ASR pelaa ja ei pelaa..onko kokemuksia?
ASR pelaa ja ei pelaa..onko kokemuksia?
Auto on S420 vm -94 w140 ja ASR alkoi temppuileen ilmojen lämmetessä. Monta kertaa on käynyt niin kun olen käynnistänyt auton niin ASR valo ei sammu jolloin luistonesto ja tempomat ei ole toimi ajaesssa. Taas välistä valo sammuu startattaessa ihan normaalisti ja kaikki toimii ajaessa ihan kuin ajatus.Mistä moinen..?? Vaihdoin jarrupolkimen juuressa olevan ASR/jarruvalo kytkimen mutta sekään ei auttanut ja ASR boksit kuivasin ja puhdistin..
Viimeksi muokannut bonde, Pe 04.02.2005 15:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ASR pelaa ja ei pelaa..onko kokemuksia?
Terve!
joopa joo en nyt haluaisi lähteä pelottelemaan mutta omassa E500 -94 mesessä sama vika kesällä (lukuisten muiden ohella) ja pitkän autosäköliikeessä asutun ajan/ vaihdettujen osien jälkeen vika löytyi sähköisestä kaasuläpästä vaikka mikään testeri ei sitä suoraan näyttänytkään ja siinä on samassa myös tuon ASR:n ohjaus. Oireet olivat kuvailemasi kaltaiset eli satunnaisesti ASR valo palamaan mittaristossa ja samalla "limp home " mode päälle eli kaasupoljin ei totellut kuin pohjaan painettuna ja tehot kateissa! aluksi tosin auttoi auton sammutus ja hetken tuumailun jälkeen ei vikaa ollutkaan ja taas koneen jäähdyttyä valo loisti iloisesti.
ja toinen tuon aikaisten V8 koneiden kirous on moottorin SÄHKÖT (joo on vaihdettu kaikki moottorin johdot) eli eristeet ovat kovettuneet ja johtoihin koskiessa eristeet putoavat lattialle tai murenevat johtonipun suojan sisällä jättäen langat paljaiksi ja kaikkihan sen arvaa mitä siitä seuraa! (onneksi huomattiin ajoissa eikä mitään ehtinyt hajota sen takia) Niin ja hintaa pelkästään noille kahdelle pikku hommalle kertyi 2000€ ja työt päälle. Kiitosta on tosin annettava tuolle www.500ecstasy.com foorumille josta hain/sain ohjeita ja totesin että en ole yksin vikojeni kanssa eli todella yleisiä vikoja ympäri maailman eikä vain näiden "tuontiautojen" murheita (ettei taas joku innostu puhetta pitämään siitä kuinka suomeen tuodaan muka kaikki jäte saksasta!! )
ja toinen paikka missä on hyviä ohjeita W140 ja 500/400E omistajille on http://pages.prodigy.net/jforgione/MB_S500.html
Notta näin täälä pohojammaalla! mutta toivottavasti vika olisi tosiaan jossain helpommassa kuten tuon vesan mainitsemassa laturin säädinpaketissa!
"mikä ristus on kunei aharista!"
joopa joo en nyt haluaisi lähteä pelottelemaan mutta omassa E500 -94 mesessä sama vika kesällä (lukuisten muiden ohella) ja pitkän autosäköliikeessä asutun ajan/ vaihdettujen osien jälkeen vika löytyi sähköisestä kaasuläpästä vaikka mikään testeri ei sitä suoraan näyttänytkään ja siinä on samassa myös tuon ASR:n ohjaus. Oireet olivat kuvailemasi kaltaiset eli satunnaisesti ASR valo palamaan mittaristossa ja samalla "limp home " mode päälle eli kaasupoljin ei totellut kuin pohjaan painettuna ja tehot kateissa! aluksi tosin auttoi auton sammutus ja hetken tuumailun jälkeen ei vikaa ollutkaan ja taas koneen jäähdyttyä valo loisti iloisesti.
ja toinen tuon aikaisten V8 koneiden kirous on moottorin SÄHKÖT (joo on vaihdettu kaikki moottorin johdot) eli eristeet ovat kovettuneet ja johtoihin koskiessa eristeet putoavat lattialle tai murenevat johtonipun suojan sisällä jättäen langat paljaiksi ja kaikkihan sen arvaa mitä siitä seuraa! (onneksi huomattiin ajoissa eikä mitään ehtinyt hajota sen takia) Niin ja hintaa pelkästään noille kahdelle pikku hommalle kertyi 2000€ ja työt päälle. Kiitosta on tosin annettava tuolle www.500ecstasy.com foorumille josta hain/sain ohjeita ja totesin että en ole yksin vikojeni kanssa eli todella yleisiä vikoja ympäri maailman eikä vain näiden "tuontiautojen" murheita (ettei taas joku innostu puhetta pitämään siitä kuinka suomeen tuodaan muka kaikki jäte saksasta!! )
ja toinen paikka missä on hyviä ohjeita W140 ja 500/400E omistajille on http://pages.prodigy.net/jforgione/MB_S500.html
Notta näin täälä pohojammaalla! mutta toivottavasti vika olisi tosiaan jossain helpommassa kuten tuon vesan mainitsemassa laturin säädinpaketissa!
"mikä ristus on kunei aharista!"
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
ASR pelaa ja ei pelaa..onko kokemuksia?
Terve!
joopa joo en nyt haluaisi lähteä pelottelemaan mutta omassa E500 -94 mesessä sama vika kesällä (lukuisten muiden ohella) ja pitkän autosäköliikeessä asutun ajan/ vaihdettujen osien jälkeen vika löytyi sähköisestä kaasuläpästä vaikka mikään testeri ei sitä suoraan näyttänytkään ja siinä on samassa myös tuon ASR:n ohjaus. Oireet olivat kuvailemasi kaltaiset eli satunnaisesti ASR valo palamaan mittaristossa ja samalla "limp home " mode päälle eli kaasupoljin ei totellut kuin pohjaan painettuna ja tehot kateissa! aluksi tosin auttoi auton sammutus ja hetken tuumailun jälkeen ei vikaa ollutkaan ja taas koneen jäähdyttyä valo loisti iloisesti.
ja toinen tuon aikaisten V8 koneiden kirous on moottorin SÄHKÖT (joo on vaihdettu kaikki moottorin johdot) eli eristeet ovat kovettuneet ja johtoihin koskiessa eristeet putoavat lattialle tai murenevat johtonipun suojan sisällä jättäen langat paljaiksi ja kaikkihan sen arvaa mitä siitä seuraa! (onneksi huomattiin ajoissa eikä mitään ehtinyt hajota sen takia) Niin ja hintaa pelkästään noille kahdelle pikku hommalle kertyi 2000€ ja työt päälle. Kiitosta on tosin annettava tuolle www.500ecstasy.com foorumille josta hain/sain ohjeita ja totesin että en ole yksin vikojeni kanssa eli todella yleisiä vikoja ympäri maailman eikä vain näiden "tuontiautojen" murheita (ettei taas joku innostu puhetta pitämään siitä kuinka suomeen tuodaan muka kaikki jäte saksasta!! )
ja toinen paikka missä on hyviä ohjeita W140 ja 500/400E omistajille on http://pages.prodigy.net/jforgione/MB_S500.html
Notta näin täälä pohojammaalla! mutta toivottavasti vika olisi tosiaan jossain helpommassa kuten tuon vesan mainitsemassa laturin säädinpaketissa!
"mikä ristus on kunei aharista!"
joopa joo en nyt haluaisi lähteä pelottelemaan mutta omassa E500 -94 mesessä sama vika kesällä (lukuisten muiden ohella) ja pitkän autosäköliikeessä asutun ajan/ vaihdettujen osien jälkeen vika löytyi sähköisestä kaasuläpästä vaikka mikään testeri ei sitä suoraan näyttänytkään ja siinä on samassa myös tuon ASR:n ohjaus. Oireet olivat kuvailemasi kaltaiset eli satunnaisesti ASR valo palamaan mittaristossa ja samalla "limp home " mode päälle eli kaasupoljin ei totellut kuin pohjaan painettuna ja tehot kateissa! aluksi tosin auttoi auton sammutus ja hetken tuumailun jälkeen ei vikaa ollutkaan ja taas koneen jäähdyttyä valo loisti iloisesti.
ja toinen tuon aikaisten V8 koneiden kirous on moottorin SÄHKÖT (joo on vaihdettu kaikki moottorin johdot) eli eristeet ovat kovettuneet ja johtoihin koskiessa eristeet putoavat lattialle tai murenevat johtonipun suojan sisällä jättäen langat paljaiksi ja kaikkihan sen arvaa mitä siitä seuraa! (onneksi huomattiin ajoissa eikä mitään ehtinyt hajota sen takia) Niin ja hintaa pelkästään noille kahdelle pikku hommalle kertyi 2000€ ja työt päälle. Kiitosta on tosin annettava tuolle www.500ecstasy.com foorumille josta hain/sain ohjeita ja totesin että en ole yksin vikojeni kanssa eli todella yleisiä vikoja ympäri maailman eikä vain näiden "tuontiautojen" murheita (ettei taas joku innostu puhetta pitämään siitä kuinka suomeen tuodaan muka kaikki jäte saksasta!! )
ja toinen paikka missä on hyviä ohjeita W140 ja 500/400E omistajille on http://pages.prodigy.net/jforgione/MB_S500.html
Notta näin täälä pohojammaalla! mutta toivottavasti vika olisi tosiaan jossain helpommassa kuten tuon vesan mainitsemassa laturin säädinpaketissa!
"mikä ristus on kunei aharista!"
-94 E500 Limited Edition
-03 W220 320CDI
-03 W220 320CDI
Tuolta löytyy juttua aiheesta http://www.mercedesshop.com/wire_harnes ... arness.htm
- mertsi1340
- Vakiokalustoa
- Viestit: 235
- Liittynyt: To 04.03.2004 15:42
- Paikkakunta: JKL