w124 200D, moottorin tukikumit vaihtoon, vinkkejä!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

w124 200D, moottorin tukikumit vaihtoon, vinkkejä!

Viesti Kirjoittaja epk »

eli tuossa toisessa topikissa ( http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight= ) onkin asiaa pähkäilty, nyt pitäis tänään moottorin tukikumit vaihtaa :?


eli uskaltaako öljypohjasta nostaa konetta vaihdoin ajaksi?

tunkki alle, tukikumien pultit irti, tunkilla konetta ylös, ja uudet kumit alle vai ?
Matti N
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 95
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:34
Paikkakunta: Suomi

Voi

Viesti Kirjoittaja Matti N »

Lankku tai paksu vaneri vaan tunkin ja öljypohjan väliin. Kun eihän sitä edes paljon tarvitse nostaa. Eipä tuo omassa ainakaan pahaa tykännyt. Siitä ne nostaa korjaamollakin.
Avatar
JSJ
Mersumies
Mersumies
Viestit: 640
Liittynyt: Ke 07.05.2003 13:46
Paikkakunta: Raahe
Viesti:

Re: w124 200D, moottorin tukikumit vaihtoon, vinkkejä!

Viesti Kirjoittaja JSJ »

http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... highlight=

Tuonne kirjoittelin ohjeita kun joku tätä viimeksi kysyi, mutta laitetaan nyt vielä tähänkin:

1. Pohjapanssarit irti.
2. Tyynyjen pultit auki ala ja yläpuolelta.
3. Tunkki alle, itse nostin öljypohjasta laitoin vain lankunpätkän
alle että paine olisi pienempi. Ja sitten vaan nostetaan niin
paljon että vanhat tyynyt mahtuvat tulemaan pois.
3. Uudet tyynyt paikoilleen, ja laske tunkkia varovasti että saat
tyynyt oikeaan asentoon ja pultit paikoilleen.
4. Kiristä pultit ja laita pohjapanssarit paikoilleen ja homma on selvä.
Vieras001
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2964
Liittynyt: Pe 22.08.2003 12:58

Viesti Kirjoittaja Vieras001 »

..
Viimeksi muokannut Vieras001, Ma 20.10.2008 19:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jep, hyvä homma !

kiitos vinkeistä näillä homma jo sit hoituukin 8)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

kannatiko/onnistuuko nuo tyynyt vaihtaa yksi, siis siten et toinen puoli löysästi kiinni?
Jokko Päivärinne
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1445
Liittynyt: To 13.03.2003 13:43

Viesti Kirjoittaja Jokko Päivärinne »

epk kirjoitti:kannatiko/onnistuuko nuo tyynyt vaihtaa yksi, siis siten et toinen puoli löysästi kiinni?
Joo, yksi puoli kerrallaan onnistuu. Minä en edes löysännyt toista puolta. Voihan sitä tietty vähän löysätä. Uudet tyynyt on korkeemmat varmaan kun vanhat, joten nosta kerralla moottoria reilusti yllöspäin. Minulla uudet oli 10mm korkeemmat jopa, kun vanhat oli lössähtäneet.

Laitoin lankun ja tunkin ensiksi toiseen reunaan öljypohjaa ja sitten toiseen reunaan, riippuen kumpaa puolta nostin. Tällä tavalla jäi tilaakin enemmän touhuta touhupuolelle :)
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12793
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

no niin tuli nekin vaihdettua, helposti kävi 8)


MUTTA vaihdoin samalla , nopeusmittarin vaijerin, ja kun olin viimeistelemässä asennusta, eli päätä kiinni mittaristoon, ni eiks se prkleen pää mennytkään sinne :evil: :evil: :evil: oli mallia motonet, joten täytyy palauttaa se pas*a :shock: kyllä ketutti niin maan perusteellisesti....ei mennyt tarpeeksi syvälle mittariston koloon, koska vaijerissa joku ihmeen keltainen "lukkomutteri" joka estää sen että se ei mene tarpeeksi syvälle mittaristoon :cry:
jaho
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 11.01.2005 09:26

..niin se vaihdoin minäkin tukikumet

Viesti Kirjoittaja jaho »

Oli niin kauan helppo homma, kunnes toisen kannatinkumen alapultti päätti pysyä kiinni. Kuusiokolo-pultti.
Siinä meni poikki kaksi avaintakin...Hitsasin kokonaan oman kuusiavaimen, mallia "Momentti"...
Jo paukahti auki!
Kiinnitin huomiota korissa oleviin läpivientireikiin. Miksi ne on niin paljon isommat, kuin 10mm pultti. Onko jätetty "säätövara", jos kone ei aivan kohdallan, vai onko se tärinävara?? Tuo reikä oli ainakin itsellä n.16mm.

Niin, ja loppui se tärinä kun vaihdoin kumet! Kyllä tuntuu eri autolta. KL-osasta löytyi mukavasti. 58e kpl. Oli vanhat aivan p...kana.
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

Vanha aihe, mutta ei viitsi tehdä uutta kun samsta asiasta on kyse, tosin W201:sessä. Eli koitin heilutella tota konetta, aika iloseen tuntuu heiluvan, ja kun vetäsee kunnolla kuskinpuolelle päin kuuluu semmonen "suhahdus"
ajattelin että tukikumit voisi olla entiset, ja kun autoa sammuttaa niin tärähtää koko auto........eikös nämä seikat jo kerro että tukikumit olisi jo hiukan kuluneet? :oops:
no ne kuitnekin ajattelin tässä vaihdella, muuten on selkeet ohjeet tossa, mutta kuinkahan iso kuusiokolo avain tarvitaan että saa sen alapuolisen kiinnityspultin auki? entä tuleeko tyynyjen mukana uudet pultit? :oops:
teinitähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 596
Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38

Viesti Kirjoittaja teinitähti »

teinitähti kirjoitti:Vanha aihe, mutta ei viitsi tehdä uutta kun samsta asiasta on kyse, tosin W201:sessä. Eli koitin heilutella tota konetta, aika iloseen tuntuu heiluvan, ja kun vetäsee kunnolla kuskinpuolelle päin kuuluu semmonen "suhahdus"
ajattelin että tukikumit voisi olla entiset, ja kun autoa sammuttaa niin tärähtää koko auto........eikös nämä seikat jo kerro että tukikumit olisi jo hiukan kuluneet? :oops:
no ne kuitnekin ajattelin tässä vaihdella, muuten on selkeet ohjeet tossa, mutta kuinkahan iso kuusiokolo avain tarvitaan että saa sen alapuolisen kiinnityspultin auki? entä tuleeko tyynyjen mukana uudet pultit? :oops:
Hmm.......osaakohan joku mahdollisesti vahvistaa että nuo moottorintukikumit olisi finaalissa vika kuvauksne perusteella? entäpä se avain koko?
toi avain koko tosin selvinee kohta puoliin kun menen ryömimään auton alle :shock:
Avatar
sts62
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 20
Liittynyt: Ma 05.12.2005 23:56
Paikkakunta: lappi

Viesti Kirjoittaja sts62 »

teinitähti kirjoitti:
teinitähti kirjoitti:Vanha aihe, mutta ei viitsi tehdä uutta kun samsta asiasta on kyse, tosin W201:sessä. Eli koitin heilutella tota konetta, aika iloseen tuntuu heiluvan, ja kun vetäsee kunnolla kuskinpuolelle päin kuuluu semmonen "suhahdus"
ajattelin että tukikumit voisi olla entiset, ja kun autoa sammuttaa niin tärähtää koko auto........eikös nämä seikat jo kerro että tukikumit olisi jo hiukan kuluneet? :oops:
no ne kuitnekin ajattelin tässä vaihdella, muuten on selkeet ohjeet tossa, mutta kuinkahan iso kuusiokolo avain tarvitaan että saa sen alapuolisen kiinnityspultin auki? entä tuleeko tyynyjen mukana uudet pultit? :oops:
Hmm.......osaakohan joku mahdollisesti vahvistaa että nuo moottorintukikumit olisi finaalissa vika kuvauksne perusteella? entäpä se avain koko?
toi avain koko tosin selvinee kohta puoliin kun menen ryömimään auton alle :shock:

jees,itse vaihdoin vasta 124:seen moottorin tuki kumet.oli mieletön tärinä tyhjä käynnillä.tuntu et kävi kolmela,neljälä pytyllä....ja hommahan on helppo.17 avain/räikkä ja hylsy siis ylä puolele ja kuusio kulmala alhaalta.kokoa en muista mut kokeilemalla löytyy ja jatko palan kans tietenki.ja loppu tärinät.ja pirssi käy ku mersun pitää käydäkkin.....
MB 250D -89 ikiliikkuja...se on..............
Omega 2.0 i - 88 kyllä kulkee Opeliki...
Vastaa Viestiin