kohtalaisesti varusteltu ja aika ruosteeton auto on?eli paljonko kannattaa tarjota...
kulutus ja tyyppiviat? Ruostuu pahiten samoista paikoista kun esim w123?
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

Jos on normaalikuntoinen / huoltoinen (lue: vaatii 5k€:n remontin) suomiauto, niin 5000€ varmaan olis aikaslailla kattohinta. Ruostuu: pyöränkaaret, ovien tiivisteurat, paneelien ylälaidat, tunkinreikien ympäriltä, helmakotelon etu- ja takapää, etulokarit sivuvilkun alta, takaluukun alareuna, takaikkunan tiivisteen alta (varsinkin alareuna), takaluukun sivukuupat...

280SE on pahimpia bensasyöppöjä, kulutus lienee jossain 10-20 litran välimaastossa, eli samalla vaivalla voi(si) melkein ostaa V8-koneisen mallin. Nokathan noissa on aikas yleisesti lopussa (lisää myös osaltaan bensankulutusta) ja alustan osissa varsinkin etupäässä väljyyttä.

Edit: Automaatti saattaa jo temppuilla noilla metreillä, maatin toiminta kannattaa testata tarkasti. Ja öljyjen väri. :wink:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
Mece74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 31.08.2004 19:03

sama kone?

Viesti Kirjoittaja Mece74 »

onko tässä S-sarjalaisessa sama moottori kuin w123 mallissa eli sopiiko siittä kone heittämällä tohon ässän nokalle?
Jos sama kone niin eikös se riitä jos 123:sen koneeseen ruuvaa ässän koneesta korvakkeet vain paikoilleen vai tarviiko niitäkään vaihtaa?
124 kone ei varmaan oikein passaa suoraan heittämällä?
Avatar
karra
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 13293
Liittynyt: Ma 08.12.2003 13:43
Paikkakunta: Lappeenranta

Viesti Kirjoittaja karra »

Pasi M. kirjoitti:Jos on normaalikuntoinen / huoltoinen (lue: vaatii 5k€:n remontin) suomiauto, niin 5000€ varmaan olis aikaslailla kattohinta. Ruostuu: pyöränkaaret, ovien tiivisteurat, paneelien ylälaidat, tunkinreikien ympäriltä, helmakotelon etu- ja takapää, etulokarit sivuvilkun alta, takaluukun alareuna, takaikkunan tiivisteen alta (varsinkin alareuna), takaluukun sivukuupat...

280SE on pahimpia bensasyöppöjä, kulutus lienee jossain 10-20 litran välimaastossa, eli samalla vaivalla voi(si) melkein ostaa V8-koneisen mallin. Nokathan noissa on aikas yleisesti lopussa (lisää myös osaltaan bensankulutusta) ja alustan osissa varsinkin etupäässä väljyyttä.

Edit: Automaatti saattaa jo temppuilla noilla metreillä, maatin toiminta kannattaa testata tarkasti. Ja öljyjen väri. :wink:
Tuo kori asia on ihan OK.

Mutta moottorista, ei tuo 2.8-ruiskukuutonen ole mikään kauhea syöppö. Ja mitä kestävyyteen tulee eikös tuo "nuhapumppu-260" :wink: sekä isoveljensä 300:n ole juuri noiden ruisku- ym. käyntihäiriöiden listan kärjessä. Plus niiden nokka-akseliongelmat sinne 90-luvun taitteeseen asti.

Ai niin, mitkä sivuvilkut - useimmissa 280SE:ssä sellaisia ei kai ole, ainakaan jos uutena myyty muualla kuin Suomessa :D .

Omassa näyttää matkamittari 380 tkm ja voimalinja pelaa loistavasti edelleen, mitä nyt vähän venttiilikoneisto rapisee. Remonteista ja todellisesta ajomäärästä ei ole tietoa.
1939 Pontiac Six 2D sedan projekti www.overdrive.fi/forum/threads/1939-pon ... ix.315079/
1971 300 SE L 6.3 museoauto
1987 560 SEC museoauto
1991 300 GE museoauto
1994 E 320 Cabrio kesämersu
1999 ML 320 talvikäyttis
2004 C 180 daily driver
2005 Peugeot 206 varalla (se toimiva)
https://www.youtube.com/user/karra224
Avatar
PM
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4204
Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:34
Paikkakunta: Tre

Viesti Kirjoittaja PM »

karra kirjoitti:Ai niin, mitkä sivuvilkut - useimmissa 280SE:ssä sellaisia ei kai ole, ainakaan jos uutena myyty muualla kuin Suomessa :D .
Öh, tarkoitin tietenkin etuvilkkuja. Sen siitä saa, kun hiivassa kirjoittelee... :mrgreen:

Ja noista alustan osista. Itsellä ajettu ~270th ja toinen alapallo + raidetangon pää vaihdettu about vuosi sitten, olivat aivan sohlot. Halpojahan ne ovat tosin ostaa ja vaihtaa, ei siinä mitään. Syksyllä vaihdoin taka-apurungon tyynyt ja vetopyörästön tuen, nekin olivat jo aikas valmista kamaa, vaikkakin kyseessä 260 ja varsin rauhallinen ajo -> takapään tuntuma muuttui kokonaan tuon rempan jälkeen. Eli siis ei W126:sen alustaan kovin montaa sataa euroa tarvi tuhlata, että on (lähes) uudenveroisessa kunnossa. :wink:
[size=84]Kalustoa: MB SLK230A Kompressor AMG-Styling -99 Brillantsilber, MB C230TA Kompressor -98 Obsidianschwarz, Volvo Amazon 121 "GT" -70
Varakalustoa: MB 260SE -88 Perlmuttgrau (telakalla), Honda Civic LSi Sedan -93[/size]
Avatar
tero
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 146
Liittynyt: Ke 09.04.2003 21:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja tero »

b
karra kirjoitti:
Mutta moottorista, ei tuo 2.8-ruiskukuutonen ole mikään kauhea syöppö. Ja mitä kestävyyteen tulee eikös tuo "nuhapumppu-260" :wink: sekä isoveljensä 300:n ole juuri noiden ruisku- ym. käyntihäiriöiden listan kärjessä. Plus niiden nokka-akseliongelmat sinne 90-luvun taitteeseen asti.
Samaa mieltä. Tuo oma vie talvella lyhyessä nurkka-ajossa sen 14 litraa satasella ja kesällä mennään maantieajossa 8 litran alle. Kaikki muu ajo sitten siitä välistä.

Vinkkelikasi vie varmaan osapuilleen saman verran. Ässän kori nyt painaa minkä painaa eikä sen liikuttelemiseen vaadittava energia tule tyhjästä riippumatta millä koneella sitä liikutellaan.

Eikä minulla ainakaan tiedä sen koneen olevan mitenkään kauhean vikaherkkä. Venttiilien ohjureiden tiedän kuluvan joskus ennen aikojaan mutta jos ei pukkaa sinistä käynnistäessä niin ei pitäsi olla huolta.

Äänekäs tuo M110 kone kylläkin on. Ehkä se vallaton rapina koneen käydessä pistää kuuntelijan veikkaamaan vähintäänkin kansiongelmia mutta toi kyseinen kone nyt vaan yleensä kuullostaa semmoselta.

Sanoisin että tuollainen 280SE on vaihtoehto siinä missä muutkin konevaihtoehdot.



,Tero
Avatar
Mece74
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ti 31.08.2004 19:03

facelift

Viesti Kirjoittaja Mece74 »

niin mittes se on noiden koneiden sopivuuden kannalta ?? sopiiko ns. -85 faceliftiin(260se,300se ym) 124 kone suoraan paikalleen omiin moottorin kannakkeisiin vai missä vaiheessa ässään vaihtuu moottorityypit? eli mikä moottori sopii mihinkin ässä malliin jos nyt pysytään näissä 6 - koneissa.. jos vaikka haluaa joskus museoida auton niin pysyis paikat ehjinä...
Pyra
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 130
Liittynyt: To 30.10.2003 11:56
Paikkakunta: Loppi

Viesti Kirjoittaja Pyra »

123:sen M110 kymppi käy moottorikorvien vaihdolla. 124 moottoreitakin on laitettu,mutta moottorikorvat täytyy vissiinkin tehdä.
SEKKIMIES

ex. MB W123 280E -80
ex. MB W123 300D -81
ex. MB W126 280S -81
ex. MB W126 280SE -82
ex. MB W126 500SEC -81
ex. MBW202 200D -95
MB W126 500SEC -83
Toyota Corolla Verso DCat-06
Volvo V40 -02
Vastaa Viestiin