Historian metsästystä?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sammy Day
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ti 19.08.2003 00:19
Paikkakunta: Turunmaa

Historian metsästystä?

Viesti Kirjoittaja Sammy Day »

Tervehdys!

Onnistuin hankkimaan mieleisen pelin täältä suomenniemeltä, joten nyt samalla noviisina kysyisinkin mistä kaivaa auton tietoja esille? Toki tiedän, että AKE:n kautta saa rekistöröintitietoja, lähinnä nyt kuitenkin kaipailen tietoja auton varustehistoriasta, kantakortista jne. Pystyykö jäljittämään esim. Vehon kautta millä kaikilla varusteilla auto on alunperin tilattu ym. tietoja. Auto on 124-korinen 200D vm-86 (11/85). Autossa on hyvät tekstiilit ilmeisesti MB Tex, takaniskatuet, ilmastointi, sähkökattoluukku, ja mukä positiivisinta 5-vaihteinen manuaali. sen verran tiedän, että auto on ollut alussa ensimmäiset 5-vuotta taxina. Mukana Vehon Taxi huoltovihko, missä säännölliset huollot. Tämän jälkeen yksityisellä, joka itse kirjannut säännölliset huollot aina vuoteen -95. Sitten taukoa jonka jälkeen vuodesta -98 merkintöjä silloin tällöin aina vuoteen -03. Kaikkiaan ajettu 495tkm. mikä sinällään pitää suht hyvin paikkansa tuota km. historiaa huolloista seuraamalla. Samoin otetunnus on vasta 7. Muutoin etenkin kiinnostaa tuo varustus, sillä lähes poikkeuksetta vastaavat ovat olleet vähemmän varusteltuja. Toisaalta eräs vanhemman polven MB- spesialisti tiesi kertoa, että aina silloin tällöin varsinkin 124- koristen markkinoiden alussa tilattiin näyttelyyn ja esittelyautoiksi myös "taxiautoja" hyvillä varusteilla. Avatar menee vaihtoon jahka kerkiää. Muutoin kiitokset kaikille erittäin tervetulleesta ja hyvästä forumista, mistä kullanarvoisia tietoja on saanut seurata sopivaa kohdetta etsiessä. Varsinkin "maskin" maalaus/kunnostusohjeet pistettiin jo aiemmin korvan taakse. Ehkäpä tämä viesti olisi paremmin mennyt Off Topic alueelle, pistin sen nyt kuitenkin tänne.

Palaillaan

Sammy Day
- Tappio ei ole pahinta epäonnistumista. Pahinta on se, ettei ole koskaan yrittänyt. -
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

No ne varustekoodit lukee siinä kilvessä joka löytyy konehuoneesta, kirjoitat ne koodit paperille ja etsiskelet netistä niille selitykset.
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Avatar
Timo L.
Moderator Admin
Moderator Admin
Viestit: 14217
Liittynyt: Ti 11.03.2003 19:16
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Historian metsästystä?

Viesti Kirjoittaja Timo L. »

Moi, ja tervetuloa joukkoon!

Aika mielenkiintoiselta kuulostaa tuo autosi, eritoten juuri varustelultaan. Harvempi taksipeli on saanut osakseen moisen herkkumäärän, kattoluukkua myöten.

Omistajahistoria selviää helpoiten juuri AKE:n kautta. Jos kantakortti on hävinnyt, uuden kantakortin (ainakin kopion) saat varmasti Vehon kautta. Itse sain Ässääni ainakin, ja ilman maksua. Kantakorttiin on merkitty varustekoodit, joilla auto on lähtenyt tehtaalta. Koodit löytyvät myös konepellin tuulihaan vieressä olevasta metallilevystä stanssattuina. Joskus kaikkia koodeja ei ole merkitty konepellin alle tai päinvastoin, joka saattaa aiheuttaa hieman päänvaivaa. Samoin netissä oleviin varustelistoihin kannattaa suhtautua suodatuksella, koska sama koodi voi tarkoittaa uusissa Mersuissa aivan jotain muuta, kuin esim. sinun autossasi. Aiheesta on keskusteltu paljonkin foorumilla, joten ei kun hakutoimintoa kehiin.

Mitenkä muuten 200 D käyttäytyy tuolla viisivaihteisella laatikolla? Maantiekulutuksen saa varmasti painettua lähemmäs 5-5,5 litraa, mutta kuinka on menohalujen laita?
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Avatar
Sammy Day
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ti 19.08.2003 00:19
Paikkakunta: Turunmaa

Viesti Kirjoittaja Sammy Day »

Kiitos tiedoista, ihan hyvin käyttäytyy tuo vitonen, ja on tervetullut lisä ainakin mitä itse ehtisin muutamia 4- vaihteisia kokeilemaan. Vaan eipä silti, molemmissa omat hyvät ja huonot puolensa. Auot ottaa sellaiset tasaiset 140-150 varsin vaivatta ja pitää vauhdin. Tosin vaatii "pitkän vauhdin". Kun nyt opin myös käyttämään tuota hakukonetta ja surffailemaan sivuilla, niin siihen liittyen tyhmä kysymys; mikä on tuo paljon puhuttu Datenbank??

Sammy Day
- Tappio ei ole pahinta epäonnistumista. Pahinta on se, ettei ole koskaan yrittänyt. -
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12803
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

ot: olikos toi sun autos rekkari axl-??? jotain? et sattunut tänään illemmalla olemaan kaarinan honkkarin pihalla parkissa?
Avatar
Sammy Day
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 29
Liittynyt: Ti 19.08.2003 00:19
Paikkakunta: Turunmaa

Viesti Kirjoittaja Sammy Day »

Jep, siellähän metsästämässä aiemmin löytyneitä läpinäkyviä muovisia litteitä "roskiksia". Istuvat suoraan heittämäillä tavaratilan molemminpuolisiin syvennyksiin ja ostokset ym. kamat pysyy paikallaan. Seuraavaksi pitäisi jostain jäljittää keskikonsoliin etupenkkien väliin "kyynärnojaa", mielummin kannellista puista sellaista. Saisi sisärojut paikalleen ja käsinojan.

Sammy Day
- Tappio ei ole pahinta epäonnistumista. Pahinta on se, ettei ole koskaan yrittänyt. -
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12803
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

jep, ihan kelpo peli, sun autos 8)


tuosta käsinojasta:

http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=1935
Vastaa Viestiin