Eli tällanen rojekti on työn alla w123 300tdt , savut on otettu ja kuulostaa todella lupaavalta

http://www.kolumbus.fi/valtonen.motorsport/
edit: linkki ja otsikko kuntoon t:epk
Jaa, kovastihan tuo mekaaniselta ahdistimelta näyttäs...Mika.T kirjoitti:mikäs pjontto se tuolla moottorin oikealla puolella on???
Onhan noita, aiheesta juteltu tuolla -> http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?p=95214#95214Heikki H. kirjoitti: Ajattelin joskus että mahtaako olla olemassa sellaista järjestelmää jossa olisi juuri kompressori ja turbo asennettuna
Joo, hienolta vaikuttaa ei siinä mitään. Pistä ihmeessä lisää kuvia ja videota näkösälle kun homma edistyy, myös siitä läppäsysteemistä. Mitä tuo kompura sitten tekee kun se on ohitettu? Onkos hihnapyörässä magneettikytkin?cridde kirjoitti:Melitos. se on totta että toi kompura on pieni(turha?) mutta kunhan koitetaanse on kytketty nyt niin että turbo pukkaa välijäähdyttimen läpi kompuran imuun ja kompuran jälkeen toiseen välijäähdyttimeen(ei kuvissa vielä) ja siitä koneeseen.Väliin tulee vielä paineella ohjattu läppä millä ohitetaan kompura tarvittaessa(selvii kunhan päästään ponnistamaan sitä
)
Tällä kombinaatiolla ollaan jo reilusti plussan puolella(imusarjanpaine)heti tyhjiksestä lähtien n.1000-1500rpm, hienosti käy/kuulostaa.Koitan laittaa lisää kuvia täällä viikolla ehkä jopa jonkun videopätkän kunhan kelit sallii koeajon
Ei oikein löydy osaajaa, ollaan kyselty räikkäsifterimahdollisuutta, mutta taitaa olla jenkkilaatikoiden herkkuja.cridde kirjoitti:Rehtijii:Osaaks joku vääntää noita mersun automaatteja manualli venttiilikoneistolle(ois aika kova juttu meidän käyttötarkoitukseen) ja jos tiedos
nii vois vaikka laittaa spostilla mulle suoraan tiedot.Ei ois myös haitaks jos sais samasta mestasta ostettua koko paketin(laatikko+osat+työ)
No ne veivit alkaa olemaan tuossa varmaan kahden kilon ahdoilla jo aika kovilla (edellyttäen että on alkup. turbokone), varsinkin jos on kymppimillin elementit.cridde kirjoitti:Maurih: pumpussa on isommat elementit kuin 7mm ja syy miks sitä ilmaa tarjotaan tarpeeks koneelle alhaalta on se että pumpusta rupee sitä ryyniä tulemaan oikeasti 3000rpm tienoilla ja siinä ei ole ahtopaine rikastusta vaan sieltä tulee aina täydet ku on koipi suorana. rajoitin 6000rpm(tai siis pitäisi olla) ahdin on holset h2nen 65 millisellä kompuralla(gt 42 nen ois kiva! mut katotaan ny) Mutta siitä motista niin onko siinä nyt veivit ku on ekana tulilinjalla edellyttäen et säädöt on kohillaan?Voimansiirolle pitää tosiaan kehittää jotain kestävää et se kestäisi kesän tilaisuudet
cridde kirjoitti:stonehead: sehän kuulostaakin jo varsin mielenkiintoiselta vaihtoehdoltasiihen luulis ainakin saavan turbiineja kohtalaisen hyvin.pitänee harkita sitä vaihtoehtoa! monivaihteinen se on?
Joo, se on tosiaan aika repäisy minkä tuollainen diesel päästää kun ahdot nouseecridde kirjoitti:Maurih: siitä tulee pelkkä kiusauspeli, driftinkiä ja kiihdyttelyä kaikkee kivaa mit ny semmoisella saattaa keksiäkilvissä tietty!siitä 2kilon paineesta mitä mainitsit nii tänään just ku ekan kerran varovaisesti kuormitettiin sitä nosturilla jarrua vasten nelos vaihteella niin pistin pyörimään sellasta satasta ja ku survasin pommiluukut auki ja painoin jarrua täysillä nii välittömästi paine kävi kahes kilos sit suli jarrut alta ja kone ryntäs rajottimeen.eihän tämä teko ole mitenkään järjellä selitettävissä mut huimalta kuulosti