Mersu vai bemari?
Mersu vai bemari?
Elikkäs kaveri kävi väittämää et bemarissa on paremmat ajo-ominaisuudet kuin mersussa ? pitääkö paikkansa ? elikkäs joku 500 sarjalainne vs. väyrynen ?
Kertokaas nyt totuus..... ite yritin puolustaa väyrystä mut ei se saatana tajuu... sil on 100000 ajettu bemari ja seiit on kaikki rikki vaihelaatikkoo myöten. (saksasta tuotu) (elektroninen mittaristo, voiko ruuvata?)
Kertokaas nyt totuus..... ite yritin puolustaa väyrystä mut ei se saatana tajuu... sil on 100000 ajettu bemari ja seiit on kaikki rikki vaihelaatikkoo myöten. (saksasta tuotu) (elektroninen mittaristo, voiko ruuvata?)
Honda
Ex. MB E220D -96
Toyota Celica ST 1.6 -74
(orggis)
Ex. MB E220D -96
Toyota Celica ST 1.6 -74
(orggis)
-
- Mersumies
- Viestit: 923
- Liittynyt: Su 06.04.2003 23:44
Kyllä tunnustan että 2003-mallin hinnat alkaen 300-Bemussa on parempi ohjaus kuin 2003-mallin W203 C-Mersussa. Semmoisia varusteita kuin sporttialusta hankkimalla Mersun ohjaus paranee. Siksi vertailu kohdistuu "hinnat alkaen"-malleihin. Mutta molemmissa ohjaus on niissä määrin hyvä, että ei siitä ostoratkaisuun vaikuttavaa tekijää pääse syntymään. Ainakaan minulle.
Mutta kuten edellä raati tuumikin, kyseessä on aika pitkälle makuasia. Ei absoluuttinen paremmuus.
Mutta kuten edellä raati tuumikin, kyseessä on aika pitkälle makuasia. Ei absoluuttinen paremmuus.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Kummatkin on laatumerkkejä. osin liian pienellä sarjanumerolla ainakin Bemari huononee.
Nimittäin kun oltiin tuossa syksyllä vaihtamassa entistä Vectraa pois, niin käytiin ajamassa uusi 300-sarjalainen Bemari. 318 I Sport. Oli erittäin pieni, ahdas , mutta eniten jäi kaikkia mietityttämään, miten muovisen ja hotelon tuntuinen auto oli. Siis ei rämissyt jne, mutta ei ollut sellaisen jämäkän massiivisen oloinen, kun oltiin odotettu. Bemarin laatu taitaa sitten tulla esille vasta siellä 500 sarjasta ylöspäin.
En tiedä mersun C-sarjasta sitten, kyydissä en ole ollut.
Vaan mersun E220 mallista on jättihyviä kokemuksia. Autolla ajettu 340 000 ja kulkee edelleen kuin uusi ja sisustus antaa kuvan uudesta autosta, ellei vaihdekepin nahkaa tai muutamaa jalopuuosaa oteta huomioon.
Bemarilla tosin on tyylikkäitä autoja. Vuosien 1988-1994 500 ja 700 mallit ovat todella komeita autoja.
Nimittäin kun oltiin tuossa syksyllä vaihtamassa entistä Vectraa pois, niin käytiin ajamassa uusi 300-sarjalainen Bemari. 318 I Sport. Oli erittäin pieni, ahdas , mutta eniten jäi kaikkia mietityttämään, miten muovisen ja hotelon tuntuinen auto oli. Siis ei rämissyt jne, mutta ei ollut sellaisen jämäkän massiivisen oloinen, kun oltiin odotettu. Bemarin laatu taitaa sitten tulla esille vasta siellä 500 sarjasta ylöspäin.
En tiedä mersun C-sarjasta sitten, kyydissä en ole ollut.
Vaan mersun E220 mallista on jättihyviä kokemuksia. Autolla ajettu 340 000 ja kulkee edelleen kuin uusi ja sisustus antaa kuvan uudesta autosta, ellei vaihdekepin nahkaa tai muutamaa jalopuuosaa oteta huomioon.
Bemarilla tosin on tyylikkäitä autoja. Vuosien 1988-1994 500 ja 700 mallit ovat todella komeita autoja.
w126 300SE 1986
w116 450SE 1975
w116 450SE 1975
Itsellä pari vuotta sitten, kun oli auton vaihto ajankohtainen, jäi vaihtoehdoksi 500 sarjalainen bemu 300 sarjalaisen sijaan. Mielestäni tuo 500 sarjan BMW oli lähimpänä ajettavuudeltaan tuota MB W203 kuin300 sarjalainen.
Ja ratkaisu kohdistui W203:een. Mersun ulkonäkö miellytti enempi ja auto oli muutenkin sopivamman kokoinen, kun en isoa autoa tarvitse.
Ja ratkaisu kohdistui W203:een. Mersun ulkonäkö miellytti enempi ja auto oli muutenkin sopivamman kokoinen, kun en isoa autoa tarvitse.
Ei autoa kannata ostaa oikeasti. Paskaan isket kätesi minkä tahansa hankit, etenkin suomen verotuskäytännöllä.
Auto on välttämätön paha joka voi olla mersu kun joku pitää kuitenkin hankkia.
Nyt alkoi minullakin alustan kolinat ja tuuliherkkyys väyrysessä ajettuani näitä ..tanan kelirikkoteitä. Teissä on aivan järkyttäviä monttuja ja töyssyjä nykyään joka paikassa, esim. turun ja helsingin välisellä tiellä on 80 rajoituksella 5cm syviä reikiä ajokaistalla säännöllisin välein. Kiva niihin on tärskäytellä.
Auto on välttämätön paha joka voi olla mersu kun joku pitää kuitenkin hankkia.
Nyt alkoi minullakin alustan kolinat ja tuuliherkkyys väyrysessä ajettuani näitä ..tanan kelirikkoteitä. Teissä on aivan järkyttäviä monttuja ja töyssyjä nykyään joka paikassa, esim. turun ja helsingin välisellä tiellä on 80 rajoituksella 5cm syviä reikiä ajokaistalla säännöllisin välein. Kiva niihin on tärskäytellä.
Re: Mersu vai bemari?
Ammattilaiset ruuvaavat ihan mitä haluavat. Ihminen sen mittarin on suunnitellut, sen takia toinen ihminen osaa myös muutella sen lukemia. Ja nämä digimittarithan ovat ammattilaisille vielä helpompia ruuvattavia kuin vanhat mekaaniset mittarit, ei muuta kuin töpseli kiinni ja minuutin päästä on kilometrilukema mikä vain halutaan. Mutta näitä vehkeitä ei nyt ihan joka nyrkkipajalla sentään ole.Niilos kirjoitti: (saksasta tuotu) (elektroninen mittaristo, voiko ruuvata?)
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
OT:ksi menee, mutta tuo taitaa olla aika globaali ilmiö: Eilen illalla ajelin texasilaista 5-kaistaista betonitietä, kun yhtäkkiä jysähti niin, että ei mitään rajaa. Aivan tosissani pelkäsin, että vanteet menivät kulmikkaiksi ja renkaat puhkesivat.e320 kirjoitti:...teissä on aivan järkyttäviä monttuja ja töyssyjä nykyään joka paikassa...
Mitään en tiessä nähnyt ennen kun kolahti, joten kyseessä oli ilmeisesti betoninpätkien valtava kynnys saumakohdassa. Ja siihen posautin jarruttelematta. Ilmeisesti renkaat eivät kuitenkaan menneet ja vanteetkaan eivät näyttäisi kärsineen. Tuntuu kuitenkin siltä, että aurauskulmat taidan päästä laittamaan.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Ajelee ne jotku pemarillakin. E39:ssä kyyti parempi kuin mersuissa. Paljon hiljaisempi eikä niin sivutuuliherkkä. Ja se 530D:n tehokas moottori. Ja sitäpaitsi halvempia kuin mersut. Korjauksista ja niiden tekemisistä en menisi kehumaan. Saatika osien hintoja. Mutta eihän se ole rahamiehelle ongelma. Asentajat korjaa ja osia saapi rahalla
Eiköhän osteta kaikki pemarit ja lyödään tämä voorumi kiinni ja lukkoon.

Eiköhän osteta kaikki pemarit ja lyödään tämä voorumi kiinni ja lukkoon.

Joku mersupurkaamo??
500 sarjan e39 bemari on AIVAN LOISTAVA auto ajaa ja hieno ja moderni sisältä ja päältä, MUTTA nuo prkl:n korjaus ja varaosahinna on kallitaAki P kirjoitti:Ajelee ne jotku pemarillakin. E39:ssä kyyti parempi kuin mersuissa. Paljon hiljaisempi eikä niin sivutuuliherkkä. Ja se 530D:n tehokas moottori. Ja sitäpaitsi halvempia kuin mersut. Korjauksista ja niiden tekemisistä en menisi kehumaan. Saatika osien hintoja. Mutta eihän se ole rahamiehelle ongelma. Asentajat korjaa ja osia saapi rahalla![]()
Eiköhän osteta kaikki pemarit ja lyödään tämä voorumi kiinni ja lukkoon.

Jos pitäisi valita w210 tai e39 niin valitsisin e39:n koska se on todella mahtava auto kaiken kaikkiaan, mutta se mesen status siitä puuttuu

Eli jos statusta alkaisin ajattelemaan niin silloin voisin kallistus sittenkin w210 avantgardeen

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Taitaa olla niin, että aidan takana ruoho on aina vihreämpää. Kävi tuossa kylässä henkilö, jolla on 2002-mallin BMW 330i automaatti. Ei kovin mairittelevaa kuulunut siitäkään suunnasta ja kovasti silmä vilkuili Mersun perään.JTG kirjoitti:Bemarit rulaa! Mersut on hanurista!
Konetta ohjaava tietokone menee ihmeellisiin tilttitiloihin eikä huolto ole osannut korjata. Kierrokset jäävät pumppaamaan ylös-alas.
Penkit eivät kuulemma ole hääppöiset.
Moottori siirtyy käymään 5 sylinterillä kun on märkä keli. Huollosta olivat sanoneet, että "ominaisuus".
Rämisee.
-> Ei siis mitään mitä Mersuissa ei olisi kuultu. Sivuääniä ja sähkövikoja. Mutta kuten todettua: Kun on laittanut aika paljon rahaa autoon, odottaa myös paljon. Ja aidan takana ruoho on aina vihreämpää.
-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Ai niin, ja antavat vielä Bemu-huollosta laina-autoksi Datsuneita ja semmoisia H-kirjaimella alkavia korealaisia kulkineita, joiden nimeä eerola ei osaa kirjoittaa. Mersu-huollosta on ainakin tähän saakka saanut alleen Mersun.eerola kirjoitti:... aidan takana ruoho on aina vihreämpää.

-T
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
eerola kirjoitti: Moottori siirtyy käymään 5 sylinterillä kun on märkä keli. Huollosta olivat sanoneet, että "ominaisuus".



Onneksi 300:sta mesestä ei sentään tule 250:stä sateella

Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Kun nyt täällä kehutaan aukottomasti noita E39 bemarin ajo-ominaisuuksia, niin itse en kuitenkaan niitä nyt niin mahdottoman hyvinä pitäisi. Aika monen E39:n kokemuksella voin sanoa, että vaikka bemussa on ohjaus tarkempi kuin mersussa, niin maantiellä bemu "elää" hiukan eli ratista saa aika ajoin tehdä pienen pieniä korjausliikkeitä.
Uusista en uskalla sanoa mitään, kun siitä on jo sen verran aikaa, kun viimeksi uudella E39:lla ajoin, etten enää muista. Yhdessäkään väyrysessä en ole moiseen törmännyt. Eli vaikka väykyn ohjaus on aika tunnoton kaupunkinopeuksissa, ajelen kuitenkin pitkät matka-ajot mieluummin väyrysellä kuin E39:llä juuri siksi, kun mersu menee suoraan, bemu on rauhattomampi maantiellä, käsittääkseni ihan ominaisuus.
Uusista en uskalla sanoa mitään, kun siitä on jo sen verran aikaa, kun viimeksi uudella E39:lla ajoin, etten enää muista. Yhdessäkään väyrysessä en ole moiseen törmännyt. Eli vaikka väykyn ohjaus on aika tunnoton kaupunkinopeuksissa, ajelen kuitenkin pitkät matka-ajot mieluummin väyrysellä kuin E39:llä juuri siksi, kun mersu menee suoraan, bemu on rauhattomampi maantiellä, käsittääkseni ihan ominaisuus.
Mercedes-Benz - Mitä muuta terve mies voi tarvita?
Joo ei ne Bemaritkaan huolettomia ole.
Työkaveri toi saksasta vuosi sitten -97 528i farkun. Tällähetkellä mittarissa 170000km.
On tuohon joutunut vaihtamaan aika lailla uutta osaa.
Esim: taakse puslia, narina nivelet, eteen alatukivarsien puslat, koiranluut, ovitiivisteet, ilmastointilaitteen paneelin sekä uudet iskunvaimentimet. Lisäksi hammastanko alkanut vuotamaan, menee kohta sekin uusiksi. Tuulisella kelillä meinaa joutua ohjailemaan aika lailla, varmaan jotain vielä etupäähän uusittava.
Työkaveri toi saksasta vuosi sitten -97 528i farkun. Tällähetkellä mittarissa 170000km.
On tuohon joutunut vaihtamaan aika lailla uutta osaa.
Esim: taakse puslia, narina nivelet, eteen alatukivarsien puslat, koiranluut, ovitiivisteet, ilmastointilaitteen paneelin sekä uudet iskunvaimentimet. Lisäksi hammastanko alkanut vuotamaan, menee kohta sekin uusiksi. Tuulisella kelillä meinaa joutua ohjailemaan aika lailla, varmaan jotain vielä etupäähän uusittava.
Re: Mersu vai bemari?
Voi ruuvata, mutta todelliset kilometrit näkee Bemun merkkihuollosta löytyvällä värkillä joka lukee tiedot auton virta-avaimesta. Kirjoittavat sitten vielä pyydettäessä todistuksen todellisista kilometreistä. Näin ainakin Jyväskylässä Laakkosella.Niilos kirjoitti: (saksasta tuotu) (elektroninen mittaristo, voiko ruuvata?)
- Pikku Mersu
- Mersumies
- Viestit: 621
- Liittynyt: Ti 06.05.2003 09:04
- Paikkakunta: Itä-Uusimaa
Tämä löytyy haulla "mittarin ruuvaus" btcf foorumilta:
Sitten hieman kilometrien paikkansa pitävyyteen. Suomensin hieman 7er.com –sivuja. Kommentit koskee pääasiassa E38 ja E39 –malleja, mutta todennäköisesti samat tiedot pätevät myös muihin “uudempiin” malleihin.
Kilsat on tallennettu mittaristoon, LKM:ään ja uudemmissa malleissa n. vm. 2000-> on kilsat tallennettu avaimeen (sinivalkoinen BMW-merkki). Suurin km-lukema näytetään mittaristossa.
Mikäli kilsat on muutettu vain mittaristosta, eikä esim. LKM:stä palaa se punanen pallukka koko ajan mittaristossa. Muita syitä pallukan palamiseen: akun jännite alhainen tai elektroniikassa on muutettu jotain (pitää koodaa uudestaan).
Joku käyttäjä kertoi omistavansa 14 mittarinruuvausohjelmaa, joista 13 muuttaa LKM:n tallentaman lukeman ja 11 muuttaa myös avaimen lukeman.
Joka tapauksessa vaikka ohjelma muuttaisi vain mittariston ja LKM:n, niin seuraava olisi myös maalaisjärjellä mahdollista:
- Mittarissa 176000km.
- Ruuvataan mittaristoon 999999km.
- Avain virtalukkoon ja avaimeen tallentuu 999999km.
- Ajetaan autolla nyt pari kilsaa kunnes mittaristo pyörähtää ympäri 000000km:iin ja avain tallettaa lukeman.
- Ruuvataan LKM:ään ja mittaristoon 98000km.
- Avain tallentaa tämän lukeman ja mistään ei näy, että jotain on ruuvattu…
Tämä kaikki koskee myös muita automerkkejä ja 7er.com –foorumin mukaan useat merkkiliikkeetkin tekevät mittarinruuvauksia, siis jopa merkkiliikkeet. Jos tämä pitää paikkansa niin eihän kilsoista voi olla enää ollenkaan varma. Em. foorumin mukaan saattaa olla, että autojen jälkiä jättämätön mittarin ruuvaus olisi tehty mahdolliseksi sen takia, että tällöin merkkiliikkeet voisivat myydä vähemmän ajettuja autoja paremmalla katteella ja nopeammalla kiertoajalla.
Sieltä kannattaa lukea koko tarina.
Sitten hieman kilometrien paikkansa pitävyyteen. Suomensin hieman 7er.com –sivuja. Kommentit koskee pääasiassa E38 ja E39 –malleja, mutta todennäköisesti samat tiedot pätevät myös muihin “uudempiin” malleihin.
Kilsat on tallennettu mittaristoon, LKM:ään ja uudemmissa malleissa n. vm. 2000-> on kilsat tallennettu avaimeen (sinivalkoinen BMW-merkki). Suurin km-lukema näytetään mittaristossa.
Mikäli kilsat on muutettu vain mittaristosta, eikä esim. LKM:stä palaa se punanen pallukka koko ajan mittaristossa. Muita syitä pallukan palamiseen: akun jännite alhainen tai elektroniikassa on muutettu jotain (pitää koodaa uudestaan).
Joku käyttäjä kertoi omistavansa 14 mittarinruuvausohjelmaa, joista 13 muuttaa LKM:n tallentaman lukeman ja 11 muuttaa myös avaimen lukeman.
Joka tapauksessa vaikka ohjelma muuttaisi vain mittariston ja LKM:n, niin seuraava olisi myös maalaisjärjellä mahdollista:
- Mittarissa 176000km.
- Ruuvataan mittaristoon 999999km.
- Avain virtalukkoon ja avaimeen tallentuu 999999km.
- Ajetaan autolla nyt pari kilsaa kunnes mittaristo pyörähtää ympäri 000000km:iin ja avain tallettaa lukeman.
- Ruuvataan LKM:ään ja mittaristoon 98000km.
- Avain tallentaa tämän lukeman ja mistään ei näy, että jotain on ruuvattu…
Tämä kaikki koskee myös muita automerkkejä ja 7er.com –foorumin mukaan useat merkkiliikkeetkin tekevät mittarinruuvauksia, siis jopa merkkiliikkeet. Jos tämä pitää paikkansa niin eihän kilsoista voi olla enää ollenkaan varma. Em. foorumin mukaan saattaa olla, että autojen jälkiä jättämätön mittarin ruuvaus olisi tehty mahdolliseksi sen takia, että tällöin merkkiliikkeet voisivat myydä vähemmän ajettuja autoja paremmalla katteella ja nopeammalla kiertoajalla.
Sieltä kannattaa lukea koko tarina.

GLC 300 de -21 & SLK 230 Kompressor aut -00.
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
ex. w168 170 cdi aut, w245 200 cdi cvt, s204 220 cdi aut, s205 220 d 4matic aut. -16 ja Smart ForTwo aut +muita romuja...
Kyllä Bemarilla on hyvä ajaa: kokemukset E36/M3, E34/535, E39/528+540!
Näistä vanha viis-satanen (E34), oli kyllä parhaiten hallittavissa. Ei ollut sellaista keliä, että olisi lähtenyt käsistä!
E39 on myös todella hyvä ajaa, kun vaan alusta on kunnossa! Herkkä on tärinöille, jos alustassa jokin mättää!
Mersuista ei vielä paljoa kokemuksia, mutta kohta...
Näistä vanha viis-satanen (E34), oli kyllä parhaiten hallittavissa. Ei ollut sellaista keliä, että olisi lähtenyt käsistä!
E39 on myös todella hyvä ajaa, kun vaan alusta on kunnossa! Herkkä on tärinöille, jos alustassa jokin mättää!
Mersuista ei vielä paljoa kokemuksia, mutta kohta...
Olen kanssasi samaa mieltä!sheme kirjoitti:Kyllä Bemarilla on hyvä ajaa: kokemukset E36/M3, E34/535, E39/528+540!
Näistä vanha viis-satanen (E34), oli kyllä parhaiten hallittavissa. Ei ollut sellaista keliä, että olisi lähtenyt käsistä!
E39 on myös todella hyvä ajaa, kun vaan alusta on kunnossa! Herkkä on tärinöille, jos alustassa jokin mättää!
Mersuista ei vielä paljoa kokemuksia, mutta kohta...
525iA (192hv, -91) pysyy varmasti jäisellä tiellä paremmin hanskassa kuin 200d (75hv -90)! Kokemusta on näistä kahdesta!
Kun Mersun perä irtoaa niin herkästi pyörähtää!
Yhtenä syynä on Bemarin parempi painojakauma (50/50%)
Kumpikin ovat yhtä vakaita (vakiorenkaat kummassakin) tiellä mutta Bemari on hiljaisempi ja mukavampi. Mersun etupää jysähtelee ikävästi kuopissa!
En tiedä sitten isompimoottorisista Mersuista!
Toyota Avensis stw 2,0vvtiA -06
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
MB E320T -94
ex BMW 525iA -91
ex BMW 518i -90
ex BMW 324TD -87
ex Mitsubishi Tredia 1,8 -86
Minä sanoisin otsikon mukaiseen kysymykseen että riippuu täysin siitä kuka on valitsemassa autoa.
Useimmiten varmaankin nuorempi kaveri pitää enemmän BMW:n ajo-ominaisuuksista..vanhempi herrasmies Mersusta.
Kuten on jo monesti ollut juttua..BMW:n Mersun välillä on eräänlainen ideologinen näkemysero siitä miltä hyvän auton pitää ominaisuuksiltaan tuntua..ja koska molemmat toteuttavat autoissaan omaa näkemystään ovat autot myös väistämättä erilaisia ominaisuuksiltaan.
Nykyään Audi ja BMW ovat tässä mielessä lähellä toisiaan..Mersu on valinnut hieman toisen suunnan.
Useimmiten varmaankin nuorempi kaveri pitää enemmän BMW:n ajo-ominaisuuksista..vanhempi herrasmies Mersusta.
Kuten on jo monesti ollut juttua..BMW:n Mersun välillä on eräänlainen ideologinen näkemysero siitä miltä hyvän auton pitää ominaisuuksiltaan tuntua..ja koska molemmat toteuttavat autoissaan omaa näkemystään ovat autot myös väistämättä erilaisia ominaisuuksiltaan.
Nykyään Audi ja BMW ovat tässä mielessä lähellä toisiaan..Mersu on valinnut hieman toisen suunnan.