vinski kirjoitti:varmasti alun alkaen se bensalla saattanut vaikuttaa (oli vielä vakio), siis kyllä se nykyään pitää paikkaansa tuo stage jaottelu... Nykyäänhän demec ei uusia mersuja viritä. Tai näin sieltä ainakin kerrottiin.
Hinta sille ekalle muutokselle oli muuten luokkaa yli 4K€ eli se siis 1.5 v sitten.
Juu noi mun 'hinnat' olikin pelkkiä osien hintoja, asennukset päälle ja kokemuksesta voin sanoa, ettei ole mikään helppo homma laitella ahdinta.
Kyllähän semmonen modattu 'tehdaskunnostettu' ahdin saa maksaakin 1000+ €.
Tästä kaikesta edellamainitusta päättellen - cdi-n suuttimet ja hehkutulpat eivät juutu kanteen kiinni, kun on vakio. Vähänkin jos muuttaa (lue virittää) niin alkaa olla onkelmia......
Oikein?
OT: Kalev ei aio virittää omaa 112CDI mootoria vaan pitää sen muuten hyvässä kunnossa. Saa riitää 90kW. Maanantaina sen Viton pitäisi olla pihalla sitten... kerronpahan silloin lisää siitä.
no en tiedä onko tuo kanteen juuttuminen mikään muu kuin tietyn ikäisiin peleihin kuuluva ominaisuus... Meidän autosta yksi kohta löyty mikä todennäköisesti käynti häiriöt aiheuttaa... Eli veholla huollossa ovat huonosti laittaneet polttoaine suodattimen paikoilleen ja samalla rikkoneet tiivisteen ja 3 tie venttiiliin... mitkä on ostettu uudet mutta tiiviste puuttuu vielä... mikä oli nyt päästänyt taas suodattimen tyhjäksi. Eli suodattimessa oli vain desin verran ainetta... vaikka siellä pitäisi olla huomattvasti enemmän... Käydessä aine riittää mutta käynnistettäessä ei. Kun vitossa on vain nokka akseli pumppu polttoaineelle.
Virittämisessähän pitää aina pitää mielessä se että mikä auton käyttötarkoitus, en pidä itse henkilökohtaisesti järkevänä lastuttaa esimerkiksi ihan perus käytössä olevaa autoa muuttamatta siihen mitään muuta. Ainakin vitossa turbon lämpökuorma stanunakin on jo aika suuri. Samoin kuin koneen ahtopaineet. Jolloin viritettynä esim trailerin hinaaminen voi olla turmiollista.
Viton tekniikkaa veholta selvitettyäni tuli mieleen että alkaa nämä nykyajan autot olemaan koko hienoja vehkeitä kun esim testerin kanssa saa selville polttoaineen paineet eri kohdissa, minkä perusteella vikaa on helppo alkaa etsiä. Pitäisi kait ensi viikolla kuskata vito espooseen tarkastukseen vielä jotta näkisi että kaikki on kunnossa.
Nyt on vito taas kunnossa eikä sieltä sitä pelättyä suutinvikaa löytynyt. Vika oli varaosa polttoainesuodattimessa, polttoaine letkussa(p-pumpulta->suodattimelle) sekä polttoaine tukin paineanturin tiivisteessä. Hori niistä ilmaa sisään, nyt toimii kuin kello. Olin positiivisestsi yllättynyt kuinka edullisia osat veholla oli, työ taas oli ihan riisto hintaista. 361,2 € remontti tuli. Seisoskelin vieressä koko toimituksen ajan joten voin kertoa siitä lisää jos jotain kiinnostaa. Yhdeksi syyksi paljastui jokin edellisistä asentajista ja ne monet purkukerrat.
no ei se vito ole sittenkään vielä kunnossa... Hörii jostain ilmaa... Onko täällä ketään kuka olisi perehtynyt noihin cdi vehkeiden pumppuihin ja muuhun polttoaine järjestelmään?? Eli suodattimeen kertyy ilmaa mikä ei sieltä pois tule. Näkyy polttoaine suodattimen päällä olevasta keskimmäisestä letkusta kun kierroksia on yli 3200 Eli 3000 kierroksella ei näy.