Nyt ois laitteet hankittuna... Miltä vaikuttaa?
Nyt ois laitteet hankittuna... Miltä vaikuttaa?
Elikkä etupää on Dragsterin parhaista erillis-komponenteista kasattu 3-tie:
Diskantti 1" (DTH-125)
Keskari 4" (DMX-452)
Midi 6,5" (DMC-641)
Tälle vahvarina Dragsterin Da-606 (6x60W RMS 4ohm). Ajaa etupään täysaktiivisena
Bassopuoli onkin sitten Spl Dynamicsin tuotantoa eli subit:
2 kpl Spl Pro 10d4 subeja
Ja näille vahvarina SPL DIG-1450 (1000W RMS kytkettynä 1ohmiin)
Diskantti 1" (DTH-125)
Keskari 4" (DMX-452)
Midi 6,5" (DMC-641)
Tälle vahvarina Dragsterin Da-606 (6x60W RMS 4ohm). Ajaa etupään täysaktiivisena
Bassopuoli onkin sitten Spl Dynamicsin tuotantoa eli subit:
2 kpl Spl Pro 10d4 subeja
Ja näille vahvarina SPL DIG-1450 (1000W RMS kytkettynä 1ohmiin)
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tällähetkellä ovat asennettuna kotona vaatehuoneen hyllylle freeairinaKomu kirjoitti:Voisin kuvitella että tuolla jyrähtää. Mihin muuten asensit midit?
Kun jaksais vielä omat asennukset tehdä loppuun...
Tuomas

Eli ei vielä kiinni autossa ku pitää kattoa meneekö tuo auto nyt kaupaksi parin viikon sisään ja jos ei niin siten vasta aloitan asennukset.
Suunniteltu on jo kyllä miten ne meseen tulee, eli midit oviin keskarit modatuille orkkispaikoille ja diskantit a-pilareihin...
Subeista ei ole vielä varmuutta laitanko konttiin vai hattuhyllyyn...
Jos laitan konttiin niin refleksikotelo ja putket hyllystä läpi...
Vahvarit (tai ainakin digi) varapyöräkoteloon neoneiden kanssa

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Äänenlaatu yleensä kärsii sitä enemmän mitä matalammalla impedanssilla ajat. Itse en kytkisi 1 ohm kytkentään. Tuollainen 50-100W todellista tehoa on maksimi mitä voit koskaan käyttää auton sisällä ilman kuulonsuojaimia. Jo noilla menee kuulo pidempiaikaisella altistuksella.
Sinulle olisi myös riittänyt yksikin elementti kunhan sen olisi viitsinyt koteloida oikein.
Eli yksi nolla pois vahvinstintehosta ja toinen subi pois, niin olisi ollut asiallinen setuppi.
Sinulle olisi myös riittänyt yksikin elementti kunhan sen olisi viitsinyt koteloida oikein.
Eli yksi nolla pois vahvinstintehosta ja toinen subi pois, niin olisi ollut asiallinen setuppi.

Digin optimi kuorma on 1ohm, joten laatu ei kärvine siitä, level potikka on olemassa, joten miksi pitäisi vahvari pienempään vaihtaae320 kirjoitti:Äänenlaatu yleensä kärsii sitä enemmän mitä matalammalla impedanssilla ajat. Itse en kytkisi 1 ohm kytkentään. Tuollainen 50-100W todellista tehoa on maksimi mitä voit koskaan käyttää auton sisällä ilman kuulonsuojaimia. Jo noilla menee kuulo pidempiaikaisella altistuksella.
Sinulle olisi myös riittänyt yksikin elementti kunhan sen olisi viitsinyt koteloida oikein.
Eli yksi nolla pois vahvinstintehosta ja toinen subi pois, niin olisi ollut asiallinen setuppi.


Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
No jostain syystä noita matalia kuormia kuitenkin tunnutaan välttävän silloin kun tavoitellaan laatupisteitä esim. kisoissa. Ilmeisesti möykkää lähtee laadun kustannuksella.
Ei sitä vahvaria pidä mihinkään vaihtaa vaan olisi kantsinut hankkia heti alkuun pienempi kun tikeillä ei mitään oikeasti tee ellet aio osallistua äänenpainekilpailuihin dbra:ssa tai tavoitteena ole 'torinvarren kuninkuus.'
Jälkimmäinen onkin jo vähän nolo vaihtoehto sitten.
Ei sitä vahvaria pidä mihinkään vaihtaa vaan olisi kantsinut hankkia heti alkuun pienempi kun tikeillä ei mitään oikeasti tee ellet aio osallistua äänenpainekilpailuihin dbra:ssa tai tavoitteena ole 'torinvarren kuninkuus.'
Jälkimmäinen onkin jo vähän nolo vaihtoehto sitten.

hifitystä
En kyllä laittaisi refleksiputkia hattuhyllyn läpi. Kaverin 740:s volvos tuli niin ja basso meni ihan puuroks. Samoin kävi myös w124:s kanssa kun kaverin kanssa kokeiltiin. Pidä basso ja refleksiputki samassa tilassa. Tai koita bandbass koteloo ni sit voit tuoda putket hyllyn läpi
Re: hifitystä
Ei kiinnosta bandpass...Kompo kirjoitti:En kyllä laittaisi refleksiputkia hattuhyllyn läpi. Kaverin 740:s volvos tuli niin ja basso meni ihan puuroks. Samoin kävi myös w124:s kanssa kun kaverin kanssa kokeiltiin. Pidä basso ja refleksiputki samassa tilassa. Tai koita bandbass koteloo ni sit voit tuoda putket hyllyn läpi
Oon tehny monta tuollaista ja oikein mitoitettuna, mutta tulos on aina sama...
Jotku tietyt taajuudet (viritystaajuuden lähellä olevat taajuudet) tulevat ku tykin suusta, mutta muut sitten ei tulekkaan juuri mitenkään

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Re: hifitystä
Ei subbarin tarvi midbassoa toistaakaan. Bp-kotelon saa kyllä toistamaan riittävän leveän kaistan, jotta mukaan tulee sekä kaikkein alimmat bassot, että midien toistoalueelle yltävä yläpää. Esim- 30-55hz:lle laskettu kotelo on varsin toimiva, tietysti elementistä riippuen.Jube kirjoitti:Ei kiinnosta bandpass...
Oon tehny monta tuollaista ja oikein mitoitettuna, mutta tulos on aina sama...
Jotku tietyt taajuudet (viritystaajuuden lähellä olevat taajuudet) tulevat ku tykin suusta, mutta muut sitten ei tulekkaan juuri mitenkään
Minulla on kotisubbari bp-kotelossa, se toistaa noin 25-40hz taajuudet, ei muuta. Subi kyllä toistaisi johonkin 55hz asti, mutta yli 40hz äänet toistuu hyvin pääkaiuttimillakin, joten jakari on ruuvattu 40 hertsiin.
[url=http://koti.mbnet.fi/arbiter/hotrod.jpg]Mese[/url]
Nyt on subbarit ja vahvari "koekäytössä" eli kiinni autossa, mutta bassot vielä toistaiseksi testikotelossa ja kontin puolella... Hattuhyllyssä on reilut reiät kabiiniin ja voin sanoa että JYRÄHTÄÄ AIKAMOISELLA VOIMALLA nuo bassot
Ei ihan justiin tule mieleen että elementit on "vain" 10tuumaisia...
Ostin nyt sitten 7"lcd näytönkin ja siitä olisi kysymys että kuinka hyvin se kestää pakkasta ja kosteutta? Näytön merkki on autostudio, eli kestääkö hyvin talvellakin?
Pakkohan se itekki on tuo x-box ruuvata autoon ku muillaki on ja nyt muutenki noita hifejä laitan
Ja mesekään ei ole enää myynnissä

Ostin nyt sitten 7"lcd näytönkin ja siitä olisi kysymys että kuinka hyvin se kestää pakkasta ja kosteutta? Näytön merkki on autostudio, eli kestääkö hyvin talvellakin?
Pakkohan se itekki on tuo x-box ruuvata autoon ku muillaki on ja nyt muutenki noita hifejä laitan

Ja mesekään ei ole enää myynnissä

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
e320 kirjoitti:Äänenlaatu yleensä kärsii sitä enemmän mitä matalammalla impedanssilla ajat. Itse en kytkisi 1 ohm kytkentään. Tuollainen 50-100W todellista tehoa on maksimi mitä voit koskaan käyttää auton sisällä ilman kuulonsuojaimia. Jo noilla menee kuulo pidempiaikaisella altistuksella.
Sinulle olisi myös riittänyt yksikin elementti kunhan sen olisi viitsinyt koteloida oikein.
Eli yksi nolla pois vahvinstintehosta ja toinen subi pois, niin olisi ollut asiallinen setuppi.
Ei kannata kaikkea tehoa laittaa sinne diskanteille ni ei tarvii kuulosuojaimia...
Matalat taajuudet ovat kuulon kannalta kaikkein vahingollisimpia, ne kulkevat koko korvasimpukan läpi. Kuulokynnys/kipukynnys taas on selkeästi korkeampi kuin korkeilla.. Eli kyllä ne suojaimet tarvitaan vaikka kuuntelisi pelkkää PASSOA.Ei kannata kaikkea tehoa laittaa sinne diskanteille ni ei tarvii kuulosuojaimia...

Kaikki yli 100W menevä on hukkaan heitettyä rahaa. Itse en pysty kuuntelemaan edes 50W tehoilla kuin muutamia sekunteja.
Nyt on ihan tuollainen perus jvc:n mp3-soitin, mutta se väistyy heti kun löydän sopivamman ja laadukkaamman soittimen! Tuossa kun ei ole auxeja eikä non fading rca-lähtöäSamuli H kirjoitti: Mikäs soitin sulla tuossa olikaan?

Se caliberin uus soitin ois liitännöiltään, ominaisuuksiltaan, ulkonäöltään ja hinnaltaan minua mielyttävä mutta ku olen kuullut siitä lähinnä pelkkää huonoa sanottavaa kestävyyden ja toimivuuden suhteen

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Ainakin mulla on kestänyt hyvin ps2 ja näyttö pakkasen. Aluksi oli tarkotus ottaa talveksi sisälle mutta eipä oo tullu otettua ja pelittää. Eikä invertterikään oo talvesta valittanuJube kirjoitti:
Ostin nyt sitten 7"lcd näytönkin ja siitä olisi kysymys että kuinka hyvin se kestää pakkasta ja kosteutta? Näytön merkki on autostudio, eli kestääkö hyvin talvellakin?
Pakkohan se itekki on tuo x-box ruuvata autoon ku muillaki on ja nyt muutenki noita hifejä laitan![]()


X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
Oliko tuo sun näyttö muuten kitupiikin tuote?tovayryn kirjoitti:Ainakin mulla on kestänyt hyvin ps2 ja näyttö pakkasen. Aluksi oli tarkotus ottaa talveksi sisälle mutta eipä oo tullu otettua ja pelittää. Eikä invertterikään oo talvesta valittanuJube kirjoitti:
Ostin nyt sitten 7"lcd näytönkin ja siitä olisi kysymys että kuinka hyvin se kestää pakkasta ja kosteutta? Näytön merkki on autostudio, eli kestääkö hyvin talvellakin?
Pakkohan se itekki on tuo x-box ruuvata autoon ku muillaki on ja nyt muutenki noita hifejä laitan![]()
Tosin näyttö ei oo autostudion mut toimintaperiaate sama
Jos on niin millainen kuva? ja miten toimitus sujui? Saatan itsekki ostaa kitupiikistä jonku pioneerin "hienon" mallin soittimen ku suht sopivalla hintaa sais... Pitääkö kitupiikin tuotteet maksaa etukäteen?
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Tuossa mun jvc:ssä on vaan aika pieni tuo rca lähdön jänniteMika.T kirjoitti:jvc:n soittimet on muuten äänenlaadullisesti parhaasta päästä.. monenmerkkisiä on ollut ja jvc on ollut MINUSTA paras äänisin.
ja nuo e320:n kommentit on ihan asiaa.. näin pikku välikommenttina

Ku tilalle heittää vaikka pioneerin soittimen ja vahvarien säätöihin ei koske niin tuntuu ettää pää halkeaa ku vähän vääntää volumea...
Ovat varmaan luokkaa ~1.5-2V

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
- tovayryn
- Tuningspesialisti
- Viestit: 2153
- Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
On sieltä ja hyvä kuva hintaisekseen. Tyytyväinen oon ollu. Piti maksaa etukäteen ja sieltä tuli sit vahvistus ja kampe lähti tännepäin. Ei ollu toimituksessa minkäänlaisia ongelmia 
Itelle on ollu kyl pioneer aina hyvä merkki, ei oo koskaan ollu moitittavaa, varsinkaan tässä 9600sessa

Itelle on ollu kyl pioneer aina hyvä merkki, ei oo koskaan ollu moitittavaa, varsinkaan tässä 9600sessa

X253 glc350e
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi
ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi
www.alvastonauto.fi