W124 taksituhkis?
W124 taksituhkis?
Nyt tuli totaalinen lyhytsulku, mutta eiköhän täällä palstalla joku muista oikein tai omaa jopa ehdottoman varmaa tietoa. Siis: kummin päin se nyt meni - onko taksiversio-124:ssä takaovien tuhkikset heti ikkunan alla vaiko siellä oven alareunassa? Muistaakseni kahta eri "layoutia" on takaovissa tai oikeastaan ovipahveissa ollut, vaan kumpi kuuluu kumpaan
Oma veikkaus on, että taksissa tuhkaluukut ovat oven yläpienassa, kun kerran ässän uurnat ovat oven alareunassa - ja niin oli myös 230E:n kohdalla. Mutta sehän ei vielä todista sitten mitään....
Oma veikkaus on, että taksissa tuhkaluukut ovat oven yläpienassa, kun kerran ässän uurnat ovat oven alareunassa - ja niin oli myös 230E:n kohdalla. Mutta sehän ei vielä todista sitten mitään....
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Yläreunassa
Papallani on -87 200D vanha taksi ja siinä taka tuhkakupit ovat oven yläreunassa, etutuhkakuppi penkkienvälisessä lokerossa (ei siis radion alla).
Auto on rekisteröity 6:lle!?!?!? paikkoja kuljettajan vieressä 2, vaikka siinä normaali 1:n istuttava penkki onkin. Penkki lienee siis joskus vaihdettu...
Auto on rekisteröity 6:lle!?!?!? paikkoja kuljettajan vieressä 2, vaikka siinä normaali 1:n istuttava penkki onkin. Penkki lienee siis joskus vaihdettu...
Hmm.
Ei sitä penkkiä ole välttämättä vaihdettu, sitä vastoin vaihdekeppi on voitu muuttaa lattialle auton muuttuessa siviilikäyttöön. Ihmettelen toki, jos autossa on lattiavaihde ja silti se on rekisteröity kuudelle.
Rekisteröintitekninen "koplaus" on tuttu juttu jo W123-taksien ajalta. Autot varustettiin rattivaihteella, jolloin kuljettajan viereen saatiin rekisteröintiteknisesti kaksi istuinpaikkaa, kun lattia oli tyhjä. Silti pelkääjän penkki oli myös 123-korin autoissa ihan normaali yhden persauksen istuttava.
Kysäise toki vaariltasi, olisiko autossa ollut aikanaan rattivaihde.
Rekisteröintitekninen "koplaus" on tuttu juttu jo W123-taksien ajalta. Autot varustettiin rattivaihteella, jolloin kuljettajan viereen saatiin rekisteröintiteknisesti kaksi istuinpaikkaa, kun lattia oli tyhjä. Silti pelkääjän penkki oli myös 123-korin autoissa ihan normaali yhden persauksen istuttava.
Kysäise toki vaariltasi, olisiko autossa ollut aikanaan rattivaihde.
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Yläreunassa
W124-taksiversioiden (ja muistaakseni myös W123-) tuhkakupit ovat heti ikkunan alla, ei siis ovipahvin alareunassa. MAtkamallissa ne ovat alareunassa.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Piiput piiloon
Asia selvisi, tack. Voinen julistaa keskustelun tupakoinnista W124-taksin takapenkillä päätetyksi Asialla oli sellainen pieni vilppi taustalla, että tuon 124-jahdin lisämausteeksi ajattelin ensin alkuun katsella siviiliajossa ollutta yksilöä ja tuo nyt oli ensimmäinen silmällä kuin helmellä nähtävä ero. Onhan niitä ovipahveja tietenkin saatettu vaihtaa, mutta tuskin niin päin, että matkamalliin olisi istutettu taksin oviverhoilut. Toisin päin on varmasti tehty ajokin aikaisempia elämänvaiheita hämärrettäessä.
Vaikka olen kyllä itsekin ollut sitä mieltä, että vehkeen taksihistoriassa ei sinänsä ole mitään vikaa. Kilometrit ovat kertyneet sukkelaan, huollettu ja puhtaanapidettykin on, joten auton yleiskunto on usein matkamittarin edellyttämää lukemaa parempi. Salonseudun hopeista Saksan uusiotuontia täytyy kuitenkin käydä ihmettelemässä heti kun aikaa on.
Vaikka olen kyllä itsekin ollut sitä mieltä, että vehkeen taksihistoriassa ei sinänsä ole mitään vikaa. Kilometrit ovat kertyneet sukkelaan, huollettu ja puhtaanapidettykin on, joten auton yleiskunto on usein matkamittarin edellyttämää lukemaa parempi. Salonseudun hopeista Saksan uusiotuontia täytyy kuitenkin käydä ihmettelemässä heti kun aikaa on.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Taksi vai ei?
Oman pirssin piti olla toiminut jonkin aikaa taksina ennen siirtymistään taksiyrittäjän vaimolle.
Takatuhkikset ovat kyllä siellä alhaalla lattianrajassa ja etutuhkis mankkarin alla.
No, ei kai kaikkia takseja ole taksivarustuksella otettukaan? Tai jollei tammikuussa -86 vielä ollut toimituksessa noita taksiversioita?
Loppujen lopuksi; mistä minä varmaksi tiedän onko tämä taksina toiminut vai ei.
Henkka
Takatuhkikset ovat kyllä siellä alhaalla lattianrajassa ja etutuhkis mankkarin alla.
No, ei kai kaikkia takseja ole taksivarustuksella otettukaan? Tai jollei tammikuussa -86 vielä ollut toimituksessa noita taksiversioita?
Loppujen lopuksi; mistä minä varmaksi tiedän onko tämä taksina toiminut vai ei.
Henkka
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Lisää aiheesta...
Moni osti taksiin matkamallin, koska sen jälleenmyyntiarvo oli parempi.
Vielä vähän w123 matka/ taxi-mallien finessejä :
Taxi-mallin kyynärnoja ovessa takana on tuo "pidempi", jossa on siis tuo
ylöspäin taitettu kahva osa ( ...kuinka tämän selittäisi... ). Eli sama kuin
etuoikealla on kaikissa. Edelleen samat kahvat on myös ainakin 280/E.
Vielä vähän w123 matka/ taxi-mallien finessejä :
Taxi-mallin kyynärnoja ovessa takana on tuo "pidempi", jossa on siis tuo
ylöspäin taitettu kahva osa ( ...kuinka tämän selittäisi... ). Eli sama kuin
etuoikealla on kaikissa. Edelleen samat kahvat on myös ainakin 280/E.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Re: Lisää aiheesta...
Tiedätkö Henry, saako W123:n kuskin oviin noita isoja kahvoja? Oliko 280:ssäkään niitä kuskin ovessa? Muistaakseni iso kahvahan tulee yläpäästään kiinni oven avauskahvan runkoon. Onkohan kaikkien ovien kahvoissa jo valmiina kiinnitysreikä ison kahvan yläkiinnityspultille?Henry V. kirjoitti:Vielä vähän w123 matka/ taxi-mallien finessejä :
Taxi-mallin kyynärnoja ovessa takana on tuo "pidempi", jossa on siis tuo
ylöspäin taitettu kahva osa ( ...kuinka tämän selittäisi... ). Eli sama kuin
etuoikealla on kaikissa. Edelleen samat kahvat on myös ainakin 280/E.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
on..
Ainakin muistelisin, että w123:ssa on valmiiksi sisäpuolen avauskahvan rungossa paikka pitkän malliselle kahvalle. Jos vaihtaa pitkänmallisen kahvan lyhyen tilalle, niin myös se kromiosa täytyy vaihtaa. Syksyllä vaihdoin matkamallin ovipahvit taakse (lyhyet kahvat autossa josta pahvit otin) ja niissä oli "heikennetty" kohta mikä piti leikata pois, että pitkänmallisen kahvan sai kiinni. Olen ajatellut laittaa myös kuskin oveen pitkänmallisen kahvan, kunhan sellainen jostain löytyy...
w115,123,124,126,210 yms.
- Henri Junkkala
- Perustaja
- Viestit: 1290
- Liittynyt: Ma 10.03.2003 22:07
- Paikkakunta: Pitkäjärvi
- Viesti:
Kahvat
Voin tsekata jotta millaiset tuossa mun purettavassa 123sessa on. Sekään ei ollut taksivarusteilla vaikka on taksina toiminut. (löysin "taxi" -johtojakin sieltä)jarski kirjoitti:Ainakin muistelisin, että w123:ssa on valmiiksi sisäpuolen avauskahvan rungossa paikka pitkän malliselle kahvalle. Jos vaihtaa pitkänmallisen kahvan lyhyen tilalle, niin myös se kromiosa täytyy vaihtaa. Syksyllä vaihdoin matkamallin ovipahvit taakse (lyhyet kahvat autossa josta pahvit otin) ja niissä oli "heikennetty" kohta mikä piti leikata pois, että pitkänmallisen kahvan sai kiinni. Olen ajatellut laittaa myös kuskin oveen pitkänmallisen kahvan, kunhan sellainen jostain löytyy...
Outoa.
2009 Mercedes-Benz Atego 816 robottivaihteistolla ja ilmajousilla
2003 Mercedes-Benz 209.316 C209 CLK 270 CDI, 2D HT Coupé, 722.640 automaatti, lähes "Vollausstattung"
1993 Mercedes-Benz 124.106 VF124 E250D Lang , Italiassa rakennetusta 5-ovisesta ruumisautosta tehty 5,7 metrinen camokuvioinen paku, superturboprojekti työn alla
1994 Cadillac Fleetwood Eureka 6-door Limousine, 5,7L LT-1 V8, 4L60E automatic, 14-bolt GM diff
1995 Harley-Davidson XLHF 1210 "Fatster" custom build
EX-W123,2xC123,W124,S124,2xW201,W140 jne jne
"Ihmisen elämä on just niin hauskaa kuin mitä siitä itte tekee"
Lisää aiheesta...
Niin - pitkää kahvaa ei ole kuskin ovessa missään versiossa.... pitäisi kai ajaa molemmat kädet ratissa eikä houkutella lekotteluun
Tästä linkistä voi vilkaista, että näin oli :
http://www.armin.geisbusch.org/w123/index.htm
Valitse vasemmalta "Prospekt", ja sitten keskellä sisäkuva "P11a.jpg"
( auto on 280 E ).
Tosin kahvalle varmaan löytyy paikkaa, mutta siinä on ajateltu
vasemmanpuoleisen liikenteen valmiuksia.
Tästä linkistä voi vilkaista, että näin oli :
http://www.armin.geisbusch.org/w123/index.htm
Valitse vasemmalta "Prospekt", ja sitten keskellä sisäkuva "P11a.jpg"
( auto on 280 E ).
Tosin kahvalle varmaan löytyy paikkaa, mutta siinä on ajateltu
vasemmanpuoleisen liikenteen valmiuksia.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Paitsi että..
joskus purin hieman yhtä paaliin menevää w123 dieseliä, jossa oli tuollainen pitkä kuljettajan 'kahva'. Ainakin se aukaisuvivun kromiosa on vielä tallessa. Joskus muistan Timo L:n kanssa tätä ihmetelleenkin.
Koneella on koneen tahti
on se..
Kyllä siinä kuskinoven avauskahvassa on paikka pitemmälle kahvalle. Tarkistin asian vaihtamastani avauskahvasta, edellinen kun oli kulunut. Nuo avauskahvat käy muuten myös takaa eteen ja päinvastoin. Hyväkuntoisen kahvan hankin hieman erikoisesti;. Kaikki, jotka ovat olleet Keuruulla armeijassa, tietävät sen paikan jossa on "hylkyyn menneitä" autoja. Oltiin jossain sotaharjoituksessa siinä lähellä ja vartiovuoron päätyttyä päätin käydä katselemassa hylky-autoja. Siellä oli joukossa yksi w123, josta oli viety kaikki muu irtoava, paitsi ne avauskahvat. Hetken päästä kuului taisteluvarustukseen myös w123:n avauskahvat...
Jostain pitäisi kyllä löytää vas. puoleinen, pitkänmallinen ja sininen kahva. Saisi laitettua kuskinoveenkin sellaisen. Juuri siitä "pitennyskohdasta" olisi helppo sulkea ovi...
Jostain pitäisi kyllä löytää vas. puoleinen, pitkänmallinen ja sininen kahva. Saisi laitettua kuskinoveenkin sellaisen. Juuri siitä "pitennyskohdasta" olisi helppo sulkea ovi...
w115,123,124,126,210 yms.
ahaa....
Lähestymmekö nyt "villakoiran ydintä " ?
Kuskin ovessa on tietenkin paikka kahvalle , koska ovi on aina sama,
mutta ratti voi olla vasemmalla tai oikella ( ja näin siis apukuski kahvoineen eripuolella ).
Missään tehdaskuvassa ei ko. kahvaa ole kuskille tarjottu ?
Rohkenen arvailla, että tuo "paalattu" yksilö oli aikoinaan rakenneltu,
kun kerran takakahva käy eteen
Minulla oli aikoinaan 250 runsailla tehdasvarusteilla - mutta kuski oli siinäkin ilman pitkää kahvaa.
Kuskin ovessa on tietenkin paikka kahvalle , koska ovi on aina sama,
mutta ratti voi olla vasemmalla tai oikella ( ja näin siis apukuski kahvoineen eripuolella ).
Missään tehdaskuvassa ei ko. kahvaa ole kuskille tarjottu ?
Rohkenen arvailla, että tuo "paalattu" yksilö oli aikoinaan rakenneltu,
kun kerran takakahva käy eteen
Minulla oli aikoinaan 250 runsailla tehdasvarusteilla - mutta kuski oli siinäkin ilman pitkää kahvaa.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)
Re: on se..
Näitä on nähty joitakin ja homma on ihan ok, mutta varmista sitten sen pitkänmallisen kahvan yläpuolen kiinnitys kunnolla. Muutamassa tapauksessa yläkahva on irronnut, kun siitä on vedetty vähän reilummin.jarski kirjoitti: Jostain pitäisi kyllä löytää vas. puoleinen, pitkänmallinen ja sininen kahva. Saisi laitettua kuskinoveenkin sellaisen. Juuri siitä "pitennyskohdasta" olisi helppo sulkea ovi...
Mm. omassa 240Deekussa repsikan ovenkahvan yläpuoli tuli verhouksen läpi, vaikka oli siis tehdasasenteinen. Jotenkin jäi tunne, että varsinaiseen, tai ainakin olosuhteista johtuvaan voimaperäisempään oven sulkemiseen (esim. kova tuuli, auto enemmän kallellaan, saranat jäykät) on kuitenkin vankempi alakahva se oikea verme.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Samaa mieltä
Pitkän kahvan yläpäätä pitää kiinni yksi ruuvi ( melko lyhytkin vielä ).
Ei tosiaan kestä 'tempomista ', vaan on tarkoitettu mukavuudeksi.
Ei tosiaan kestä 'tempomista ', vaan on tarkoitettu mukavuudeksi.
1980 200 Autom., 1993 E 300D-24, 1994 C 180 Aut., 1997 C 230 T Aut., 2003 E 240 T Aut.( sekä muutama muunkin merkkinen)