kolahdus persiistä

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
veppe
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 465
Liittynyt: Su 26.09.2004 23:46
Paikkakunta: Tikkakoski

Viesti Kirjoittaja veppe »

JuhaK kirjoitti:
JuhaE kirjoitti:kerrotko tarkemmin noista "häränsilmistä" eli missä päin taka-akselistoa sijaitsevat :?:
Kun kahtelet murikkaa takaapäin, niin huomaat sen yläpuolella kaksi puslaa joilla murikka on kiinni.

Mulle on itelle vaihettu nuo, aiheuttivat pientä kolahtelua liikkeelle lähettäessä.

Ja voihan kartaanin kannatinlaakeri olla väljä, aiheuttaa kolahtelua.
Mulla itsellä vaihdettiin kuukausi takaperin takakelkan etummaiset puslat. Vänkärin puolella oli justiinsa se sisäholkki irti ja lisäksi öljy puslan sisällä oli korvautunut ruskealla hiekansekaisella *askalla, kuskin puolella tuntui vielä ehjältä. Odotin jo, että paukkuminen vaihdetta vaihtaessa loppuisi siihen, mutta eipä niin käynytkään. Perä tosin rauhoittui huomattavasti, aiemmin oli hiukan vetelä moottoritienopeuksissa. Eli seuraavana kohteena on häränsilmät. Tosin ne vaihdetaan siinä vaiheessa, kun perä laakeroidaan. Tuleepahan samalla tsekattua ne simmilevyt.

Noista kolahduksista yleensä, aika vaikea monesti paikantaa tuollaisia kolahduksia. Minulla oli vielä viime syksynä kolahduksen lisänä metallinen kilahdus. Pelkäsin, että perässä rattaat jo kilisee ja vetelee viimeisiään. Siinä vaiheessa syylliseksi paljastuikin etummainen rättinivel. Oli niin loppu, että pultit löi niihin metalliheloihin...
ex: 300 TD -91
ex: 300 TDT -91
ex: S211 E220 CDI -08
ex: R500 -06
ex: E 250 CDI BE T A -10

Vito 111 CDI -04

ex: Corvette Indy PC -98
ex: Corvette C3 -74 avo ja -76 coupe
Keke P.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 31.01.2005 14:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Keke P. »

Joku asiantuntija puhui jossakin muussa topicissa jostakin simmilevyistä, joilla 123:n perän kolahtelu saadaan pois.

Täytynee joskus kysyä korjaamolta, ymmärtävätkö asian päälle.

Sopiiko mistä muusta Mersusta perä mahdollisesti 123:een?

Meseni alustan puslat tuntuvat olevan kunnossa sikäli, että ajo-ominaisuudet ovat hyvät ja vakaat, ei vetele minnekään päin uraisellakaan tiellä tai jarrutuksissa.
EX: W123 240D -84
Bensafarkku kiikarissa!
mapa
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 10
Liittynyt: Ma 03.05.2004 19:16
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja mapa »

Itselläni oli ne perän puslat kulahtanu/murtunu pilalle => kun pumppasi kaasua tai vaihtoi varomattomasti niin kolahteli armottomasti. Asian voi tarkastaa, kun pyörittää kardaania renkaiden ollessa maassa, jolloin perämurikka pääsee kallistelemaan senttejä ja jopa kolahtaa, kun rivakasti kääntää. Tästä päättelin että puslat on menny ja niin oli.
Keke P.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Ma 31.01.2005 14:19
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja Keke P. »

mapa kirjoitti:Itselläni oli ne perän puslat kulahtanu/murtunu pilalle => kun pumppasi kaasua tai vaihtoi varomattomasti niin kolahteli armottomasti. Asian voi tarkastaa, kun pyörittää kardaania renkaiden ollessa maassa, jolloin perämurikka pääsee kallistelemaan senttejä ja jopa kolahtaa, kun rivakasti kääntää. Tästä päättelin että puslat on menny ja niin oli.
Onko 123:n? Jos on, niin mitkä puslat kannattaa peräpäästä tutkia?
EX: W123 240D -84
Bensafarkku kiikarissa!
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

[quote="Keke P."]

Sopiiko mistä muusta Mersusta perä mahdollisesti 123:een?

quote]

ainakin ennen faceliftiä olevista w126sista eli -85 tai vanhemmat. ja w115, w116,
Vastaa Viestiin