Miten ikkunaveivin saa irti? Näyttäisi olevan "yhtä puuta" (=muovia) joten siellä ei liene ruuvia, ei uskalla enempää vääntääkkään

Siellä on sellainen muovinen lukitusjutska, joka työnnetään veivin suuntaisesti sen akselin ympäri, eli lähtee pois ihan vetämällä, mutta on aika tiukassa. Koita ronkkia meisselillä sinne veivin takapuolelleRolle-pappa kirjoitti:Lukitusnuppiin (jumissa) pitäisi päästä käsiksi joten oviverhoilu pitäisi saada irti.
Miten ikkunaveivin saa irti? Näyttäisi olevan "yhtä puuta" (=muovia) joten siellä ei liene ruuvia, ei uskalla enempää vääntääkkään...
Eli jos ymmärsin oikein niin isompi sorkkarauta ja vääntöä...Jani Anttila kirjoitti:Siellä on sellainen muovinen lukitusjutska, joka työnnetään veivin suuntaisesti sen akselin ympäri, eli lähtee pois ihan vetämällä, mutta on aika tiukassa. Koita ronkkia meisselillä sinne veivin takapuolelleRolle-pappa kirjoitti:Lukitusnuppiin (jumissa) pitäisi päästä käsiksi joten oviverhoilu pitäisi saada irti.
Miten ikkunaveivin saa irti? Näyttäisi olevan "yhtä puuta" (=muovia) joten siellä ei liene ruuvia, ei uskalla enempää vääntääkkään...
hmm.. joo ja ei.Rolle-pappa kirjoitti:
Eli jos ymmärsin oikein niin isompi sorkkarauta ja vääntöä...
Jees, kahdella timpurinvasaralla vääntämällä lähti komeesti, eikä edes sokka hajonnut (lenti muuten veivi aika kauas...) ja mekanismihan oli juuri niinkuin kuvailit...alipaineletkuhan sieltä oli sivutolpasta irti ja näinollen takaovi ja takaluukku eivät menneet keskuslukkoon...nyt pelaa...Jani Anttila kirjoitti:hmm.. joo ja ei.Rolle-pappa kirjoitti:
Eli jos ymmärsin oikein niin isompi sorkkarauta ja vääntöä...
Se lukitusjutska voi olla tiukassa, mutta jos koitat väkisin kammeta itse sitä veiviä, lukitussysteemiä irroittamatta niin menee rikki. Harmi kun ei ole kuvaa systeemistä niin ei voi näyttää. Siellä veivin takapuolella pitäisi tuntua sellainen isokokoinen muovinen "sokka" jota pystyt työntämään poispäin veivistä, siis verhoilua kohti ja samalla vetämään. Kampee se sokka pois sieltä meisselillä "väkivalloin" niin pääset helpoimmalla, se tuskin menee rikki ja jos menee niin ei varmasti maksa veholla paljon mitään.
Perhana kun on vaikea selittää...
Oikeaa taktiikkaa on muuten itsekin ensimmäisellä kerralla mietitty aika kauan