Näyttää silleen ainakin 8-10 km/h liikaa.
Ei oo kumma jos ei mersussa vauhti tunnu



W123 -84 300DTimo L. kirjoitti:Jokaisessa Mersussani ml. isän 250 D mittarivirhettä on oikeanlaisilla renkailla 5-10 km/h, lähempänä 10 km/h. Siis nopeusnäyttötaulujen mukaan, jos niihin on luottamista.
Mitäs, kilometrien vähentämisellä ei ole mitään tekemistä nopeusmittarin näyttämään. Mun veikkaus on että joko mittari(sto) on vaihdettu tai perä.petska kirjoitti:Juu mutta jos joku vaikka vähentänyt kilometrejä ja viisari sattunut tulemaan vähän väärään asentoon... ei muuta kun ruuvimeisseli käteen ja normaali haarukalla viisari irti ja eri kohtaan minullakin huijjasi melkein 10 jossain satasessa mut laitoin että 40-50 vauhdissa nayttää gps mukaan justiin niin satasessa huijaa kolme....ja ei mene tuohon hommaan kauan ja ei ole kun vihtistä kiinni viittiikö värkätä...
Ei tartteJata kirjoitti:Se pitää sitte vaan ilmeisesti hakea kokeilemalla se kohta missä se pitää olla,ja kun on lähin nopeustaulu 90 km päässä...
-Tuota tuota.
Juu, itte tuli kanssa piiiitkästä aikaa eilen suoritettua nopeusmittarin kalibroinnin tarkistustoimenpide Turku - Muurla -moottoritiellä. Autona tällä kertaa W124 200D myös. Tulos 119km/h 120km/h mittarinäyttämällä. Aika tarkka on.caferace kirjoitti:W 124 ja sama 200 D, mittari nayttaa melkoisen tarkkaan mulla oikeaa lukemaa, tarkin mittari mita ollut missaan autossani !
Terve ja ahaa,samaan hengenvetoon.jarski kirjoitti:Ei tartteJata kirjoitti:Se pitää sitte vaan ilmeisesti hakea kokeilemalla se kohta missä se pitää olla,ja kun on lähin nopeustaulu 90 km päässä...
-Tuota tuota.![]()
Nopeusmittari käteen. Sitten vääntää viisarin sen rajoitin tapin yli ja katsoo mihin se jää. Viisari irti ja laittaa sitä sen 10km/h taaksepäin. Sitten vaan vääntää viisarin takasin tapin yli.
Nopeusmittarin taulusta löytyy sielä 160:n paikkeilta (200D:n mittaristosta), aivan reunalta kaksi pientä viivaa. Viisarin kuuluisi "vakiona" pysähtyä niiden viivojen väliin, kun sen vääntää tapin yli..