W123 230E pakoputki ongelma
W123 230E pakoputki ongelma
Eli W123 230E:stä katkesi pakoputki.
Tutkin KL-Varaosan tuoteluetteloa. Eli se tupla putki, joka liitetään pakosarjaan, eli mutka osa mikä liittyy etummaiseen vaimennuspöntöön, niin onko se se etuputki joka maksaa 99€?
Tais olla hieman vaikeasti selitettynä.
Mietin vaan kannattaako yrittää ensin hitsata. Toinen niistä mutka putkista katkesi alhaalta juuri liitoskohdasta.
Onpahan nyt mersussa tosi miehekkäät äänet.
Tutkin KL-Varaosan tuoteluetteloa. Eli se tupla putki, joka liitetään pakosarjaan, eli mutka osa mikä liittyy etummaiseen vaimennuspöntöön, niin onko se se etuputki joka maksaa 99€?
Tais olla hieman vaikeasti selitettynä.
Mietin vaan kannattaako yrittää ensin hitsata. Toinen niistä mutka putkista katkesi alhaalta juuri liitoskohdasta.
Onpahan nyt mersussa tosi miehekkäät äänet.
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
ELi
Pakosarjaan liitettävä putki on ETUPUTKI. Eli oikeassa olet.
Voihan sitä koittaa hitsata, jos muuten on kova rautaa vielä. Itse ostaisin kyllä uuden KL:stä, jos autoa ajattelisin pitää pidempään.
Voihan sitä koittaa hitsata, jos muuten on kova rautaa vielä. Itse ostaisin kyllä uuden KL:stä, jos autoa ajattelisin pitää pidempään.
Re: W123 230E pakoputki ongelma
Tervehdys, kohtalotoveri!
Tuo putki lienee sinullakin sellaista haitariputkea. Sellaisen hitsaaminen on vaikeaa, ellei peräti mahdotonta. Itselläni toisen haitariputken kierre katkesi ihan yläpäästään. Alussa ääni oli vaimeaa supsutusta, joka hävisi, kun pakoputki lämpeni. Luulin, että pakosarjan tiiviste vuotaa. No, kerran maantien päällä kuuntelin musaa aika kovalla, ja sitten kun hiljennin volyymia ja painoin kaasua ylämäkeen: "MORRRRR..."
Ratkaisuna tilanteeseen soitin kaikki paikalliset varaosaliikkeet läpi, mutta päädyin ostamaan käytetyn alkuperäisen putken Venetmäeltä. Maksoi 50 euroa, ja olen ollut tyytyväinen.
P.S. Keväällä Venetmäellä oli 230 E:n täydellinen putkisto 150 tkm ajetusta autosta, hinta 150 e...
Tuo putki lienee sinullakin sellaista haitariputkea. Sellaisen hitsaaminen on vaikeaa, ellei peräti mahdotonta. Itselläni toisen haitariputken kierre katkesi ihan yläpäästään. Alussa ääni oli vaimeaa supsutusta, joka hävisi, kun pakoputki lämpeni. Luulin, että pakosarjan tiiviste vuotaa. No, kerran maantien päällä kuuntelin musaa aika kovalla, ja sitten kun hiljennin volyymia ja painoin kaasua ylämäkeen: "MORRRRR..."

Ratkaisuna tilanteeseen soitin kaikki paikalliset varaosaliikkeet läpi, mutta päädyin ostamaan käytetyn alkuperäisen putken Venetmäeltä. Maksoi 50 euroa, ja olen ollut tyytyväinen.
P.S. Keväällä Venetmäellä oli 230 E:n täydellinen putkisto 150 tkm ajetusta autosta, hinta 150 e...
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Re: W123 230E pakoputki ongelma
No huh!!Timo L. kirjoitti:Tervehdys, kohtalotoveri!
Tuo putki lienee sinullakin sellaista haitariputkea. Sellaisen hitsaaminen on vaikeaa, ellei peräti mahdotonta. Itselläni toisen haitariputken kierre katkesi ihan yläpäästään. Alussa ääni oli vaimeaa supsutusta, joka hävisi, kun pakoputki lämpeni. Luulin, että pakosarjan tiiviste vuotaa. No, kerran maantien päällä kuuntelin musaa aika kovalla, ja sitten kun hiljennin volyymia ja painoin kaasua ylämäkeen: "MORRRRR..."![]()
Ratkaisuna tilanteeseen soitin kaikki paikalliset varaosaliikkeet läpi, mutta päädyin ostamaan käytetyn alkuperäisen putken Venetmäeltä. Maksoi 50 euroa, ja olen ollut tyytyväinen.
P.S. Keväällä Venetmäellä oli 230 E:n täydellinen putkisto 150 tkm ajetusta autosta, hinta 150 e...
Aika kallis hinta käytetystä. Kyllä ennemmin uusi alkuperäinen KL:stä.
Ei 99€ ole kovin paha hinta. Varmaan koko putkisto irtoaisi alle 300:lla KL:stä.
Noh, tarvikeputket olisivat maksaneet reippahasti yli 100 euroa, ja sen aikaisessa opiskelijan rahatilanteessa oli turvaduttava halvimpaan. Ja kun muistetaan, että Venetmäeltä Ässään v. 2000 alussa tilaamani täydellinen käytetty putkisto on tänäkin päivänä täyttä rautaa, niin luottamukseni käytettyyn originaaliin on hieman korkeampi, kuin uuteen tarvikkeeseen.
P.S. W123:n Walkerista on jo kahdet kiinnikkeet ruostuneet pois, vaikka pöntöt vielä kiiltävät.
P.S. W123:n Walkerista on jo kahdet kiinnikkeet ruostuneet pois, vaikka pöntöt vielä kiiltävät.

Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Originaali tosiaan rulettaa, mutta pointti oli siinä, että KL:stä saa nimenomaan originaalia alle sadalla EurollaTimo L. kirjoitti:Noh, tarvikeputket olisivat maksaneet reippahasti yli 100 euroa, ja sen aikaisessa opiskelijan rahatilanteessa oli turvaduttava halvimpaan. Ja kun muistetaan, että Venetmäeltä Ässään v. 2000 alussa tilaamani täydellinen käytetty putkisto on tänäkin päivänä täyttä rautaa, niin luottamukseni käytettyyn originaaliin on hieman korkeampi, kuin uuteen tarvikkeeseen.
P.S. W123:n Walkerista on jo kahdet kiinnikkeet ruostuneet pois, vaikka pöntöt vielä kiiltävät.

Olihan minullakin ässässä walkerin etuputki vuodenpäivät autossa, palautin sen ja ostin KL:Stä alkuperäisen Eberpächerin vain 30€ kalliimmalla. Muistaakseni se makso aika tarkkaan 200€.
ottivat takaisin vuoden käytetyn putken???? vai ymmärsinkö jotain ihan pieleen?Day Downhill kirjoitti: Olihan minullakin ässässä walkerin etuputki vuodenpäivät autossa, palautin sen...
Ja tuolla aiemmin joku sanoi, ettei pakoputkea kannatta ikinä hitsata. Mielestäni kyllä kannattaa, jos vaikka tärinästä ja muusta katkeaa saumasta pöntön vieressä ja putki muuten ihan iskussa, äänenvaimennuksen tasoa myöten.
-makijt-
1988 Honda Goldwing GL1500
1999 C 200 Esprit automat
1988 Honda Goldwing GL1500
1999 C 200 Esprit automat
-
- Mersumies
- Viestit: 1445
- Liittynyt: To 13.03.2003 13:43
Palautin sen takuuta vastaan, kun se vuoti vähän pakosarjan liitoksesta...Ei käynyt ihan kunnolla. Lisäksi luulin, että siinä helisi änäri, mutta se helinä tulikin ihan muualta. Antoivat kuitenkin rahat takaisin mukisematta.makijt kirjoitti:ottivat takaisin vuoden käytetyn putken???? vai ymmärsinkö jotain ihan pieleen?Day Downhill kirjoitti: Olihan minullakin ässässä walkerin etuputki vuodenpäivät autossa, palautin sen...
Ja tuolla aiemmin joku sanoi, ettei pakoputkea kannatta ikinä hitsata. Mielestäni kyllä kannattaa, jos vaikka tärinästä ja muusta katkeaa saumasta pöntön vieressä ja putki muuten ihan iskussa, äänenvaimennuksen tasoa myöten.